ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Πιστεύω ότι στο μέλλον εμείς,θα ξανατιμήσουμε τον Ορφέα, στην γεννέτηρα του... στην περιοχή του Ολύμπου...!



Όχι άλλο καταστροφή…! Πιστεύω ότι στο μέλλον εμείς,θα ξανατιμήσουμε τον Ορφέα, στην γεννέτηρα του... στην περιοχή του Ολύμπου...! Και αν δεν καταστρέψουμε έτσι για πλάκα άλλους βιοτόπους, θα ξαναδούμε πάλι τους πελαργούς να έρχονται!!!

Η πόλη κράτος γέννησε τη δημοκρατία.


Η συγκρότηση των πρώτων πόλεων κρατών, από την 4η πΧ χιλιετία από την ιστορία που γνωρίζουμε και πιθανόν ακόμη παλιότερα, σηματοδοτείται από τη σταδιακή αποδυνάμωση ή και διάλυση του συστήματος των γενεών, των φατριών, που στηρίζονταν στους αιματικούς δεσμούς συγγένειας. Οι διαφορετικές φατρίες που ενώνονται για να δημιουργήσουν την πόλη, συνυπάρχουν στην αρχή κάτω από ένα βασιλιά που ενώνει τις διάφορες φατρίες και κυβερνά συνήθως με τη βοήθεια ενός συμβουλίου που τις εκπροσωπεί. Δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον που για να λειτουργήσει απαιτούνται νέοι κανόνες που θα ενώνουν τις διαφορετικές φατρίες, όλους όσους αποτελούν την πόλη. Την συγκρότηση αυτή την βλέπουμε στις μεγάλες πόλεις της κάτω Μεσοποταμίας, όπως η Βαβυλώνα, η Ασσούρ, η Νινευή και αργότερα στις εμπορικές πόλεις της Φοινίκης και στην Ελλάδα και στις αποικίες τους και στις πόλεις της Ιταλικής χερσονήσου. Στις πόλεις αναπτύσσονται νέα αστικά στρώματα, τεχνίτες, έμποροι ή ναυτικοί, που διεκδικούν τη συμμετοχή τους στη διοίκηση της πόλης. Στις εμπορικές πόλεις της Φοινίκης, η διοίκηση ασκείται από συμβούλιο που εκπροσωπεί αυτά τα στρώματα της πόλης. 

ΟΙ ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ


 

Η σημερινή απαξίωση της φιλοσοφικής ηθικής και η αποτυχία της σύγχρονης Ψυχιατρικής.

Wise-therapy: η στροφή της δυτικής θεραπευτικής Ιατρικής  προς τα φιλοσοφικά κείμενα. Θα φανταζόσαστε ποτέ, ότι η ενδελεχής μελέτη στο περιεχόμενο ενός κειμένου ή ενός βιβλίου, θα μπορούσε να θεραπεύσει ψυχικά, αλλά και σωματικά προβλήματα της υγείας ενός ανθρώπου; Θα θεωρούσατε σίγουρα υπερβολική αυτήν την άποψη, αφού μέχρι σήμερα προσπαθείτε όλα τα προβλήματα υγείας σας να τα θεραπεύσετε με χημικά φάρμακα ή με χειρουργεία. Ο μεγάλος όμως ιατρός και φιλόσοφος της αρχαιότητας, Γαληνός, έχει αντίθετη άποψη από εσάς… Ναι θα μπορούσε! 

 Η αποτυχία της σύγχρονης Ψυχιατρικής

   

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης (Η Μηχανή του Χρόνου) 2 4


ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η EΛΛΑΣ... Friedrich Nietzsche


Ο Σωκράτης και η Διδασκαλία του


Ο λήσταρχος Γιαγκούλας


Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Η δίκη των δικαστών. ΕΠΙΚΑΙΡΟ!!! Αθανάσιος Πολυζωίδης. Ο δικαστής που αρνήθηκε να καταδικάσει τον Γέρο του Μωριά.


 ”Αθανάσιος Πολυζωίδης.
Ο δικαστής που αρνήθηκε να καταδικάσει σε θάνατο τον Γέρο του Μωριά (Θ. Κολοκοτρώνη), τον Δ. Πλαπούτα και τον Κίτσο Τζαβέλλα.

Αν και ήταν εχθρός του Καποδίστρια και του Κολοκοτρώνη, εν τούτοις αρνήθηκε (ως δικαστής) να υπογράψει τη θανατική καταδίκη για το γέρο του Μωριά, τον Δ. Πλαπούτα και τον Κίτσο Τζαβέλλα.
 Γι αυτό και δικάζεται από τους Βαυαρούς αντιβασιλείς του Όθωνα.
Δείτε την απολογία του στην παρακάτω ταινία. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΗ.
Πυροβολάει ο Αθανάσιος Πολυζωίδης (Νίκος Κούρκουλος), δεν μιλάει απλώς! Προσέξτε εκεί που λέει τον εγγλέζο “αγαπητέ μασων”. Φοβερή ερμηνεία από τον Κούρκουλο! Αθάνατος!!!”
Ναύπλιο 1834:

ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ 2012


ΑΠΟ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ,ΜΕ ΤΟΝ ΙΣΙΔΩΡΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ Ο ΛΟΥΛΟΥ !


ΟΛΥΜΠΟΣ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ!


ΑΔΩΝΙΑ - Θάνατος και Ανάσταση της Φύσης και του Ανθρώπου Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2012/04/adonia.html#ixzz2R52jyLed


John William Waterhouse: The Awakening of Adonis - 1900

Ο Άδωνις είναι ένας ηλιακός ήρωας που λατρεύτηκε σαν θεός στη αρχαία Ιωνία, στη Φοινίκη, στην Κύπρο και στην Ελλάδα. Κάθε χρόνο πέθαινε και την άνοιξη ανασταινόταν, μαζί με τη φύση που την ίδια εποχή αναγεννιόταν. 

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Τελικά ο έρωτας περνάει απ' το στομάχι;




Ένα παλιό αλλά διαχρονικό ρητό υποστηρίζει ότι «ο έρωτας περνάει από το στομάχι». Σίγουρα όποιος το εμπνεύστηκε θα είχε τους λόγους του, ή μάλλον τις... γεύσεις του. Από την αρχαιότητα ακόμη θεωρείτο ότι τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα σταφύλια ή τα θαλασσινά μπορούσαν να καταστείλουν τις ανθρώπινες αναστολές και να ενισχύσουν τη σεξουαλική επιθυμία. Είναι άραγε έτσι ή μήπως μας... γελά το στομάχι μας; ...
Πρόκειται μάλλον για ένα δίλημμα που έως σήμερα δεν έχει καταφέρει να λάβει μια σαφή απάντηση. Πολλοί θεωρούν ότι συγκεκριμένες κατηγορίες τροφών ή ποτών μπορούν να αυξήσουν τη λίμπιντο και να λειτουργήσουν ως αφροδισιακά. Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνοι που ισχυρίζονται ότι πρόκειται απλώς για μια αρχαία παράδοση, που βασιζόταν περισσότερο σε ένα πλασματικό συναίσθημα, την απόρροια μιας μεγάλης μυστηριακής τελετής. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Στα παλιά τα χρόνια...

Ορφικός ύμνος στην Αθηνά.




 Ώ Παλλάδα μονογενής,
πού είσαι το σεμνό τέκνον του μεγάλου Διός,
σεβαστή μακαριά θεά, πού διεγείρεις τον
θόρυβο του πολέμου,
κρατερόκαρδε.
Σύ αγαπάς τα όπλα οιστρηλατείς (ξεσηκώνεις) τις ψυχές των ανθρώπων με μανίες,
είσαι ή κόρη πού γυμνάζεις (ασκείς) καί έχεις φρικτήν οργήν (διότι τρομάζουν με την Οργή σου)..

Εσύ εφόνευσες την Γοργόνα,

Ιστορικός τόπος τα ταμπούρια του Κολοκοτρώνη στα Τρίκορφα




Τα Τρίκορφα, οι βουνοκορφές του ανατολικού Μαινάλου στην Αρκαδία, όπου σώζονται ακόμα τα ίχνη από τα ταμπούρια του Κολοκοτρώνη, του Υψηλάντη και των άλλων επαναστατών του 1821, κηρύσσονται ιστορικός τόπος. Η πρόσφατη θετική και ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου έδωσε στην περιοχή και τυπικά την αξία που της αρμόζει, ικανοποιώντας παράλληλα ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας...

Αγγλικά άραγε πως λέγεται το computer;



Οταν πλημμύριζε ο Νείλος στην Αρχαία Αίγυπτο, οι αγρότες που είχαν χωράφια δίπλα στο ποτάμι έχαναν τα όρια τους. 

Όταν βρέθηκε εκεί ο Θαλής ο Μιλήσιος να μετρήσει την μεγάλη πυραμίδα από την σκιά της, του ανέθεσαν να βρει έναν τρόπο έτσι ώστε μετά την άμπωτη να μπορούν να ξαναβρούν οι Αιγύπτιοι αγρότες τα όρια των χωραφιών τους. 


Ο Θαλής έβαλε πασσάλους ανά τακτά διαστήματα στην άκρη του ποταμού κατά μήκος της ακτής. Από κάθε πάσσαλο έδεσε μακριά σχοινιά προς τα έξω, προς τα χωράφια, δηλαδή κάθετα σε διεύθυνση προς τον ποταμό. 

Τα σχοινιά κατά μήκος τους, ανάλογα με τις αποστάσεις έφεραν κόμβους!!! 

Με την βοήθεια των κόμβων μέτρησε ακριβώς τα σύνορα του κάθε αγρού αφού είχε σταθερή απόσταση από τον ποταμό.

ΕΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Προς of Orpheus by CANOVA, Antonio in the Web Gallery of Art


Κων/νος Γιάντσιος Λεπτοκαρυα19/4/13 Καλημέρα σας : Με ιδιαίτερη χαρά πληροφορήθηκα από την the Web Gallery of Art για τον διαπρεπή Ιταλό γλύπτη, CANOVA , Antonio (1757-1822). Εμπνευσμένος από τον  Ορφέα!  Η πρόοδός του ήταν ραγδαία, με τα δυο αγάλματα του Falieri , του «Ορφέα» και της «Ευρυδίκης».
Χαιρετίζω με μεγάλη ικανοποίηση το έργο σας!  
 Και ασπάζομαι την άποψη ότι η εποχή επηρεάζει την Τέχνη, αλλά και η Τέχνη την εποχή, την Ιστορία.Ιδιαιτέρως το έργο σας, αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή της Πιερίας μας και εκτός των συνόρων της ελληνικής επικρατείας.

Αφού ο μουσοτραφής Ορφέας γεννήθηκε στον Ολυμπο, σε ένα σπήλαιο της Πίμπλειας, κοντά στα Λείβηθρα, εκεί και το Δίον, πόλεις της Πιερίας (όλη τότε η περιοχή, από τον Όλυμπο μέχρι τον Ελλήσποντο, ονομαζόταν Θράκη).!
 Σύμφωνα πάντα, με τα ορφικά κείμενα, πολλές είναι οι αναφορές, της αρχαίας παράδοσης, στα ΛΕΙΒΗΘΡΑ ΟΛΥΜΠΟΥ. Στην περιοχή της παλιάς Λεπτοκαρυάς, εκεί και η πανέμορφη κοιλάδα των Λειβηθρίδων Μουσών, σε σπηλιά της περιοχής γεννήθηκε ο Ορφέας, από την μούσα Καλλιόπη, και ο πατέρας του ήταν ο Οίαγρος.!!!!!!!!
Ο Ορφέας φέρεται να είναι η συνέχεια του Διόνυσου και ίδρυσε εδώ το πρώτο τελεστήριο μυστηρίων του Διονύσου…!!!!!

