ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου
-
►
2013
(603)
- ► Δεκεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (72)
- ► Ιανουαρίου (116)
-
►
2012
(2508)
- ► Δεκεμβρίου (112)
- ► Σεπτεμβρίου (160)
- ► Φεβρουαρίου (301)
- ► Ιανουαρίου (242)
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013
Ορφέας, Ορφικά και Θράκη
Ήταν η γέννηση του Ορφέα, γιου του Οιάγρου και της μούσας Καλλιόπης, που γεννήθηκε στην Πίμπλεια, μια κωμόπολη πλησίον της πόλης Δίον, στην Πιερία περίπου την 13η χιλιετία πΧ.
Πώς αναταράσσονται μέσα στο απέραντο σύμπαν, πώς στριφογυρίζουν και αλληλοζητούνται αυτές οι αμέτρητες ψυχές που αναβρύζουν απ’ τη μεγάλη ψυχή του κόσμου! Πέφτουν από πλανήτη σε πλανήτη και κλαίνε μέσα στην άβυσσο την ξεχασμένη πατρίδα. Είναι τα δάκρυά σου Διόνυσε.... Ω μεγάλο Πνεύμα, ώ Θείε Λυτρωτή, ξαναπάρε τις κόρες σου στον φωτεινό σου κόλπο.
Όρφικό απόσπασμα
Η Θράκη κατά τη μυθολογία είναι μια περιοχή πολύ ευρύτερη από το γνωστό γεωγραφικό χώρο. Για τους Έλληνες του νότου η Θράκη ήταν ο τόπος που γεννήθηκε και κατοικούσε ένας από τον δώδεκα θεούς ο Άρης ο τρομερός θεός του πολέμου. Απόγονοι του Άρη υπήρξαν οι βασιλιάδες της Θράκης Τηρέας, Λυκούργος και Διομήδης. Από την Θράκη ωστόσο κατάγονται ο Ορφέας, ο Μουσαίος, ο Εύμολπος, η Καλλιόπη, η Ευτέρπη και η Τερψιχόρη, πρόσωπα τα οποία δημιουργούν την κορωνίδα της μουσικής τέχνης το ανυπέρβλητο κάλλος των ποιημάτων και ασμάτων που ξεπερνά το ανθρώπινο γίνεται θετικό και έχει μαγικές ικανότητες που ημερεύει πλέον κάθε τι το άγριο.
Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013
Ορφεύς, Ορφικά Μυστήρια και Σύμπαν
Ορφέας και Ορφικά μυστήρια
O Ορφέας
Σύμφωνα με τη μυθολογία ο Ορφέας γεννήθηκε στην περιοχή της Θράκης και καταγόταν κατά απ” τους Κίκονες ενώ σύμφωνα με την ιστορία από τους Οδρύσες Θράκες. Ήταν του Οιάγρου βασιλιά της Θράκης και της Μούσας Καλλιόπης. Γεννήθηκε σε μια σπηλιά όρος Ελικών στα Λείβηθρα στην Πίμπλεια της Πιερίας και από νήπιο ακόμα έδειξε την αγάπη του και την κλίση του στην μουσική.
Αδελφός του ήταν ο τραγουδιστής Λίνος που δίδαξε τον Ηρακλή τραγούδι και μουσική (κατά την μυθολογία, ο νεαρός Ηρακλής θύμωσε κάποτε με τον Λίνο και τον σκότωσε άθελά του χτυπώντας τον πολύ στο κεφάλι με την λύρα του).
Τα "ορφικά Κείμενα"
Οι Ορφικοί Ύμνοι ήταν οι ύμνοι που τραγουδούνταν ή απαγγέλονταν κατά την διάρκεια των Ορφικών Μυστηρίων των αρχαίων Ελλήνων. Η λατρεία τους ήταν γνωστή μόνο στους μυημένους σ' αυτά και πολύ λίγα σώζονται μέχρι τι μέρες για να ξέρουμε τι ακριβώς τελετές γινόνταν στα μυστήρια. Αποσπασματικά μόνο σώζονται μερικοί ύμνοι, εικονικές παραστάσεις από τα μυστήρια ή μερικές σποραδικές αναφορές και σχόλια. Χαρακτηριστικό τους είναι η μυστικιστική λατρεία και ο αποκρυφισμός από τα μάτια των αμύητων σ' αυτά. Τα ορφικά μυστήρια πολύ πιθανόν να αναφέρονται στην προετοιμασία του Ορφέα για την....
κάθοδό του στον Κάτω Κόσμο (στον Άδη, το "βασίλειο των ψυχών"), απ' όπου προσπάθησε να φέρει την Ευριδίκη πίσω στον κόσμο των ζωντανών. Και κατ' επέκταση, στην προετοιμασία των ψυχών για την κάθοδό τους στον Άδη, στον "καθαρμό" τους, στην επικοινωνία -ίσως- των ζωντανών με τις ψυχές των νεκρών, κα. Άλλοι, απλά υποστηρίζουν ότι ο Ορφισμός ήταν μια μυστικιστική θρησκεία ή λατρεία, σχετική με τη λατρεία του Ορφέα. Στα νεώτερα χρόνια αλλά και στα σύγχρονα διάφοροι άνθρωποι προσπάθησαν την αναβίωση των ορφικών αποκρυφιστικών μυστηρίων, είτε στα πλαίσια της "ελληνολατρείας" και της "αρχαιολατρείας" είτε του παγανισμού, μεταξύ Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013
Η Θέση της Φυσικής Αγωγής στη Φιλοσοφία του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη
ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ
Οι θέσεις του Πλάτωνα για τη φυσική αγωγή και το ρόλο της στην κοινωνία της εποχής του είναι τόσο σημαντικές, που ακόμη και σήμερα μπορούν να μας προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια, ώστε να αντιληφθούμε τη σχέση μεταξύ του σώματος και του πνεύματος, καθώς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση.Ο Πλάτωνας όπως και οι Πυθαγόρειοι, πίστευε ότι η ψυχή-πνεύμα του ανθρώπου ανήκει στο θείο και αιώνιο κόσμο, απ’ όπου και προήλθε, σε αντίθεση με το φυσικό σώμα, που ανήκει στη φθαρτή γη. Έτσι ο Πλάτωνας κάνει τον ουσιαστικό διαχωρισμό μεταξύ πνεύματος και ύλης, χωρίς όμως να απαξιώνει το σώμα στο οποίο δίνει μεγάλη σημασία και πιστεύει ότι από μικρή ηλικία θα πρέπει να καλλιεργείται και να συμβαδίζει με την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Κατ’ αυτόν είναι σημαντικό να συμβαδίζει η πνευματική με τη σωματική ωριμότητα και μέσα απ’ τη σωστή διαπαιδαγώγηση και των δύο επιπέδων να φτάνει ο πολίτης στην κατάκτηση του καλού και αγαθού.Ο ανώτατος όμως σκοπός της παιδείας είναι να καταστήσει τον άνθρωπο έτοιμο να συμμετέχει στα κοινά και να μπορεί να εξουσιάζει τον εαυτό του και τους άλλους, πάντοτε με άξονα τη δικαιοσύνη. Δύο είναι οι τρόποι για την επίτευξη της γενικότερης αγωγής: η καλλιέργεια του σώματος μέσω της γυμναστικής και η καλλιέργεια της ψυχής μέσω της μουσικής. Με τον όρο μουσική ο Πλάτωνας δεν εννοεί απλά την εκμάθηση κάποιου οργάνου αλλά τη γενικότερη καλλιέργεια της ψυχής. Ως γυμναστική εννοεί την αρμονική ανάπτυξη του σώματος, καθώς και της κινητικής πείρας, οι οποίες είναι απαραίτητες, για να μπορεί ο πολίτης να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις και τις αντιξοότητες της ζωής. Στη μουσική δίνει μια προτεραιότητα, εφόσον ασχολείται με τα ανώτερα στοιχεία του ανθρώπου.
Οι θέσεις του Πλάτωνα για τη φυσική αγωγή και το ρόλο της στην κοινωνία της εποχής του είναι τόσο σημαντικές, που ακόμη και σήμερα μπορούν να μας προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια, ώστε να αντιληφθούμε τη σχέση μεταξύ του σώματος και του πνεύματος, καθώς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση.Ο Πλάτωνας όπως και οι Πυθαγόρειοι, πίστευε ότι η ψυχή-πνεύμα του ανθρώπου ανήκει στο θείο και αιώνιο κόσμο, απ’ όπου και προήλθε, σε αντίθεση με το φυσικό σώμα, που ανήκει στη φθαρτή γη. Έτσι ο Πλάτωνας κάνει τον ουσιαστικό διαχωρισμό μεταξύ πνεύματος και ύλης, χωρίς όμως να απαξιώνει το σώμα στο οποίο δίνει μεγάλη σημασία και πιστεύει ότι από μικρή ηλικία θα πρέπει να καλλιεργείται και να συμβαδίζει με την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Κατ’ αυτόν είναι σημαντικό να συμβαδίζει η πνευματική με τη σωματική ωριμότητα και μέσα απ’ τη σωστή διαπαιδαγώγηση και των δύο επιπέδων να φτάνει ο πολίτης στην κατάκτηση του καλού και αγαθού.Ο ανώτατος όμως σκοπός της παιδείας είναι να καταστήσει τον άνθρωπο έτοιμο να συμμετέχει στα κοινά και να μπορεί να εξουσιάζει τον εαυτό του και τους άλλους, πάντοτε με άξονα τη δικαιοσύνη. Δύο είναι οι τρόποι για την επίτευξη της γενικότερης αγωγής: η καλλιέργεια του σώματος μέσω της γυμναστικής και η καλλιέργεια της ψυχής μέσω της μουσικής. Με τον όρο μουσική ο Πλάτωνας δεν εννοεί απλά την εκμάθηση κάποιου οργάνου αλλά τη γενικότερη καλλιέργεια της ψυχής. Ως γυμναστική εννοεί την αρμονική ανάπτυξη του σώματος, καθώς και της κινητικής πείρας, οι οποίες είναι απαραίτητες, για να μπορεί ο πολίτης να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις και τις αντιξοότητες της ζωής. Στη μουσική δίνει μια προτεραιότητα, εφόσον ασχολείται με τα ανώτερα στοιχεία του ανθρώπου.
Οι Μούσες και η λατρεία τους στο Mεγαλείο της Tέχνης
Για τις Μούσες υπήρχαν πολλές διαφορετικές εκδοχές στην αρχαιότητα, που αφορούσαν τόσο στην καταγωγή τους, όσο και στον αριθμό τους. Διαφαίνεται πάντως, ότι παλαιότερα ήσαν Νύμφες των βουνών και των νερών, οι οποίες αργότερα “προβιβάσθηκαν” και με τον καιρό απέκτησαν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Πίστευαν πως κατοικούσαν στον Όλυμπο και με τις ακούραστες φωνές τους τραγουδούσαν θείες μελωδίες και ύμνους, παίζοντας λύρα.Θέμα των τραγουδιών τους ήταν πάντα η αρχοντική καταγωγή των θεών, τους οποίους εγκωμιάζουν. Κυρίως όμως υμνούν τον Δία και το μεγαλείο του, καθώς ήταν εκείνος που δημιούργησε τον “κόσμο” με την έννοια ότι έβαλε σε τάξη το σύμπαν και όρισε τους κανόνες που διέπουν τη ζωή των θεών και ανθρώπων. Το πόσο στενά δεμένες ήταν μαζί του φαίνεται από το ότι τις αποκαλούσαν “Ολυμπιάδες”. Σπανιότερα δόξαζαν με τα τραγούδια τους το γένος των ανθρώπων και τους φημισμένους ήρωες. Το αρμονικό τους τραγούδι μάγευε το βασιλιά των θεών και των ανθρώπων, γέμιζε με ευφορία τις ψυχές όλων των θεών και γοήτευε ολόκληρη τη φύση η οποία στεκόταν ασάλευτη κάθε φορά που οι Μούσες ακούγονταν από την κορυφή του Ολύμπου, για να τις αφουγκραστεί: ο ουρανός, τα άστρα, η θάλασσα και τα ποτάμια, όλα σιωπούσαν ευλαβικά…
Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013
Το σοφό τέστ του Σωκράτη
Το σοφό τεστ του Σωκράτη που πρέπει
να το εφαρμόζουμε κι’ εμείς… Μια μέρα,
εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας
φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα
του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον
γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε
ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό
που άκουσε για κάποιον από τους
μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν
του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το
τεστ της “τριπλής διύλισης”.
- “Τριπλή διύλιση;” ρώτησε με απορία ο
- “Τριπλή διύλιση;” ρώτησε με απορία ο
γνωστός του.
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε
αυτό που θέλεις να μου πεις.
Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013
20 πράγματα που δεν γνώριζες για την Ελλάδα
Ξέρατε ότι η Αθήνα ήταν μια μικρή κωμόπολη δύο αιώνες πριν...
Γνωρίζατε ότι τα ελληνικά νησιά είναι περίπου 2.000; Ότι κανένα μέρος της χώρας δεν απέχει
παραπάνω από 137 χιλιόμετρα από τη θάλασσα και πως ο εμπορικός στόλος μας φτάνει το 70% όλων των πλοίων της Ευρώπης;
Αυτά και πολλά περισσότερα ενδιαφέροντα στοιχεία για την Ελλάδα ακολουθούν και μας μαθαίνουν τα μικρά αξιοπερίεργα μυστικά της χώρας μας.
*Κατά μέσο όρο, περίπου 16,5 εκατομμύρια τουρίστες καταφθάνουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως οι επισκέπτες ξεπερνούν σε αριθμό τον… ντόπιο πληθυσμό των 10 περίπου εκατομμυρίων.
ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΠΟΛΥΧΡΟΣ ΣΚΟΤΙΝΑ!!
Σήμερα βρεθήκαμε με μια παλιά παρέα σε μια περιοχή της Σκοτινας όπου γευτήκαμε ένα από τα πιο ωραία ποτά που παρασκευάζονται με απλές και μερακλίδικες μεθόδους του ΣΑΚΗ . εδώ ο ΚΩΣΤΑΣ, η ΑΓΓΕΛΙΚΑ, ο ΡΟΛΑΝΤ!!
Το κτημα του Σακη στις πρόποδες του Ολύμπου!!!
Το τσίπουρο του θεωρείτε ένα από τα πιο καθαρά ποτά στην περιοχή μας.
Εδώ το τσίπουρο συντροφεύει υπέροχες παρέες, νοστιμότατους μεζέδες και υπέροχες μουσικές, μπορεί να δημιουργήσει χημείες ανάμεσα σε ανθρώπους, σε καρπούς και συναισθήματα.
Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013
ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Ὦ φύσι παμμήτειρα θεά, πολυμήχανε μῆτερ, οὐρανίῃ πρέσβειρα, πολύκτιτε δαῖμον, ἄνασσα· πανδαμάτωρ, ἀδάμαστε, κυβερνήτειρα, παναυγής, παντοκράτειρα, τετιμέν’ ἀεὶ, πανυπέρτατε δαῖμον, ἄφθιτε, πρωτογένεια, παλαίφατε, κυδιάνειρα· ἐννυχίη, πολύπειρε, σελασφόρε, δεινοκάθεκτε, ἄψοφον ἀστραγάλοισι ποδῶν ἴχνος εἰλίσσουσα, ἁγνὴ, κοσμήτειρα θεῶν, ἀτελής τε τελευτή, κοινὴ μὲν πάντεσσιν, ἀκοινώνητε δὲ μούνη· αὐτοπάτωρ, ἀπάτωρ, ἄρσην, πολύμητι, μεγίστη· εὐανθὴς, πλοκίη, φιλίη, πολύμικτε, δαῆμον· ἡγεμόνη, κράντειρα, φερέσβιε, πάντροφε κούρη, αὐτάρκεια, Δίκη· Χαρίτων πολυώνυμε πειθὼ· αἰθερίη, χθονίη τε, καὶ εἰναλίη μεδέουσα· πικρὴ μὲν φαύλοισι, γλυκεῖα δὲ πειθομένοισιν· πάνσοφε, πανδώτειρα, κομίστρια, παμβασίλεια· αὐξιτρόφος, πίειρα, πεπαινομένων τε λύτειρα· πάντων μὲν σὺ πατὴρ, μήτηρ, τροφὸς, ἠδέ τιθηνός· ὠκυλόχεια, μάκαιρα, πολύσπορος, ὡριάς, ὁρμή παντοτεχνές, πλάστειρα, πολύτικτε, πότνιε δαῖμον, ἀϊδίη, κινησιφόρος, πολύπειρε, περίφρων· ἀενάῳ στροφάλιγγι θοὸν ρύμα δινεύουσα· πάνρυτε, κυκλοτερής, ἀλλοτριομορφοδίαιτε· εὔθρονε, τιμήεσσα, μόνη τὸ κριθὲν τελέουσα, σκηπτουχοῦσ’ ἐφύπερθε, βαρυβρεμέτειρα, κρατίστη· ἄτρομε, πανδαμάτειρα, πεπρωμένη αἶσα πυρίπνους· ἀΐδιος ζωή, ἠδ’ ἀθανάτη τε πρόνοια· πάντα σύ ἔσσι· τὰ πάντα σύ γάρ μούνη τάδε τεύχεις· ἀλλὰ, θεά λίτομαί σε, σὺν εὐόλβοισιν ἐν ὥραις εἰρήνην, ὑγίειαν ἄγειν, αὔξησιν ἁπάντων.
Α Π Ο Δ Ο Σ Η
Ὦ θεά φύση, μητέρα τῶν πάντων, πολυμήχανη μητέρα, ἐπουράνια σεβαστὴ θεά πού κτίζεις τὰ πάντα, βασίλισσα· ἐσὺ δαμάζεις τὰ πάντα, εἶσαι ἀκατανίκητη, ἐσὺ κυβερνᾶς, λάμπεις πολύ, εἶσαι ἡ κυρία τῶν πάντων, πάντοτε τιμημένη, ὁ ὑπεράνω ὅλων θεός· εἶσαι ἀθάνατη, πρωτότοκη, πανάρχαιη, καὶ στούς ἄνδρες παρέχεις δόξα· νυκτερινή, ἔχεις μεγάλη πείρα, φέρνεις τὸ φῶς, δύσκολα καθησυχάζεις, περπατᾶς ἀθόρυβα. Εἶσαι ἁγνή, διατάζεις τοὺς θεούς, εἶσαι τὸ τέλος, γεννήθηκες ἀπὸ μόνη σου, πατέρα δέν ἔχεις, εἶσαι καὶ ἀρσενικὴ καὶ πολυμήχανη καὶ πάρα πολὺ μεγάλη· ἡ ἀνθηρή,
Μια ημέρα από τη ζωή ενός αρχαίου Αθηναίου και μιας Αθηναίας.
Στην Αθήνα η μέρα αρχίζει όπως στη φύση, με την ανατολή του ήλιου. Στον Αθηναίο δεν άρεσε η τεμπελιά. Πλούσιος ή φτωχός, σηκωνόταν μόλις φώτιζε η μέρα. Αλλιώς ούτε ήταν δυνατό. Η ζωή της Αθήνας ήταν έτσι ρυθμισμένη, που εκείνος που θα επέτρεπε στον εαυτό του να τεμπελιάσει τις πρώτες ώρες της μέρας δεν θάβρισκε κανέναν στο σπίτι.
Όταν ο Ιπποκράτης ήθελε να περάσει από τον Σωκράτη να τον πάρει για να κάνουν μαζί μια επίσκεψη στον Πρωταγόρα, που είχε έρθει στην Αθήνα, πήγε στον Σωκράτη πριν από την ανατολή του ήλιου, κι όπως λεει ο Πλάτωνας "έκανε μεγάλη φασαρία χτυπώντας τη θύρα με ένα ραβδί". Ο Σωκράτης κοιμόταν. Ο Ιπποκράτης τον σήκωσε απ' το κρεβάτι και επέμεινε να πάνε χωρίς καθυστέρηση.
Χρυσή Αυγή: Το απόστημα ενός καθολικού καρκινώματος, της κομματοκρατίας, που κατατρώει τις σάρκες της ελληνικής κοινωνίας και κρατά βυθισμένη τη χώρα στην άβυσσο
Συνέντευξη στις 19.9.13 στον ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Κρήτη 101,5 και στον Νίκο Ψιλάκη.
Απομαγνητοφώνηση ραδιοφωνικής συνέντευξης του καθηγητή κ. Γιώργου Κοντογιώργη
Απομαγνητοφώνηση ραδιοφωνικής συνέντευξης του καθηγητή κ. Γιώργου Κοντογιώργη
Χρυσή Αυγή: Το απόστημα ενός καθολικού καρκινώματος, της κομματοκρατίας, που κατατρώει τις σάρκες της ελληνικής κοινωνίας και κρατά βυθισμένη τη χώρα στην άβυσσο.
Κύριε καθηγητά, κάντε μου ένα σχόλιο για αυτά που γίνονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα.
Το κέντρο των συζητήσεων που γίνονται αυτές τις μέρες είναι η Χρυσή Αυγή και συγκεκριμένα η αποτρόπαια πράξη, ενός φόνου, μιας αφαίρεσης δηλαδή ανθρώπινης ζωής, την οποία ουδείς δικαιούται να την αφαιρεί. Αυτό καθε αυτό δηλαδή το γεγονός, από οποιονδήποτε και αν προέρχεται και μάλιστα με επιχείρημα πολιτικές διαφορές, τη διαφοροποίηση τους στο πολιτικό πεδίο, είναι αποκρουστικό. Η φύση της ανθρώπινης ζωής δεν προσφέρεται σε τέτοιου είδους επιδιώξεις. Αυτό είναι το πρώτο επίπεδο. Το δεύτερο επίπεδο που πρέπει να αναδείξει κανείς, είναι ο ρόλος και ο χαρακτήρας της Χρυσής Αυγής και το τρίτο είναι το βάθος, η αιτία του προβλήματος.
Γιατί η Χρυσή Αυγή; Τι την παράγει και τι ρόλο έρχεται να παίξει στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα της χώρας. Η Χρυσή Αυγή λοιπόν δεν είναι ένα απλό κόμμα, είναι ένα κίνημα, με ναζιστική σαφώς αναφορά στην ηγεσία και στα βασικά του στελέχη. Επιχειρεί μία διείσδυση σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής κοινωνίας.
Τα 5 πιθανότερα σενάρια για την κρίση στην Ευρώπη.
Μελέτη της RBS (Royal Bank of Scotland) προσδιορίζει τα πέντε πιθανά σενάρια για τις εξελίξεις στην Ευρώπη.
Το σενάριο που θεωρούν ότι έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες (35%) είναι αυτό που περιλαμβάνει χρεωκοπία της Ελλάδας. Όμως, δεν προβλέπει έξοδο από τη Ευρωζώνη.
Όπως δείχνουν τα πράγματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να αποφύγει κάποια μορφή αναδιάρθρωσης του Ελληνικού χρέους. Αυτό που μπορεί να αποφύγει είναι να εξελιχτεί αυτό σε μια τεράστια τραπεζική χιονοστιβάδα . Για να μην συμβεί αυτό θα πρέπει να δράσει άμεσα στην κατεύθυνση της ανακεφαλαιοποίησης. Αυτό που πρέπει απαραίτητα να αποφευχθεί είναι μια ανεξέλεγκτη Ελληνική χρεωκοπία που θα οδηγήσει σε μετάδοση της κρίσης και επαλήθευσης του χειρότερου δυνατού σεναρίου.
Διδακτικές ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα για το 'χρέος'
Ίσως ακούγεται σαν "ατάκα" από την ταινία "Γάμος...αλά Ελληνικά" αλλά πραγματικά το χρέος είναι μια ελληνική υπόθεση από την αρχαιότητα. Έξι ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα, που ίσως μας παραδειγματίσουν.
ΙΣΤΟΡΙΑ 1η : Πώς "διέγραψε" το χρέος του ο Διονύσιος των Συρακουσών
Λέγεται ότι η πρώτη χρεοκοπία στην ελληνική ιστορία δεν έχει να κάνει με τη “λεηλασία” του ταμείου του ναού της Δήλου (που αναφέρουμε παρακάτω), αλλά με το δάνειο που εισέπραξε από τους υπηκόους του ο σπάταλος τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος. Αυτό που θα πρεπε ίσως να κάνουν σήμερα οι ευρωπαίοι , δηλαδή να "κόψουν" χρήμα, το κανε πρώτος ο Διονύσιος. Στην αρχή προσπάθησε να μαζέψει χρήματα από άλλες πόλεις-κράτη, χωρίς όμως να τα καταφέρει. Αφου είδε ότι δεν έχει αποτέλεσμα αυτή η μέθοδος έδωσε διαταγή, υπό την απειλή θανατικής ποινής, οι συρακούσιοι να του παραδόσουν όλα τα χρήματα τους. Μόλις συγκεντρώθηκαν όλα τα νομίσματα, μετέτρεψε όλες τις δραχμές σε δίδραχμα! Κατόπιν τους τα επέστρεψε κανονικά μόνο που πλέον άξιζαν το μισό. Με τα υπόλοιπα μισά που κράτησε ξόφλησε τα χρέη κι έτσι κατάφερε να εξαφανίσει τα δημοσιονομικά προβλήματα της ηγεμονίας του.
ΙΣΤΟΡΙΑ 2η: Δήλος 454 πχ. Η πρώτη χρεωκοπία στο κόσμο
Η "επίσημη" πρώτη πτώχευση στην παγκόσμια ιστορία σημειώθηκε το 454 προ Χριστού στον Ναό της Δήλου. Τον 4ο αιώνα π.Χ. στον Ναό του Απόλλωνα στη Δήλο βρίσκονταν οι θησαυροί της συνομοσπονδίας των ελληνικών πόλεων-κρατών κάτω από την ηγεσία της Αθήνας. Εκεί φυλασσόταν το τεράστιο ποσό των εισφορών των συμμάχων και εκεί γίνονταν οι συναντήσεις των αντιπροσώπων.
Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013
Ο Δρόμος του Ήλιου
κύκλος, με το σημειακό του κέντρο.
Όλα τα σημεία της περιφέρειας
Όλα τα σημεία της περιφέρειας
απέχουν το ίδιο από αυτό το κέντρο.
Μεγαλώνοντας η ακτίνα, αυξάνει η συμεριεκτικότητα της συνείδησης.
Όλη η πορεία του Οδυσσέα, του Ηλιακού Ανθρώπου είναι να δει ,να στοχεύσει,
Μεγαλώνοντας η ακτίνα, αυξάνει η συμεριεκτικότητα της συνείδησης.
Όλη η πορεία του Οδυσσέα, του Ηλιακού Ανθρώπου είναι να δει ,να στοχεύσει,
να βρεθεί εκεί, να γίνει ένα με αυτό.
Να γίνει ο Ήλιος μιας φωτισμένης και λαμπερής Συνείδησης.
Γι αυτό τον λόγο χρησιμοποιεί στη τελική φάση ,Να γίνει ο Ήλιος μιας φωτισμένης και λαμπερής Συνείδησης.
το Τόξο του Απόλλωνα, που παρ’όλο που ο ίδιος ο Απόλλων,
Η Πεμπτουσία των Ομηρικών Επών
.... στην γέννηση του Πολεμιστή
Μύτικας!
Κορυφή Ολύμπου, το Πάνθεον.
Κορυφή Ολύμπου, το Πάνθεον.
Η Μήτις των θεών! Η Ελληνική
σκέψη.
Ο θρόνος του Ζήνοος Διός!
Ελληνική Μυθιστορία!
Η αγορά, η συνέλευση των θεών!
Ιλιάς! Το αστέρι του Βορρά! Ισχύς
Η δύναμη της δράσης
Η τέχνη του Ζαγρέως κυνηγού
Ελληνική μυθολογία! Τα αστέρι της Ανατολής!
Αλληγορία
Η δύναμη της αφοβίας
Η τέχνη του Μύθου
Ελληνική Ιστορία! Το αστέρι της Δύσης! Διαύγεια.
Η δύναμη του διαφωτισμού
Η τέχνη της Δόξας
Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013
Mην πετάξεις τη στάχτη από το τζάκι
Πολλοί θα ζεσταθούν φέτος με τζάκι ή ξυλόσομπες. Βρήκαμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τις χρήσεις της… “άχρηστης” στάχτης.
Είναι πολύ ευχάριστο να ζεσταινόμαστε το χειμώνα από την φωτιά, με μια ξυλόσομπα ή τζάκι!
Από αυτή τη φυσική ζέστη φωτίζεται το σπίτι, ψήνεται το φαγητό, στεγνώνονται τα ρούχα, ζεσταίνεται το νερό, και φυσικά μένει στο τέλος η πολύτιμη στάχτη!
Δεν πετάμε την στάχτη, δεν είναι καθόλου άχρηστη ή…
σκουπίδι.
Συνεχίζουμε να την χρησιμοποιούμε, όπως έκαναν και παλιά και αυτό μας κάνει να νοιώθουμε απερίγραπτη χαρά!
Η στάχτη από ξύλα είναι η σκόνη που έμεινε από την καύση τους . Ξύλα εννοούμε μόνο φυσικά, όχι με βαφές, κόλες ή επεξεργασμένα. Πρέπει να προσέχουμε να μην πετάμε μέσα στην φωτιά πλαστικά, αποτσίγαρα, ή οτιδήποτε άλλο σκουπίδι που μπορεί να μολύνει την στάχτη. Περιμένουμε να κρυώσει εντελώς και μετά την συλλέγουμε. Από την στάχτη ξεχωρίζουμε την άσπρη στάχτη που έχει μείνει πάνω-πάνω από τα καρβουνάκια και την αποθηκεύουμε σε ένα μεταλλικό δοχείο με καπάκι. Τα καρβουνάκια τα κρατάμε σε άλλο δοχείο. Δεν πετάμε τίποτα, γιατί όλα χρειάζονται!
Πάμε τώρα να αναλύσουμε τι περιέχει η στάχτη και είναι τόσο πολύτιμη!
