Γράφει: ο Κωνσταντίνος Σ Γιάντσιος πρώην αντιδήμαρχος Ανατολικού Ολύμπου
Οι δύο φωτογραφίες αποτυπώνουν μια ολόκληρη νοοτροπία. Από τη μία, η δημιουργικότητα και το μεράκι. Από την άλλη, η προχειρότητα και ο «μαϊμουδισμός».
Ίσως να μην έγραφα τίποτα, αν η ίδια η πραγματικότητα δεν «έβγαζε μάτι». Πριν λίγες μέρες, ένας δικηγόρος, φίλος από την Αθήνα που καθόταν σε καφέ της πλατείας, με πήρε τηλέφωνο. «Τι είναι αυτό εκεί;» με ρώτησε απορημένος, δείχνοντας τη σημαία στον πράσινο στύλο.
Αντί να απολογηθώ για την προχειρότητα που αντίκριζε, του εξήγησα την ιστορία που πάει πίσω στο 2007.
Τότε, ένας παλιός στύλος φωτισμού που προοριζόταν για τα σκουπίδια της νέας Εθνικής Οδού, σώθηκε χάρη στη δράση της τότε Αντιδημαρχίας Ανατολικού Ολύμπου. Μεταφέρθηκε στην πλατεία, βάφτηκε πράσινος, στερεώθηκε σε βιδωτή βάση και φορτώθηκε λαμπιόνια. Με ύψος 12 μέτρα και ένα αστέρι 2 μέτρων στην κορυφή, αποτέλεσε για δύο δεκαετίες το εμβληματικό Χριστουγεννιάτικo Δέντρο της Λεπτοκαρυάς. Μια κατασκευή με μηδενικό κόστος για τον πολίτη, που έδινε αυθεντική ταυτότητα στις γιορτές μας, και χρώμα στην αγορά των Χριστουγέννων.
Τα περασμένα Χριστούγεννα, κάποιοι αποφάσισαν ότι τα λαμπιόνια «ενοχλούσαν» και ότι έπρεπε να αντιγράψουμε τυφλά ό,τι γίνεται αλλού, βάζοντας ένα συμβατικό δέντρο. Έτσι, αυτό έμεινε σβηστό και ο στύλος χρησιμοποιήθηκε πρόχειρα ως ιστός της σημαίας.
Όμως, βαμμένος ακόμα πράσινος, χωρίς τον προβλεπόμενο σταυρό στην κορυφή και χωρίς το χρώμα που ορίζεται για τον ιστό της σημαίας, ο στύλος αυτός μαρτυρά απλώς ότι μας βλέπουν κι άλλοι· δεν είμαστε μόνοι. Ο άνθρωπος του νόμου και της λογικής κατάλαβε αμέσως την αξία αυτού που χάθηκε και την αισθητική παραφωνία αυτού που έμεινε.
Ένας έμπειρος επισκέπτης εντοπίζει αμέσως το λάθος. Η αλήθεια δεν κρύβεται.
Όταν σβήνεις μια τοπική παράδοση 20 ετών για να φέρεις κάτι έτοιμο επειδή «έτσι κάνουν κι αλλού», ( π.χ Λιτόχωρο ) δεν εκσυγχρονίζεις τον τόπο σου· απλώς χάνεις την αυθεντικότητά σου. Αυτή τη στιγμή, η πλατεία μας δεν έχει ούτε το λαμπερό δέντρο που πολλοί αγαπήσαμε, ούτε έναν επίσημο ιστό εθνικού συμβόλου. Έχει ένα μνημείο μιας αυτοδιοίκησης που ξέχασε να εκτιμά το μεράκι και την οικονομία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου