ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Ο Μύθος του Σπηλαίου του Πλάτωνα,


 οι ομοιότητές του με το Matrix και η σύγρονη ερμηνεία του

Ο Μύθος του Σπηλαίου του Πλάτωνα, οι ομοιότητές του με το Matrix και η σύγρονη ερμηνεία του
Ο Μύθος με τη σπηλιά στην Πολιτεία του Πλάτωνα
Η Πολιτεία περιλαμβάνει την Αλληγορία του σπηλαίου, με την οποία ο Πλάτων εξηγεί τη Θεωρία των Ιδεών του.

Η σημερινή κατάσταση του ανθρώπου, λόγω απαιδευσίας, μπορεί να αναπαρασταθεί άψογα από τον περίφημο μύθο του σπηλαίου που διηγείται ο Πλάτωνας, στην αρχή του έβδομου βιβλίου της Πολιτείας του.

Ο άνθρωπος ζει σε μια ψευδαίσθηση


Σύμφωνα με τον αλληγορικό μύθο οι άνθρωποι ζούμε σαν φυλακισμένοι μέσα στις παραισθήσεις και τις αυταπάτες μας και δεν μπορούμε να γνωρίσουμε την αλήθεια γιατί μας εμποδίζουν τα δεσμά των αισθήσεων αλλά και τα δεσμά των εξουσιαστών, που χειραγωγούν τις αισθήσεις μας ώστε να αντιλαμβανόμαστε μόνο την πραγματικότητα όπως την καθορίζουν εκείνοι.

Κάποια στιγμή μερικοί δεσμώτες απαλλάσσονται επιτέλους από την επιρροή των δογμάτων, χάρη στην παιδεία και τον ορθό λόγο και επιτέλους με καθαρή σκέψη μπορούν να γνωρίσουν την αλήθεια βασιζόμενοι σε αποδείξεις.

Ο μύθος του σπηλαίου


Ο άνθρωπος ζει σε μια ψευδαίσθηση
απατηλές παραστάσεις
Ο μύθος αυτός διηγείται πως σε ένα σπήλαιο, κάτω από τη γη, βρίσκονται μερικοί άνθρωποι αλυσοδεμένοι με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να δουν μόνο τον απέναντί τους τοίχο. Δεν μπορούν να κοιτάξουν ούτε πίσω, ούτε δεξιά, ούτε αριστερά. Πίσω τους ωστόσο είναι αναμμένη μια φωτιά. Έτσι οτιδήποτε εκδηλώνεται πίσω από την πλάτη τους αναπαριστάνεται ως σκιά στον απέναντι τους τοίχο. Επειδή οι άνθρωποι αυτοί σε ολόκληρη τη ζωή τους τα μόνα πράγματα που έχουν δει είναι οι σκιές των πραγμάτων, έχουν την εντύπωση ότι οι σκιές που βλέπουν πάνω στον τοίχο είναι τα ίδια τα πράγματα. Εάν όμως κάποιος από τους αλυσοδεμένους ανθρώπους του σπηλαίου κατορθώσει να ελευθερωθεί, να βγει από τη σπηλιά και να ανέβει πάνω στη γη και, κάτω από το φως του ήλιου πλέον, δει τα πράγματα, θα καταλάβει την πλάνη στην οποία ζούσε όσο ήταν μέσα στη σπηλιά. Θα αντιληφθεί τότε ότι οι σύντροφοι του, που εξακολουθούν να βρίσκονται αλυσοδεμένοι στο σπήλαιο, ακόμη ζουν βυθισμένοι μέσα στις ψευδαισθήσεις.

Πλάτωνας: Ο Μύθος του σπηλαίου



Η καγκουρό φέρνει την Ελληνική μυθολογία στα σχολεία της Αυστραλίας!!!


Αναδημοσιεύουμε  την εν λόγω ανάρτηση όχι διότι πέρασε στην πρώτη θέση των αναρτήσεων αλλά για την σπουδαιότητα του θέματος... οι αναγνώστες του blog olymposorfeas το αξιοποίησαν  πρώτο ,αν το Υπουργείο παιδείας έκανε κάτι ανάλογο ,δεν θα μιλούσαμε σήμερα για τα αυτονόητα… 

Καλούμε τούς φιλομαθείς Έλληνες να περιηγηθούν σε αυτήν την ηλεκτρονική διεύθυνση …! . http.www.wingedsandals.com/.


Το υπουργείο παιδείας τής Αυστραλίας, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο τής Μελβούρνης , προκειμένου να διδαχτεί, και να εμπεδωθεί η ελληνική μυθολογία σε μικρούς μαθητές ,υιοθέτησε μια εκπληκτική μέθοδο διδασκαλίας. Ο καθένας μας μπορεί να νιώσει ανάλογα αντιφατικά συναισθήματα: χαρά, ντροπή, υπηρηφάνεια, αλλά κυρίως εθνική ταπείνωση. Για να γίνει όμως απόλυτα κατανοητό και ακριβώς τι περιγράφουμε καλούμε τούς φιλομαθείς Έλληνες να περιηγηθούν σε αυτήν την ηλεκτρονική διεύθυνση …! http.www.wingedsandals.com/.


Πρόκειται, όπως εύκολα θα διαπιστώσετε για μέριμνα που έλαβε το υπουργείο παιδείας τής Αυστραλίας για να γίνει το μάθημα για μικρούς μαθητές πιο ελκυστικό…! Με μια σειρά κινούμενων σχεδίων ,στην οποία περιγράφονται τα σημαντικότερα κεφάλαια τής Ελληνικής μυθολογίας…!
Σε αντίθεση με την Αυστραλία η χώρα μας δεν καταφέρνει για πολλοστή φορά και φέτος τα προβλεπόμενα.



Εντός ,τής χώρας, ο Ελληνικός πολιτισμός ,αλλά και μαζί το σημαντικό μάθημα τής ελληνικής μυθολογίας αποτελούν κενό γράμμα για την ελληνική παιδεία, αντίθετα, με το ζήλο και το ενδιαφέρον που επιδεικνύεται από το υπουργείο προκειμένου οι μαθητές μας να εμπεδώσουν την αντίστοιχη εβραιοχριστιανική μυθολογία…!
Έτσι ενώ η Ελληνική παράδοση διαμορφώνει συνειδήσεις ολόκληρου του πολιτισμένου κόσμου …!



καλούμε τούς φιλομαθείς Έλληνες να περιηγηθούν σε αυτήν την ηλεκτρονική διεύθυνση …! http.www.wingedsandals.com/.Εντός τής Ελλάδος φροντίζουμε οι μαθητές μας να είναι ξεφτέρια στον Μωυσή τον Αβραάμ, και την Σάρα...! Ωστόσο για τής ευαισθησίες που επικαλούνται για την πατρίδα, δίνουν ρεσιτάλ υποκρισίας…!
Πρέπει να γίνουμε εμείς οι πρωταγωνιστές σε αυτά που φανερώνουν θερμά τον δικό μας πολιτισμό…! Και όχι να εισάγουμε την μακραίωνη ιστορία μας αλλά και την ελληνική σκέψη, από ξένα πανεπιστήμια, και ιδρύματα…!
Βάζοντας προτεραιότητα την κομματικοποιημένη αγάπη προς την πατρίδα ,και κάθε φορά αναλόγως … στα δικά μας παιδιά, στον καραγκιόζη, και στα πρωινάδικα. Με αυτές τις επιδόσεις η κοινωνία μάς έχασε την ψυχή τής.
Το πρόβλημα τής ελληνικής κοινωνίας είναι ότι έχει αποξενωθεί από κάθε τι δικό της, από κάθε, Ελληνική αξία της αρχαιότητάς …! Οι επίδοση τής Αυστραλίας στην ελληνική μυθολογία είναι ενδεικτική ...το πως θα πορευθούμε στο μέλλων!!!!!

10/ 1/ 2012 Λεπτοκαρυά
Αν οι αλήθειες μας συγκινούν ας μας προβληματίσουν
Γιάντσιος Κωνσταντίνος
τ.αντιδήμαρχος ανατολικού Ολύμπου

Πληροφορηθήκαμε τουλάχιστον ότι το Ποσειδών Παλλάς προσέφερε φιλοξενία σε 50 Αθηναίους δημοσιογράφους στην Πιερία…Έτσι κάνει πάντα ο Γιώργος. !






Τα εύσημα  από εμάς στον Γιώργο  Τζιόβα, [ εξάλλου , με γνώμονα ότι πρέπει να λέμε την αλήθεια που τόσο την έχουμε ανάγκη στις ημέρες μας, ] ανήκει σε κείνους τούς επιχειρηματίες που βοήθησαν στις εκδηλώσεις των Λειβήθρων από το 2007   [ και όχι μόνο]. Τον Ευχαριστούμε: για την επικοινωνία του.  Και  η κατανόηση του εμπίπτει αυτοτελώς, στις  προσπάθειες μας σε Ελληνικό και Διεθνές επίπεδο διεπιστημονικής συνεργασίας, ότι ο κάθε μουσικός επιστήμων, να υποχρεούται να κάνει  το μάστερ μεταπτυχιακό , στον σημαντικό αρχαιολογικό χώρο του Ορφέα την πόλη ΛΕΙΒΗΘΡΑ ΟΛΥΜΠΟΥ   με στόχο την κατανόηση και περαιτέρω ανάπτυξη της Μουσικής σύλληψης με την οποία ο ΟΡΦΕΑΣ καλλιέργησε τους επιμέρους κλάδους που κίνησαν το ενδιαφέρον του και του ανθρωπιστικού ιδεώδους σε κάθε κλάδο…! 

Ποσειδών Παλλάς με φόντο τα Λειβηθρα Ολύμπου η πόλη του ορφεα..!  
 ΟΡΦΕΑΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ Φωτο Καμπάνης Νίκος

Η αρχαία ψυχή ζει μέσα μας αθέλητα κρυμμένη. Κωστής Παλαμάς
Ο εκ των Λειβήθρων ερχόμενος 
Γιάντσιος Κων/νος

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΊΤΕ ΜΟΝΟ ΜΕ 98 ΕΥΡΩ!

Ο ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΒΕΛΟΝΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ!!!!

ΑΥΤΟΝ ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΑΦΉΝΕΙ ΑΛΥΤΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ...
 Γεννιόμαστε ζώα, μ’ ένα φορτίο ένστικτα – πολλά εκ των οποίων εμπεριέχουν αυτοκαταστροφή κι επίθεση. Χρειάζεται αγώνας για να μετασχηματισθεί κανείς από ζώο σε άνθρωπο. Αλλά, ακόμα και τότε, το θηρίο λαγοκοιμάται μέσα του και με την πρώτη ευκαιρία, π.χ. μέσα στην ανωνυμία της αγέλης, ορμάει ξανά, απελευθερωμένο. ΓΙΑΝΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣ/ΝΟΣ

ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ



Επέστρεψε στο Κατάκολο η έκθεση αρχαίων μουσικών οργάνων



04/08/2011 - 09:57
Επέστρεψε στο Κατάκολο η έκθεση αρχαίων μουσικών οργάνων
Ο κ. Κοτσανάς κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της έκθεσής του στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Επέστρεψε στο Κατάκολο η έκθεση αρχαίων μουσικών οργάνων

Κατηγορία

Πολιτισμός

Πηγή

ilialive.gr
Ξεκίνησε και πάλι τη λειτουργία του το μουσείο αρχαίων ελληνικών μουσικών οργάνων και παιχνιδιών στο Κατάκολο μετά την επιστροφή των 42 αρχαιοελληνικών μουσικών οργάνων
που είχαν μεταφερθεί στην Αυστραλία. Η έκθεσή τους ήταν διάρκειας τριών μηνών και πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης υπό την αιγίδα του εκεί Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού. Η έκθεση είχε μεγάλη επιτυχία με τεράστια επισκεψιμότητα ενώ στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν ειδικά αφιερώματα και ρεσιτάλ μουσικής. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του υπουργού πολυπολιτισμού της Βικτώριας στα εγκαίνια της έκθεσης με την οποία προέτρεψε όλους και ιδιαίτερα τους νέους «να επισκεφθούν τη συγκεκριμένη έκθεση προκειμένου να εντρυφήσουν στην ιστορία της μουσικής που άλλαξε τον κόσμο». 
Επίσης η Γενική πρόξενος της Ελλάδας  χαρακτήρισε σημαντικότατη την έκθεση και για την ενίσχυση του πολιτιστικού υπόβαθρου της ελληνικής ομογένειας. Τα μέσα ενημέρωσης της Βικτώριας παρότρυναν τους αναγνώστες τους με πολυσέλιδα αφιερώματα  και τίτλους όπως «Μη χάσετε αυτήν την έκθεση. Θα μείνετε εκστασιασμένοι…». 
Κατά την προετοιμασία της επιστροφής των μουσικών οργάνων στην Ελλάδα ο Κ. Κοτσανάς πραγματοποίησε διάλεξη στην κατάμεστη αίθουσα της ελληνικής κοινότητας Μελβούρνης με θέμα «Η συμβολή της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας στο σύγχρονο Δυτικό τεχνολογικό πολιτισμό». Σκοπός της ομιλίας του ήταν να αναδείξει αυτήν τη σχετικά άγνωστη πτυχή του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων και να αποδείξει ότι η αρχαιοελληνική τεχνολογία λίγο πριν το τέλος του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στην εισαγωγή της παρουσίασής του «…οι κοχλίες και τα περικόχλια, οι οδοντωτοί τροχοί και οι κανόνες, οι τροχαλίες και οι ιμάντες, οι αλυσοτροχοί και οι αλυσίδες, τα πολύσπαστα και τα βαρούλκα, οι κύλινδροι και τα έμβολα, οι υδραυλικοί ελεγκτές και οι βαλβίδες, ήταν μερικά μόνο από τα εφευρήματα των αρχαίων Ελλήνων που αποτέλεσαν τους θεμέλιους λίθους της πολύπλοκης τεχνολογίας τους. Αυτά τα κληροδοτήματα, ίδια και αναντικατάστατα, εξακολουθούν και σήμερα να αποτελούν τα δομικά στοιχεία της σύγχρονης τεχνολογίας μας, η εξέλιξη της οποίας θα ήταν αμφίβολή χωρίς την ανέξοδη και απροβλημάτιστη υιοθέτησή τους.
Απλά χρειάστηκε πάνω από μια χιλιετία ωρίμανσης για να επανακτήσει η ανθρωπότητα αυτήν την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία. Η εξερεύνηση αυτής της εποχής που η τεχνολογία αιχμής δεν κατοχυρωνόταν αποδεικνύει περίτρανα πόσα περισσότερα (από όσα νομίζουμε) χρωστά ο σύγχρονος Δυτικός Τεχνολογικός Πολιτισμός στους Έλληνες…».

Κότινος, έπαθλο των Ολυμπιακών Αγώνων


Σύμφωνα με την μυθολογία ο εφευρέτης του αθλητισμού και ο θεμελιωτής των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν ο Ιδαίος Ηρακλής, ο οποίος φύτεψε για πρώτη φορά αγριελιά στην Ολυμπία. Ο Κρητικός Κουρήτης ή Ιδαίος Δάκτυλος Ηρακλής είχε φέρει την αγριελιά από τον Βορρά ή από την πατρίδα του, την Κρήτη. Ο Ιδαίος Ηρακλής είχε τέσσερα αδέρφια, τον Παιωναίο, τον Επιμίδη, τον Ιάσιο και τον Ίδα. Ο μεγαλύτερος αδερφός τους πήγε κάποια 



μέρα στην Ολυμπία για να τρέξουν. Ήταν ο πρώτος αγώνας δρόμου που έγινε στον κόσμο! Ο Ηρακλής στεφάνωσε τον νικητή με ένα κλαδί από την ελιά που είχε ο ίδιος φυτέψει εκεί. Κι από τότε έμεινε η συνήθεια να στεφανώνουν με κλαδιά – στεφάνια αγριελιάς τους νικητές των Ολυμπιακών αγώνων. Πράγματι, το μοναδικό βραβείο («άθλον») για τους νικητές των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν ένα στεφάνι φτιαγμένο από τον «κότινο», δηλαδή την άγρια ελιά. Ο κότινος καθιερώθηκε, ως έπαθλο, από τον Ίφιτο, ύστερα από χρησμό του Μαντείου των Δελφών, την έκοβε πάντα δε από την «Καλλιστέφανο» ελιά ένα μικρό αγόρι (του οποίου ζούσαν και οι δυο γονείς του). Το παιδί αυτό πήγαινε στην ελιά και έκοβε με χρυσό ψαλίδι τόσα ακριβώς κλαδιά όσα και τα αγωνίσματα των Ολυμπιακών. Έπειτα το πήγαινε στο ναό της θεάς Ήρας, όπου και τα τοποθετούσε πάνω σε χρυσελεφάντινη τράπεζα.


Οι ελλανοδίκες έπαιρναν από εκεί τα κλαδιά, έφτιαχναν στεφάνια και τα πρόσφεραν ως έπαθλο στους αθλητές. Οι νικητές θεωρούνταν πρόσωπα σεβαστά, τα οποία η θεία χάρη και η εύνοια των θεών τους βοήθησε να κερδίσουν. Επίσης δια του στεφανιού της ελιάς μεταβιβάζονταν σε αυτούς όλες οι θεϊκές δυνάμεις. Τον ίδιο ακριβώς συμβολισμό είχαν και οι κόκκινες μάλλινες κορδέλες που στόλιζαν το μέτωπο ή τα μπράτσα των αθλητών.
Το στεφάνι της ελιάς ήταν η μεγαλύτερη διάκριση για κάθε αθλητή αλλά και για κάθε απλό πολίτη (το ρήμα «στέφω» ήταν συνώνυμο του αμείβω).Σε κανέναν άλλο λαό το στεφάνι της νίκης δεν θεωρήθηκε το υπέρτατο αγαθό που θα μπορούσαν να χαρίσουν οι θεοί στον άνθρωπο.
Πηγή έμπνευσης αποτελεί και στις μέρες μας ο κότινος, το στεφάνι της ελιάς, αφού επιλέχθηκε να είναι το σύμβολο της Ολυμπιάδας του 2004 στην Αθήνα. Σύμβολο ειρήνης και συμφιλίωσης των λαών.