Η στάχτη περιέχει κυρίως ανθρακικό ασβέστιο από 25% έως 45%(το οποίο είναι ένα ανόργανο αλάτι με χημικό τύπο CaCO3.), λιγότερο από 10 % περιέχει Κάλιο (Κ), και λιγότερο από 1% φωσφορικό άλας. Υπάρχουν ιχνοστοιχεία σιδήρου, μαγγανίου, ψευδαργύρου, χαλκού και μερικά βαρέα μέταλλα (όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο, το νικέλιο και το χρώμιο). Δεν περιέχει άζωτο. Ωστόσο αυτοί οι αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα με την θερμοκρασία καύσης των ξύλων. Η καύση επηρεάζει πολύ τη σύνθεση και την ποσότητά της στάχτης, και κατά συνέπεια υψηλότερη θερμοκρασία μειώνει την απόδοση της στάχτης. Οπότε για καλύτερη ποιότητα στάχτης η χαμηλή θερμοκρασία είναι ιδανικότερη. Σκληρά ξύλα συνήθως παράγουν περισσότερη στάχτη από τα μαλακά, όπως των κωνοφόρων και ο φλοιός και τα φύλλα παράγουν γενικά πιο πολύ στάχτη από το εσωτερικό ξυλωδών τμημάτων του δέντρου. Κατά μέσο όρο, η καύση των ξύλων δίνει περίπου 6-10% στάχτες.
Παρακάτω θα αναλύσουμε τις χρήσεις της στάχτης, για να μπορούμε να γνωρίζουμε πώς να την χρησιμοποιήσουμε!
Χρήσεις της στάχτης
1. Μπορούμε να φτιάξουμε αλισίβα, απλά βράζουμε 2 με 3 κουταλάκια στάχτη σε 1 μπρίκι με νερό και μετά την σουρώνουμε με ένα φίλτρο του καφέ. Είναι το καλύτερο απορρυπαντικό γενικής χρήσης, καθαρίζει, λευκαίνει και απολυμαίνει ρούχα, πατώματα, τζάμια, ασημικά, πιάτα, σκουριές που έχουν ποτίσει στα μάρμαρα, κα.
Είναι πολύ ευχάριστο να ζεσταινόμαστε το χειμώνα από την φωτιά, με μια ξυλόσομπα ή τζάκι!
Από αυτή τη φυσική ζέστη φωτίζεται το σπίτι, ψήνεται το φαγητό, στεγνώνονται τα ρούχα, ζεσταίνεται το νερό, και φυσικά μένει στο τέλος η πολύτιμη στάχτη!
Δεν πετάμε την στάχτη, δεν είναι καθόλου άχρηστη ή…
σκουπίδι.
Συνεχίζουμε να την χρησιμοποιούμε, όπως έκαναν και παλιά και αυτό μας κάνει να νοιώθουμε απερίγραπτη χαρά!
Η στάχτη από ξύλα είναι η σκόνη που έμεινε από την καύση τους . Ξύλα εννοούμε μόνο φυσικά, όχι με βαφές, κόλες ή επεξεργασμένα. Πρέπει να προσέχουμε να μην πετάμε μέσα στην φωτιά πλαστικά, αποτσίγαρα, ή οτιδήποτε άλλο σκουπίδι που μπορεί να μολύνει την στάχτη. Περιμένουμε να κρυώσει εντελώς και μετά την συλλέγουμε. Από την στάχτη ξεχωρίζουμε την άσπρη στάχτη που έχει μείνει πάνω-πάνω από τα καρβουνάκια και την αποθηκεύουμε σε ένα μεταλλικό δοχείο με καπάκι. Τα καρβουνάκια τα κρατάμε σε άλλο δοχείο. Δεν πετάμε τίποτα, γιατί όλα χρειάζονται!
Πάμε τώρα να αναλύσουμε τι περιέχει η στάχτη και είναι τόσο πολύτιμη!
Η στάχτη περιέχει κυρίως ανθρακικό ασβέστιο από 25% έως 45%(το οποίο είναι ένα ανόργανο αλάτι με χημικό τύπο CaCO3.), λιγότερο από 10 % περιέχει Κάλιο (Κ), και λιγότερο από 1% φωσφορικό άλας. Υπάρχουν ιχνοστοιχεία σιδήρου, μαγγανίου, ψευδαργύρου, χαλκού και μερικά βαρέα μέταλλα (όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο, το νικέλιο και το χρώμιο). Δεν περιέχει άζωτο. Ωστόσο αυτοί οι αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα με την θερμοκρασία καύσης των ξύλων. Η καύση επηρεάζει πολύ τη σύνθεση και την ποσότητά της στάχτης, και κατά συνέπεια υψηλότερη θερμοκρασία μειώνει την απόδοση της στάχτης. Οπότε για καλύτερη ποιότητα στάχτης η χαμηλή θερμοκρασία είναι ιδανικότερη. Σκληρά ξύλα συνήθως παράγουν περισσότερη στάχτη από τα μαλακά, όπως των κωνοφόρων και ο φλοιός και τα φύλλα παράγουν γενικά πιο πολύ στάχτη από το εσωτερικό ξυλωδών τμημάτων του δέντρου. Κατά μέσο όρο, η καύση των ξύλων δίνει περίπου 6-10% στάχτες.
Παρακάτω θα αναλύσουμε τις χρήσεις της στάχτης, για να μπορούμε να γνωρίζουμε πώς να την χρησιμοποιήσουμε!
Χρήσεις της στάχτης
1. Μπορούμε να φτιάξουμε αλισίβα, απλά βράζουμε 2 με 3 κουταλάκια στάχτη σε 1 μπρίκι με νερό και μετά την σουρώνουμε με ένα φίλτρο του καφέ. Είναι το καλύτερο απορρυπαντικό γενικής χρήσης, καθαρίζει, λευκαίνει και απολυμαίνει ρούχα, πατώματα, τζάμια, ασημικά, πιάτα, σκουριές που έχουν ποτίσει στα μάρμαρα, κα.
Αριστοτέλης ( 384 – 322 π.Χ. )
«Η ανώτερη εξουσία βρίσκεται αναγκαστικά στα χέρια ενός ή μερικών ή και πολλών. Όταν όλοι αυτοί κατευθύνουν όλες τους τις προσπάθειες προς το γενικό καλό, τούτο το κράτος διοικείται καλά, αλλά όταν ο ένας, οι λίγοι ή οι πολλοί αποβλέπουν μόνο προς το δικό τους συμφέρον, πρέπει να περιμένουμε μια εξέλιξη προς το χειρότερο.»
Ποιος Μητροπολίτης υπερασπίζεται τη Χρυσή Αυγή (Video)
Το Ποντίκι web
Προκλητικός και αμετανόητος εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, δηλώνοντας για τους βουλευτές της Χ.Α. ότι «βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες». Στο πρόσωπο του Μητροπολίτη Γλυφάδας Παύλου η Χρυσή Αυγή βρήκε τον υπερασπιστή που γύρευε και έναν «άξιο» συμπαραστάτη του… «θεάρεστου» έργου της.
Εκτός από το… μεγαλοπρεπές «Βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες», ο Μητροπολίτης Γλυφάδας πρόσθεσε προκλητικά ότι «είναι κι άλλοι πολιτικοί παλιοί που χρωστάνε λεφτά στο κράτος. Και μερικοί την έχουν γλιτώσει. Ο λαός ξέρει πόσοι πολιτικοί έπρεπε να είναι φυλακή, κι αντί αυτού βάζουν μέσα τα θύματα...».
Ο "σοφός" ποιμενάρχης της Γλυφάδας, που με ανάλογες δηλώσεις του και κατά το παρελθόν έχει προκαλέσει κύματα αντιδράσεων, δεν έχασε ευκαιρία να αναφερθεί εναντίον των μεταναστών, για τις ελληνοποιήσεις αλλά και τον επερχόμενο αντιρατσιστικό νόμο.
Ο Μητροπολίτης-συμπαραστάτης της νεοναζιστικής οργάνωσης σημείωσε ότι «Λάθος της πολιτείας που το ΄90 άφησε τα σύνορα ανοιχτά. Λάθος και ο νόμος με τον οποίο δίνεται πιο εύκολα η ελληνική ιθαγένεια. Να έρθουν από όλες τις χώρες, αλλά σαν τουρίστες και κατόπιν να επιστρέψουν στις χώρες τους. Δεν είμαι, φυσικά, ρατσιστής. Έχω πάει στην Αφρική 48 φορές (!) για ιεραποστολή»...
Προκλητικός και αμετανόητος εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, δηλώνοντας για τους βουλευτές της Χ.Α. ότι «βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες». Στο πρόσωπο του Μητροπολίτη Γλυφάδας Παύλου η Χρυσή Αυγή βρήκε τον υπερασπιστή που γύρευε και έναν «άξιο» συμπαραστάτη του… «θεάρεστου» έργου της.
Εκτός από το… μεγαλοπρεπές «Βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες», ο Μητροπολίτης Γλυφάδας πρόσθεσε προκλητικά ότι «είναι κι άλλοι πολιτικοί παλιοί που χρωστάνε λεφτά στο κράτος. Και μερικοί την έχουν γλιτώσει. Ο λαός ξέρει πόσοι πολιτικοί έπρεπε να είναι φυλακή, κι αντί αυτού βάζουν μέσα τα θύματα...».
Ο "σοφός" ποιμενάρχης της Γλυφάδας, που με ανάλογες δηλώσεις του και κατά το παρελθόν έχει προκαλέσει κύματα αντιδράσεων, δεν έχασε ευκαιρία να αναφερθεί εναντίον των μεταναστών, για τις ελληνοποιήσεις αλλά και τον επερχόμενο αντιρατσιστικό νόμο.
Ο Μητροπολίτης-συμπαραστάτης της νεοναζιστικής οργάνωσης σημείωσε ότι «Λάθος της πολιτείας που το ΄90 άφησε τα σύνορα ανοιχτά. Λάθος και ο νόμος με τον οποίο δίνεται πιο εύκολα η ελληνική ιθαγένεια. Να έρθουν από όλες τις χώρες, αλλά σαν τουρίστες και κατόπιν να επιστρέψουν στις χώρες τους. Δεν είμαι, φυσικά, ρατσιστής. Έχω πάει στην Αφρική 48 φορές (!) για ιεραποστολή»...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)