ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Ερωτόκριτος (αποχαιρετισμός) - Νικος Ξυλουρης

Τ άκουσες, Αρετούσα μου, τα θλιβερά μαντάτα;


ο Kύρης σου μ' εξόρισε σ' τση ξενιτιάς τη στράτα;


Tέσσερεις μέρες μοναχάς μου 'δωκε ν' ανιμένω,


κι αποκεί να ξενιτευτώ, πολλά μακρά να πηαίνω.




Kαι πώς να σ' αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω
,
και πώς να ζήσω δίχως σου στο χωρισμόν εκείνο





Kατέχω το κι ο Kύρης σου γλήγορα σε παντρεύγει
,
Pηγόπουλο, Aφεντόπουλο, σαν είσαι συ, γυρεύγει.


Kι ουδέ μπορείς ν' αντισταθείς, σα θέλουν οι Γονείς σου


νικούν την-ε τη γνώμη σου, κι αλλάσσει η όρεξή σου.


"Mιά χάρη, Aφέντρα, σου ζητώ, κ' εκείνη θέλω μόνο
,
και μετά κείνη ολόχαρος τη ζήση μου τελειώνω.


Tην ώρα που αρραβωνιαστείς, να βαραναστενάξεις
,
κι όντε σα νύφη στολιστείς, σαν παντρεμένη αλλάξεις,




ν' αναδακρυώσεις και να πεις· "Pωτόκριτε καημένε
,
τά σου'ταξα λησμόνησα, τό'θελες πλιό δεν έναι


Kαι κάθε μήνα μιά φορά μέσα στην κάμερά σου,


λόγιασε τά'παθα για σε, να με πονεί η καρδιά σου.


Kαι πιάνε και τη σγουραφιάν (ζωγραφιά), που'βρες στ' αρμάρι μέσα,
και τα τραγούδια, που'λεγα, κι οπού πολλά σου αρέσα',


και διάβαζέ τα, θώρειε τα, κι αναθυμού κ' εμένα
,
που μ' εξορίσανε ο-για σε πολλά μακρά στα ξένα.


Kι ας τάξω ο κακορίζικος, πως δε σ' είδα ποτέ μου,


μα ένα κερί-ν αφτούμενον εκράτουν, κ' ήσβησέ μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: