ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου
-
►
2013
(603)
- ► Δεκεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (72)
- ► Ιανουαρίου (116)
-
▼
2012
(2508)
- ► Δεκεμβρίου (112)
- ► Σεπτεμβρίου (160)
-
▼
Μαΐου
(368)
-
▼
Μαΐ 16
(20)
- Το ''Εγέρθητι'' των Ράδιο Αρβύλα
- Ο ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΛΛΑΣ
- H NEA -ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
- Ο Επικουρισμός και οι χριστιανοί απολογητές
- Η θέσπιση της Προεδρικής Δημοκρατίας με την απλή α...
- Θεός και θρησκεία (Επίκουρος)
- Οι Σοφιστές : ο Πρωταγόρας
- Ο Χίτλερ πουλά στις Ινδίες.
- AX AYTH H ZEΣΤΗ
- Αποκρατικοποιήσεις σε εννέα κινήσεις
- Τα top τρόφιμα της άνοιξης
- ΚΑΤΕΡΙΝΗ : ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΜΑΪΟΥ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΑ 353.ΟΟΟ ΘΥΜ...
- Η ανατολή της Χρυσής Αυγής
- Υπηρεσιακός Πρωθυπουργός Ο Παναγιώτης Πικραμένος
- Έκλεισε η επιστροφή Μπακογιάννη στη ΝΔ και αναλαμβ...
- ΓΥΦΤΑΡΙΟ!!!!
- Μετράει μέρες! ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΕΝΙ
- Τα συμβατικά συστήματα Δημόκριτος (470-360 π.Χ.)
- BB king (live Montreux 1993) 12mn19s
- "Οι έννοιες των λέξεων και οι λέξεις των εννοιών"
-
▼
Μαΐ 16
(20)
- ► Φεβρουαρίου (301)
- ► Ιανουαρίου (242)
Τετάρτη 16 Μαΐου 2012
Το ''Εγέρθητι'' των Ράδιο Αρβύλα
H NEA -ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανακοινώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες η σύνθεση της υπηρεσιακής κυβέρνησης, υπό τον πρωθυπουργό Παναγιώτη Πικραμμένο, που θα οδηγήσει τη χώρα στις εκλογές της 17ης Ιουνίου. Υπουργός Οικονομικών ο Γ.Ζαννιάς, υπουργός Εσωτερικών ο Αντ.Μανιτάκης, υπουργός Εξωτερικών ο Π.Μολυβιάτης, υπουργός Αμυνας ο Φρ.Φραγκούλης, υπουργός Δημόσιας Τάξης ο Λ.Οικονόμου.
Αναλυτικά, η σύνθεση της υπηρεσιακής κυβέρνησης έχει ως εξής:
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
Αναλυτικά, η σύνθεση της υπηρεσιακής κυβέρνησης έχει ως εξής:
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ο Επικουρισμός και οι χριστιανοί απολογητές
αρκετά, ώστε να φιλοδοξεί να κερδίσει οπαδούς μέσα από τους
κύκλους των μορφωμένων. Εκκλησιαστικοί ηγέτες επιδίδονταν
σοβαρά στο έργο της καταπολέμησης της ελληνικής φιλοσοφίας
-συχνά υπό τη μορφή γραπτής «απολογίας», δηλαδή υπεράσπισης
που στρεφόταν κατά των Εθνικών αλλά και αντιπάλων χριστιανικών
παρατάξεων. Οι επιθέσεις κατά του Επικουρισμού μέσα από τα έργα
αυτά αποτελούσαν κοινοτοπία, όπως φαίνεται λ.χ. στον
«Λόγο προς Έλληνας» του Τατιανού, στην «Απολογία υπέρ
χριστιανών προς τη Ρωμαϊκή Σύγκλητο» του Ιουστίνου Μάρτυρος,
στον «Προτρεπτικό προς Έλληνας» και στους «Στρωματείς» του
Κλήμη Αλεξανδρείας*, στο πεντάτομο βιβλίο «Κατά των αιρέσεων»
του Ειρηναίου (επισκόπου της Λυών) κ. α.
[* «Φιλοσοφίαν μεν ου πάσαν, αλλά την επικούρειον, ης και
μέμνηται εν ταις Πράξεσιν των αποστόλων ο Παύλος διαβάλλει,
πρόνοιαν αναιρούσαν και ηδονήν εκθειάζουσαν». (Κλήμης Αλεξανδρεύς Στρωματείς, 11.51)]
Δύο κεντρικές ιδέες διέτρεχαν την πολεμική των πρώιμων απολογητών: Πρώτον, ότι η ελληνική
φιλοσοφία ήταν άξια χλευασμού, διότι οι Έλληνες φιλόσοφοι διαφωνούσαν μεταξύ τους σε
απελπιστικό σημείο. Οι απολογητές χρησιμοποιούσαν τις διαφωνίες μεταξύ των Ελλήνων -τις
πρόβαλλαν συστηματικά- ως απόδειξη ότι το ανθρώπινο πνεύμα δεν μπορούσε να φτάσει σε
οριστικά συμπεράσματα και να οδηγήσει στην αλήθεια. (Κατά ειρωνεία της ιστορίας, την ίδια
εποχή μαίνονταν οι διαμάχες μεταξύ των ίδιων των χριστιανών…).
φιλοσοφία ήταν άξια χλευασμού, διότι οι Έλληνες φιλόσοφοι διαφωνούσαν μεταξύ τους σε
απελπιστικό σημείο. Οι απολογητές χρησιμοποιούσαν τις διαφωνίες μεταξύ των Ελλήνων -τις
πρόβαλλαν συστηματικά- ως απόδειξη ότι το ανθρώπινο πνεύμα δεν μπορούσε να φτάσει σε
οριστικά συμπεράσματα και να οδηγήσει στην αλήθεια. (Κατά ειρωνεία της ιστορίας, την ίδια
εποχή μαίνονταν οι διαμάχες μεταξύ των ίδιων των χριστιανών…).
Η θέσπιση της Προεδρικής Δημοκρατίας με την απλή αναλογική, θα ήταν οι θεσμικές αλλαγές.
![]() |
Γνώμες : Κ.ΓΙΑΝΤΣΙΟΣ |
και δεν μπορεί φυσικά ούτε να μας βγάλει από
αυτή.
Η αρμοδιότητα περνάει τώρα πλέον στο λαό...!!!
Δεν
βλέπουμε όμως πουθενά καμία πρόταση για θεσμικές αλλαγές και κυρίως για την
θέσπιση της, Προεδρικής Δημοκρατίας για την απλή αναλογική...! Αυτή θα ήταν και : η εκ βάθρων αλλαγή του πολιτικού μας συστήματος...!
Θεός και θρησκεία (Επίκουρος)
σε άλλους προκαλεί· έτσι δεν οργίζεται με κανέναν και δεν χαρίζεται
σε κανέναν. Γιατί όλα αυτά είναι γνωρίσματα των αδύναμων όντων.
Πρώτα-πρώτα, τον θεό να τον θεωρείς ως ένα ον άφθαρτο και
μακάριο, όπως μας τον παρουσιάζει η κοινή, σε όλους τους
ανθρώπους, παράστασή του. Μην του προσάπτεις τίποτα το
άσχετο με την αφθαρσία και αταίριαστο με τη μακαριότητά του.
Πίστευε, αντίθετα, σε οτιδήποτε μπορεί να διαφυλάξει τη
μακαριότητα
και την αφθαρσία του.
μακάριο, όπως μας τον παρουσιάζει η κοινή, σε όλους τους
ανθρώπους, παράστασή του. Μην του προσάπτεις τίποτα το
άσχετο με την αφθαρσία και αταίριαστο με τη μακαριότητά του.
Πίστευε, αντίθετα, σε οτιδήποτε μπορεί να διαφυλάξει τη
μακαριότητα
και την αφθαρσία του.
Οι θεοί υπάρχουν, μιας και η γνώση που έχουμε γι’ αυτούς είναι
ολοκάθαρη. Δεν είναι όμως τέτοιοι όπως τους φαντάζεται ο πολύς
ο κόσμος. Γιατί ο κόσμος δεν κρατά ακέραιη την αρχική παράσταση
των θεών.
ολοκάθαρη. Δεν είναι όμως τέτοιοι όπως τους φαντάζεται ο πολύς
ο κόσμος. Γιατί ο κόσμος δεν κρατά ακέραιη την αρχική παράσταση
των θεών.
Ασεβής δεν είναι αυτός που βγάζει από τη μέση τους θεούς στους οποίους πιστεύει ο πολύς κόσμος·
ασεβής είναι αυτός που αποδίδει στους θεούς τις δοξασίες των πολλών.
ασεβής είναι αυτός που αποδίδει στους θεούς τις δοξασίες των πολλών.
Οι απόψεις του κόσμου για τον θεό δεν είναι ξεκάθαρες προλήψεις, αλλά ψευδείς δοξασίες.
Από δω και η ιδέα ότι οι θεοί προκαλούν στους κακούς τα μεγαλύτερα δεινά και ότι ευεργετούν
τους καλούς. Διότι οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τις δικές τους αρετές και αποδέχονται τους
ομοίους των, ενώ το διαφορετικό το θεωρούν ξένο και εχθρικό.
Από δω και η ιδέα ότι οι θεοί προκαλούν στους κακούς τα μεγαλύτερα δεινά και ότι ευεργετούν
τους καλούς. Διότι οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τις δικές τους αρετές και αποδέχονται τους
ομοίους των, ενώ το διαφορετικό το θεωρούν ξένο και εχθρικό.
Πηγή: «Επίκουρος» – Εκδόσεις «Θύραθεν» (αποσπάσματα από «Κύριαι δόξαι» και «Επιστολή προς Μενοικέα»)
diadrastiko:
Οι Σοφιστές : ο Πρωταγόρας
Πρωταγόρας |
Ως τότε την προσοχή των Ελλήνων φιλοσόφων, την είχε τραβήξει η φύση που τριγυρίζει τον άνθρωπο και το σύμπαν, μέσα στο οποίο ο άνθρωπος υπολογίζεται μόνο σαν ζωικό ον. Όλοι θέλησαν να εξηγήσουν την προέλευση του κόσμου και ο άνθρωπος σαν πνευματικό ον και το ιδιαίτερο δημιούργημά του, ο πολιτισμός, είχαν εξεταστεί μόνο στην τύχη και στα πεταχτά.
Οι διαφορετικές αντιλήψεις του καθενός χωριστά φιλόσοφου για την προέλευση του κόσμου, άρχισε σιγά-σιγά να κλονίζει την εμπιστοσύνη στην ικανότητα του ανθρώπου να γνωρίσει τα αίτια των φυσικών φαινομένων και επικράτησε κάποια κούραση και κάποια επιφυλακτικότητα στις θεωρίες. Έτσι φτάνουμε σε ένα συστηματικό σκεπτικισμό, στο σκεπτικισμό των σοφιστών, που σημαίνει στροφή στον άνθρωπο. Ο όρος σοφιστής στην αρχή είχε καλή σημασία, και σήμαινε το σοφό. Αργότερα όμως φανέρωνε το διαστροφέα των λέξεων και των νοημάτων και τον ικανό χειριστή της σοφιστικής.
Οι σοφιστές, που έζησαν τον 5ον αιώνα, ήταν άνθρωποι πολυμήχανοι, με μεγάλη εγκυκλοπαιδική μόρφωση και μετά τους Μηδικούς πολέμους υπήρξαν οι "κατεξοχήν παιδευταί των νέων". Το κέντρο της διδασκαλίας τους ήταν ο άνθρωπος στον οποίο έστρεψαν ολοκληρωτικά την προσοχή τους.
Τα αντιφατικά συμπεράσματα των διαφόρων φιλοσόφων για τη δημιουργία του κόσμου, τους οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια παρά μόνο υποκειμενική αντίληψη του καθένα, ότι υπάρχουν μόνο "δόξαι" δηλαδή γνώμες για κάθε πράγμα, τις οποίες ο καθένας μπορεί να τις παρουσιάζει όπως τον συμφέρει. Οι σοφιστές ντυμένοι πολυτελώς και διάγοντας εντυπωσιακή ζωή, σαν πλανόδιοι δάσκαλοι, πήγαιναν από πόλη σε πόλη, έπαιρναν πλούσια δίδακτρα για τα μαθήματά τους και προσπαθούσαν να τραβήξουν τους νέους από την οικογένεια και το σχολείο τους, για να τους μυήσουν σε διδάγματα, που, όχι σπάνια, ερχόταν σε αντίθεση με την παλιά παράδοση. Και οι μαθητές τους, όπως λέγει ο Πλάτωνας, λίγο έλειπε να τους σηκώσουν στα χέρια. Τα μαθήματα που δίδασκαν οι σοφιστές ήταν κυρίως η πολιτική αρετή, για τη συμμετοχή των νέων στον πολιτικό βίο, ανώτερες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, γραμματική, διαλεκτική, αστρονομία, αριθμητική, γεωμετρία κ.ά. Η έρευνα γενικά των σοφιστών στράφηκε στον ανθρώπινο πολιτισμό και πολλές φορές με τα κηρύγματά τους υπέσκαπταν τα θεμέλια της θρησκείας, της πολιτείας και, γενικότερα, όλης της κοινωνίας και τότε ήταν που το όνομά τους δυσφημίστηκε και σοφιστές θεωρούνταν οι άνθρωποι με αμφίβολη σοφία, που την έδιναν στους άλλους με χρήματα, σαν εμπόρευμα. Παρ' όλα αυτά οι σοφιστές έγιναν, αναμφισβήτητα, οι θεμελιωτές της συστηματικής αγωγής των νέων. Οι σπουδαιότεροι σοφιστές ήταν οι εξής:
- Πρωταγόρας ο Αβδηρίτης (480-410 π.Χ.). Υπήρξε ο πιο δαιμόνιος νους, ανάμεσα στους σοφιστές και έζησε αρκετό καιρό στην Αθήνα. Το σημαντικότερο από τα πολυάριθμα συγγράμματά του είναι το "Αλήθεια ή Καταβάλλοντες" και άρχιζε με τη φράση "Μέτρο για όλα τα πράγματα είναι ο άνθρωπος...". Στο σύγγραμμά του "Περί θεών" επιτίθεται εναντίον της θρησκείας και γι' αυτό εξορίζεται σαν άθεος. Ο Πρωταγόρας δεν πίστευε σε απόλυτη θρησκεία, απόλυτη ηθική, απόλυτο δίκαιο και δίδαξε πρώτος τους γραμματικούς κανόνες για ονόματα και ρήματα και τους συντακτικούς για προτάσεις. Τις παιδαγωγικές αρχές του Πρωταγόρα τις βρίσκουμε στο σύγγραμμά του "Περί αρετών". Βασικές του θέσεις ήταν: "Το μάθημα χρειάζεται φυσική ιδιοφυία και άσκηση", "Πρέπει να αρχίσει να μαθαίνει κανείς από νέος" κ.ά.
- Γοργίας ο Λεοντίνος (483-375 π.Χ.). Υπήρξε ο πρώτος δάσκαλος της ρητορικής την οποία εισήγαγε στην Αθήνα και την ανέπτυξε σημαντικά. Γνωστά είναι τα ρητορικά του σχήματα που ονομάστηκαν "Γοργίεια". Σύμφωνα με το Γοργία, η ρητορική είναι η ικανότητα να πείθεις τους άλλους με αυτά που λες, "δημιουργόν πειθούς" όπως έλεγε και ο ίδιος.
- Ιππίας ο Ηλείος. Ήταν ο πιο πολυμαθής από τους σοφιστές και οι γνώσεις του απλώνονταν σε μαθηματικά, αστρονομία, γραμματική, ρητορική, ρυθμική, αρμονία, μυθολογία, λογοτεχνία, ιστορία. Κυρίως δίδασκε μαθηματικά και μουσική.
- Πρόδικος ο Κείος (μέσα του 5ου αιώνα π.Χ.). Ήταν λίγο νεότερος από τον Πρωταγόρα και καταγόταν από την Ιουλίδα της Κέας. Τον διέκρινε μεγάλη ευφράδεια και ήταν περίφημος για τις χαριτωμένες αλληγορίες του. Ασχολήθηκε με γλωσσικές μελέτες και υπήρξε ο ιδρυτής της συνωνυμικής, που ήταν μια καλή προπαίδεια για τη διατύπωση και διάκριση καθαρών λογικών εννοιών.
Ο Χίτλερ πουλά στις Ινδίες.
Έρευνα του BBC news καταδεικνύει ότι ο Ναζισμός καθιερώνεται ως άρχουσα αντίληψη στις Ινδίες
γράφει ο Σωτήρης Αθηναίος
Μπλουζάκια με τη φωτογραφία του Αδόλφου, ναζιστικοί χαιρετισμοί, καπελάκια με τη φωτογραφία του Χίτλερ και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε στηρίζει το μάρκετινγκ στις μακρινές Ινδίες....
Αποκρατικοποιήσεις σε εννέα κινήσεις
Σε εννέα κινήσεις θα εστιαστεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Πρόκειται για την αξιοποίηση 28 κτηρίων, τη διάθεση του 35% των ΕΛΠΕ, του 29% του ΟΠΑΠ και του 74% της ΕΥΑΘ, την πώληση της ΛΑΡΚΟ, την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και λιμανιών και μα-ρινών, καθώς και την πώληση του 61% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και του 90% των μετοχών των ΕΛΤΑ. Αναμένεται επίσης να ολοκληρωθεί και η πρόσληψη συμβούλων για έξι από τα έργα του 2012 και του 2013. Σε δύο περιπτώσεις η διαδικασία πρόσληψης συμβούλων βρίσκεται στο τελικό στάδιο υπογραφής από τον υπουργό Οικονομικών, ενώ στις υπόλοιπες τέσσερις περιπτώσεις η διαδικασία είναι στη φάση προκήρυξης του σχετικού διαγωνισμού. Α.Χ.
Tags:
Τα top τρόφιμα της άνοιξης
Η ανατολή της Χρυσής Αυγής
Τελευταία είχαν γίνει μόδα διάφοροι τραμπουκισμοί – από επαναλαμβανόμενα γιαουρτώματα, έντονες αποδοκιμασίες έως και ξυλοδαρμοί – τους οποίους νομιμοποιούσε η «δικαιολογημένη» αγανάκτηση πολιτών. Αυτές οι «αυθόρμητες» διαμαρτυρίες νομιμοποιήθηκαν ως «προοδευτικές» και γενικεύτηκαν έτσι ώστε πιτσιρικάδες στις παρελάσεις να γίνονται πρόσκαιρα λαϊκοί ήρωες επειδή μούντζωσαν τους κακούς επίσημους.
Ταυτόχρονα στην χώρα μας κάθε ακραία εκδήλωση προερχόμενη από την ευρύτερη προοδευτική Αριστερά έμενε στο απυρόβλητο, ενώ κάθε επαναλαμβανόμενο φαινόμενο «προοδευτικής» παραβατικότητας επικαλυπτόταν από μια σειρά ιδεολογικών συνηγοριών. Αυτά τα φαινόμενα βάραιναν ανισομερώς στην ελληνική κοινωνία: αλλεπάλληλες καταλήψεις και καταστροφές πανεπιστημίων έβρισκαν την αριστερή κοινοβουλευτική νομιμοποίησή τους.
Υπηρεσιακός Πρωθυπουργός Ο Παναγιώτης Πικραμένος
Έκλεισε η επιστροφή Μπακογιάννη στη ΝΔ και αναλαμβάνει επικεφαλής του επικρατείας
Έμπρακτες αρχίζουν να γίνονται οι εξαγγελίες Σαμαρά για αλλαγή στη ΝΔ, αφού δείχνει ότι πραγματικά επιθυμεί την δημιουργία μιας νέας παράταξης στον χώρο της φιλελεύθερης ευρω-ατλαντικής προσέγγισης. Η συμφωνία Σαμαρά με την Ντόρα Μπακογιάννη για την επιστροφή....της στις τάξεις της ΝΔ φαίνεται να έχει κλείσει, ενώ σύμφωνα με πηγές της κρατικής τηλεόρασης, αυτό αναμένεται να γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, όταν και θα έχει “ανάψει” το προεκλογικό μέτωπο.
ΓΥΦΤΑΡΙΟ!!!!
Νεοεκλεγέντες βουλευτές ζήτησαν ολόκληρο μηνιαιο μισθό για δύο ημέρες συνεδριάσεων
Μετράει μέρες! ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΕΝΙ
Πολύ χλωμό το τοπίο για τον Ευάγγελο Βενιζέλο και το ΠΑΣΟΚ.. Οι εξελίξεις στην Νέα Δημοκρατία και στο ΣΥΡΙΖΑ τρέχουν.. Η "Γαλάζια Πολυκατοικία" φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά.. Το ΣΥΡΙΖΑ μετά την πρόταση του.....
Τσίπρα για Αρσένη Πρωθυπουργό, φαίνεται πως θα γίνει συνεργασία με την γυναίκα του την Λούκα Κατσέλη.. Σε όλα τα στρατόπεδα γίνονται διαβουλευσεις και συνεργασίες, την στιγμή που το ΠΑΣΟΚ έχει μείνει απομονωμένο.. Πολύ δύσκολα τα πράγματα!
://www.trelokouneli.gr
Τα συμβατικά συστήματα Δημόκριτος (470-360 π.Χ.)
Δημόκριτος (470-360 π.Χ.) |
- Ο Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνος (490-430 π.Χ.) θεωρήθηκε μάντης και θαυματοποιός. Προσπάθησε να συμβιβάσει τους Ίωνες και τους Ελεάτες. Πίστευε ότι η αρχή των όντων ήταν "πύρ, αήρ, υδωρ, γη", τα οποία είναι προαιώνια και άφθαρτα.
- Ο Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος (500-428 π.Χ.) καταγόταν από αρχοντικό και πλούσιο σπίτι, από το οποίο αποσπάστηκε και αφοσιώθηκε στη μελέτη και στην έρευνα. Μετέφερε την Ιωνική φιλοσοφία στην Αθήνα, όπου έζησε 30 χρόνια, μαζί με τον Περικλή, την Ασπασία, τον Ευριπίδη και άλλους διανοούμενους. Οι θεωρίες του για τον ήλιο και το φεγγάρι γρήγορα τον έφεραν στα δικαστήρια σαν άθεο, από τα οποία τον έσωσε και τον φυγάδευσε ο Περικλής. Ο Αναξαγόρας, εκτός από τη φιλοσοφία, ασχολήθηκε και με τα μαθηματικά, τη γεωμετρία, όπου προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου και την αστρονομία.
Ο Λεύκιππος θεωρείται ο ιδρυτής της νέας θεωρίας, η οποία είναι ένα συμβιβαστικό σύστημα ανάμεσα στην ηρακλειτική και ελεατική θεωρία. Ήταν δάσκαλος του Δημόκριτου.
Ο Δημόκριτος (470-360 π.Χ.) είναι ο αντιπρόσωπος της ατομικής θεωρίας. Έκανε μεγάλα ταξίδια που τον έφεραν στην Αίγυπτο, στη Βαβυλωνία, στην Περσία και τελικά στην Αθήνα. Ο Δημόκριτος ήταν νους καθολικός, που στη φιλοσοφία του έκλεισε όλες τις γνώσεις της εποχής του και από αυτή την άποψη μόνο με τον Αριστοτέλη μπορεί να συγκριθεί.
Σύμφωνα με την κοσμογονική θεωρία του Δημόκριτου, η αρχή του κόσμου είναι το "ον", δηλαδή η ύλη που είναι αιώνια, και το μη "ον", δηλαδή ο άδειος χώρος που είναι άπειρος. Η ύλη, δίδασκε ο Δημόκριτος, βρίσκεται σε διαρκή κίνηση και αποτελείται από μικρά κομματάκια αόρατα και απλησίαστα με τις αισθήσεις. Αυτά τα αιώνια και άφθαρτα σωματίδια, επειδή δεν είναι δυνατόν να χωριστούν σε άλλα μικρότερα μέρη, "όντα μη τεμνόμενα", ο φιλόσοφος τα ονόμασε "άτομα", πίστευε δε ότι είναι άπειρα και διαρκώς κινούμενα, και διαφορετικά στο σχήμα και στο μέγεθος. Όταν ενωθούν τα άτομα σχηματίζουν τα διάφορα όντα-σώματα. Αντίθετα ο αποχωρισμός των ατόμων επιφέρει το θάνατο στα σώματα. Ένα άλλο βασικό του είναι ότι "Μηδέν έκ του μή όντος γίγνεσθαι μηδέ είς τό μή ον φθείρεσθαι", δηλαδή "τίποτα δε γίνεται από το τίποτα και τίποτα δεν καταστρέφεται ώστε να γίνει μηδέν". Στα νεότερα χρόνια, το αξίωμα αυτό της αφθαρσίας της ύλης, το διετύπωσε ο Γάλλος χημικός Λαβουαζιέ.
BB king (live Montreux 1993) 12mn19s
"Οι έννοιες των λέξεων και οι λέξεις των εννοιών"
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)