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

TΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΟΡΦΕΑ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ ΣΤΟΝ ΌΛΥΜΠΟ







Ο Ορφέας ξανά στον Ολυμπο
Το πάρκο υλοποιείται. σε 67 στρέμματα, με σχήμα λύρας, κιόσκια και υπαίθριο θέατρο αφιέρωμα στις Μούσες. Οι περιηγητικές διαδρομές θα αποδίδουν σχηματικά τη λύρα -σύμβολο του Ορφέα-, επισημαίνοντας τη σχέση του χώρου με τον μύθο Ο Ορφέας επιστρέφει στον Ολυμπο. Ο κύριος εκπρόσωπος του τραγουδιού και της λύρας, φέρεται, σύμφωνα με τη μυθολογία, να γεννήθηκε σε ένα χωριό με το όνομα Πιμπλεία, στις παρυφές του Ολύμπου και εκεί ακριβώς -στον αρχαιολογικό χώρο των Λειβηθρων εκεί δημιουργείται το έργου. .Το αρχαιολογικό πάρκο του Ορφέα υλοποιείται στην περιοχή Κουφός, στο νοτιοανατολικό τμήμα του αρχαιολογικού χώρου Λειβήθρων, στο δημοτικό διαμέρισμα της Λεπτοκαρυάς Πιερίας. Θα περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες που έχουν στόχο αφενός τη σύνδεση του χώρου με την ακρόπολη των αρχαίων Λειβήθρων και αφετέρου την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου. Η πρώτη ενότητα θα αφορά μια περιοχή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ στη δεύτερη με τίτλο «Η φύση διηγείται τον μύθο της», οι περιηγητικές διαδρομές θα αποδίδουν σχηματικά τη λύρα -σύμβολο του Ορφέα-, επισημαίνοντας τη σχέση του χώρου με τον μύθο. Όσο για την τρίτη θεματική ενότητα, αυτή περιλαμβάνει την αναβάθμιση του δάσους γύρω από το πάρκο. Αφετηρία της διαδρομής θα είναι το υπάρχον κτίριο της ΚΖ' Ε.Π.Κ.Α., το οποίο θα λειτουργεί ως χώρος υποδοχής των επισκεπτών, ενώ στην είσοδο του πάρκου θα υπάρχει η αναπαράσταση ενός οβάλ σπιτιού γεωμετρικού τύπου. Οι αρχαιολόγοι θα επιχειρήσουν την ανάδειξη των λειτουργιών και των δράσεων εντός της οικίας με την οικοσκευή και τον λοιπό εξοπλισμό (εστία, σκευοθήκες, αγγεία, αργαλειός, κ.ά.). Στην πορεία της διαδρομής οι επισκέπτες θα συναντούν την κάτοψη ενός εξελιγμένου υστεροελλαδικού - ελληνιστικού συγκροτήματος της Μακεδονίας, με βάση την αγρέπαυλη που ανασκάφτηκε στο γειτονικό Κομπολόι, και ένα οινοποιείο. Στον χώρο του πάρκου θα στηθούν επίσης κιόσκια αφιερωμένα στον Ορφέα, στις Μούσες και στη μουσική, ενώ θα υπάρχει και ένα μικρό υπαίθριο θέατρο για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Κοντά στο Δίον Η πατρίδα του Ορφέα και της μούσας της ποίησης και της ρητορικής Καλλιόπης, τα Λείβηθρα βρίσκονται στους νοτιοανατολικούς πρόποδες του Ολύμπου, κοντά στο Δίον. Σύμφωνα με τον Παυσανία η πόλη καταστράφηκε όταν πλημμύρισε ο χείμαρρος Συς (Ζηλιάνα) , ο οποίος και παρέσυρε τα κτίρια, τα ιερά, τα τείχη, αλλά και τον τάφο του Ορφέα. Στα Λείβηθρα ανακαλύφθηκαν τείχη που έχτισε ο βασιλιάς της Μακεδονίας Αρχέλαος, στο τέλος του 5ου π.χ. αιώνα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το νεκροταφείο των Λειβήθρων και η ακρόπολη του οχυρωματικού περίβολου, ενώ έχουν βρεθεί τμήματα τοιχοποιίας, δάπεδα εσωτερικών χώρων, εξωτερικά λιθόστρωτα, νομίσματα και ειδώλια. Εδω θα ενημερώνουμε τις εξελίξεις!

ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΗΣΙΟΔΟΥ




Ας αρχίσουμε το τραγούδι με τις Μούσες τις Ελικωνιάδες που κατέχουν τον Ελικώνα, το ιερό και μεγαλό

πρεπο βουνό και χορεύουν με τ’απαλά τους πόδια, γυρ’ από την κρήνη με τους μενεξέδες και τον βωμό 
του μεγαλοδύναμου γυιού του Κρόνου, και σαν λούσουν τα τρυφερά κορμιά τους στον Περμησσό ή στην Ιπποκρήνη ή στον σεβαστό
Ολμειό, στην πιο ψηλή κορφή του Ελικώνα, στήνουν χορούς μαγευτικούς, βάζοντας δύναμη στα πόδια 

τους. Κι από κει ξεπηδούν μεσ’ τη νύχτα, τυλιγμένες σε πυκνή ομίχλη και πηγαίνουν υμνώντας με πανέμ
ορφη φωνή τον Δία τον Αιγίοχο, την Αργεία την Ήρα τη σεβαστή, τη χρυσοπέδιλη, και την κόρη του Αιγίο
χου Δία, τη γλαυκομάτα Αθηνά, τον Φοίβο Απόλλωνα και την τοξεύτρα Άρτεμη, τον αφέντη της γης, τον κοσμοσείστη Ποσειδώνα και τη σεμνή Θέμιδα, την παιχνιδοβλέφαρη Αφροδίτη και τη χρυσοστεφανωμέν
η Ήβη, την όμορφη Διώνη και τη Λητώ, τον Ιαπετό και τον δόλιο Κρόνο, την Ηώ και τον μέγα Ήλιο, τη λα
μπρή Σελήνη και τη Γαία, τον Ωκεανό τον μέγα και τη μαύρη Νύχτα και την ιερή γενιά των αιώνιων άλλων αθανάτων. Αυτές δίδαξαν κάποτε στον Ησίοδο ένα όμορφο τραγούδι, καθώς έβοσκε τ’ αρνιά του κάτω απ’ τον ιερό Ελικώνα. Κι αυτά τα λόγια πρώτα μου αφηγήθηκαν οι Μούσες οι Ολύμπιες, οι κόρες του Δία του Αιγίο
χου: «πως εμείς οι αγριοβοσκοί, οι ξεδιάντροποι, που είμαστε μόνο κοιλιές, ξέρουμε ψέμματα πολλά να 
λέμε που μοιάζουν με αλήθειες, αλλά ξέρουμε, αν το θέλουμε να λέμε και την αλήθεια». Έτσι μίλησαν οι 
κόρες του μεγάλου Δία με λόγια καθαρά και κόβοντας ένα κλαρί δάφνης, γεμάτο βλαστούς, μου τόδωσαν σκήπτρο. Και μου ενέπνευσαν τραγούδι θεσπέσιο για να τραγουδώ τα μελλούμενα και τα περασμένα και
 με πρόσταξαν να υμνώ την αιώνια γενιά των μακαρίων, πρώτα όμως ν’ αρχίζω και να τελειώνω το τρα
γούδι μου μ’ αυτές. Αλλά γιατί μιλάμε για