ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Από σήμερα θα τρώμε με χρυσά κουτάλια.



Δεν γνωρίζουμε αν το έχετε αντιληφθεί, αλλά από χθες που εκταμιεύτηκε το μεγάλο δάνειο των 34 και κάτι δις ευρώ, όλοι μας έχουμε σωθεί. Από σήμερα θα τρώμε όλοι με χρυσά κουτάλια. Οι τράπεζες πήραν το μεγαλύτερο μέρος, οι δανειστές πήραν τα δικά τους τοκοχρεωλύσια και εμείς φορτώσαμε...
στις πλάτες μας ένα ακόμα χρέος 34 και δις ευρώ.

Από σήμερα λοιπόν αισθανόμαστε δικαιωμένοι για τις μέχρι τώρα στερήσεις και την

Πλάτων 427-347π.Χ.




''ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΥΠΟΔΟΥΛΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ

 ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ''

Γιόρταζαν οι αρχαίοι Έλληνες την Πρωτοχρονιά;



Πρέπει κατ' αρχάς να ειπωθεί ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν φαίνεται να γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά. 
Γι' αυτούς μεγαλύτερη σημασία είχε η αρχή κάθε μήνα που ονομαζόταν νουμηνία. 
Στην Αθήνα, ωστόσο, μια επιγραφική μαρτυρία μας πληροφορεί για μια θρησκευτική τελετή που γινόταν στην αρχή του νέου έτους ή, σωστότερα, την τελευταία ημέρα του απερχομένου, αφορούσε όμωςπεριορισμένο αριθμό ατόμων.

Επρόκειτο για μια θυσία των απερχόμενων αξιωματούχων στον Δία Σωτήρα και την Αθηνά Σωτείρα και απέβλεπε στην εξασφάλιση της εύνοιας των θεών αυτών για τη νέα χρονιά.

Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα - Στράτος Διονυσίου

Ορφικοί Ύμνοι, Ορφική Θρησκεία, Διάφορες Απόψεις, Ελλήνων Κοσμοθεάσεις, Ένας ή πολλοί Θεοί;

Ο ΟΡΦΕΑΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ ΦΩΤΟ : NIKOΣ ΚΑΜΠΑΝΙΣ


ΟΡΦΕΥΣ ΠΡΟΣ ΜΟΥΣΑΙΟΝ

Μάνθανε δη, Μουσαίε, θυηπολίην περισέμνην,

Χειμερινό ηλιοστάσιο: Ο Θρίαμβος του Φωτός στη σκοτεινότερη ημέρα του χρόνου



Τα χαράματα της 21ης Δεκεμβρίου ξεκινάει η μικρότερη
 ημέρα του χρόνου, το χειμερινό ηλιοστάσιο. Εδώ και 
χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι έδιναν ιδιαίτερη σημασία 
στην ημέρα αυτή, πολύ πριν καν υπάρξει ο μήνας 
Δεκέμβρης.

Πριν από 5.000 χρόνια είχε κατασκευαστεί ένα 
σημαντικότατο μνημείο επάνω σε έναν νεφροειδούς 
σχήματος λόφο, στην κορυφή της περιοχής που σήμερα γνωρίζουμε ως Newgrange στην
 Ιρλανδία, 48 περίπου χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Δουβλίνου. Ο θάλαμος σε σχήμα σταυρού 
στην καρδιά του λόφου, βρίσκεται στο τέλος ενός στενού διαδρόμου με μήκος 19 μέτρα. Στο 
χειμερινό ηλιοστάσιο, τεσσεράμισι λεπτά μετά την ανατολή, οι ακτίνες του ήλιου γλιστράνε 
μέσα από μία σχισμή που βρίσκεται πάνω από την πόρτα, διαπερνούν τον διάδρομο και φωτίζουν τα σκαλιστά σχέδια του θαλάμου.

Οι Ορφικοί Φιλόσοφοι και η Μετενσάρκωση


 


Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν κι άλλες ομάδες στοχαστών, φιλόσοφων και θεολόγων εκτός από τους Πυθαγόρειους. Μια από τις σημαντικότερες, και πιο παράτολμες, ήταν οι Ορφικοί φιλόσοφοι, οι οποίοι επηρέασαν στο μέγιστο τις περισσότερες σημερινές μονοθεϊστικές θρησκείες.

Οι Ορφικοί τόλμησαν ένα γενναίο και ριζοσπαστικό βήμα για την εποχή τους.

Πίστεψαν ότι, όχι μόνο είναι δυνατή η επιστροφή του νεκρού στον επίγειο κόσμο (μετενσάρκωση), αλλά ότι μπορεί κάποιος να βγει από τον αιώνιο κύκλο των συνεχόμενων μετενσαρκώσεων. Στην Ολβία του Ε. Πόντου, ανακαλύφθηκαν οστέινες πλάκες, του 5ου πχ αιώνα, με τη συμβολικό σύνθημα:

ΒΙΟΣ - ΘΑΝΑΤΟΣ - ΒΙΟΣ 

Οι ορφικοί υπήρξαν πρόδρομοι της φιλοσοφικής σκέψεις, και από τον 5ο αιώνα πΧ έχουμε γραπτά κείμενα που αποδίδονταν στον Ορφέα. Οι Ορφικές δοξασίες λέγονταν Ιεροί Λόγοι. Αυτή είναι και μια σημαντική τους διάφορα με τους Πυθαγόρειους, οι οποίοι δε προτιμούσαν το γραπτό λόγο. Οι δοξασίες αυτές σώζονται μέχρι σήμερα μέσα από τα έργα του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Ηροδότου, καθώς και κάποιων Πλατωνικών φιλόσοφων όπως το Πλωτίνο, το Πορφύριο, το Δαμάσκιο αλλά και Χριστιανών συγγραφέων όπως ο Αθηναγόρας και ο Κλήμης. Αυθεντικά κείμενα Ορφικών ανακαλύπτονται συνέχεια (οστέινες πλάκες, ταφικοί πάπυροι) από τον Ε. Πόντο μέχρι και την νότια Ιταλία και τη Κρήτη. 

Υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τους Πυθαγόρειους και αν και δε ταυτίζονται, δανείζονται πολλά στοιχεία οι μεν από τους δε. 

ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΡΦΙΚΩΝ 

Οι Ορφικοί δίδασκαν ότι το σώμα είναι μια φυλακή της ψυχής, όπου η ψυχή εκεί μέσα, φυλάγεται, (σώζεται, κι απ εκεί η λέξη σώμα) έως ότου να εκτίσει τη ποινή της. Έλεγαν οτι με διάφορες ιεροτελεστίες μπορούσαν να εξαγνίσουν τους ανθρώπους και τη πόλη (αφού η πόλη είναι μια μεγέθυνση του ανθρώπου) από τα κρίματά τους (Πλάτωνας-Πολιτεια). Ποτέ δεν έτρωγαν ή θυσίαζαν ζώα, αντίθετα δίδασκαν τους ανθρώπους να αποφεύγουν κάθε αιματοχυσία (Αριστοφάνης - Βάτραχοι / Πλάτωνας - Νόμοι). Το 5ο αιώνα πΧ. πολλοί θίασοι, όπως έλεγαν τις ομάδες των Ορφικών, γύριζαν όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και μιλάγανε για την αθανασία της ψυχής και για την επαναγέννηση, έτσι που η λέξη Ορφικός έγινε συνώνυμο της μετενσάρκωσης. 

ΟΙ 3 ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΠΙΣΤΗΣ 

Η πρώτη και πιο σημαντική δοξασία είναι ο διαχωρισμός της ψυχής από το σώμα σαν μια ξεχωριστή οντότητα. Μέχρι τότε οι Έλληνες πίστευαν ότι η ψυχή είναι ένα πιστό αλλά αύλο αντίγραφο του σώματος, που εγκαταλείπει το νεκρό τη στιγμή του θανάτου για να οδηγηθεί στο Βασίλειο του Άδη, κάτι που πίστευαν και οι Αιγύπτιοι και πέρασε και σε μας. Οι Ορφικοί όμως είπαν ότι η ψυχή είναι αυτό που υποκινεί τον άνθρωπο, η αρχή όλων, άρα το σώμα δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας τάφος ή μια φυλακή της ψυχής. Η ψυχή είναι ο πραγματικός άνθρωπος. 

Αυτή είναι στην ουσία και η δεύτερη δοξασία που ερμηνεύει το σώμα ως σήμα, ως ταφικο μνημείο δηλαδή, αλλά και ως σημείων, σημάδι δηλαδή ότι η ψυχή κινείτε. Αυτό σημαίνει ότι επειδή η ψυχή, λόγω του νόμου της Ανάγκης (νόμοι της φθοράς, του πόνου, της θλίψης, της δυστυχίας, της πείνας), πρέπει αναγκαστικά να βρίσκετε σε σώμα, το σώμα αυτό, αν και φυλακή, σώζει τη ψυχή. 

Το γιατί και πως μας εξηγεί η τρίτη δοξασία που είναι η πίστη στη μετενσάρκωση. Αφού τελικά η ψυχή είναι ξεχωριστή από το σώμα και απλά σώζεται μεσώ αυτού, άρα κάθε φορά που πεθαίνουμε, η ψυχή ψάχνει ένα άλλο σώμα. Ποιος όμως νόμος όρισε το δέσιμο της ψυχής με το σώμα? Πίστευαν ότι αφού η ψυχή είναι θεϊκή και κάτι την αναγκάζει να δεθεί κάπου, αυτό πρέπει να είναι ένα είδος τιμωρίας για ένα προγενέστερο αμάρτημα της. Έτσι περνώντας από το σώμα, εκτός το ότι φυλακίζετε, λυτρώνετε κιόλας, εκτίει κάποια ποινή κι όταν αυτή λήξει, σταματάει και ο φαύλος κύκλος της επαναλαμβανόμενης μετενσάρκωσης. 

ΤΟ ΠΡΟΓΟΝΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ 

Συνεπώς ένα αμάρτημα είναι το αίτιο της μετενσάρκωσης του ανθρώπου. Οι Ορφικοί με το μύθο τους, του διαμελισμού του Διόνυσου από τους Τιτάνες μας εξηγούν ποιο ήταν αυτό. 

Σύμφωνα με τους Ορφικούς, για όλα ευθύνονται οι ανήθικοι προγονοί των ανθρώπων, οι Τιτάνες. Σύμφωνα μ αυτό το μύθο ο Διόνυσος, γιος του Δια και της Περσεφόνης (νόμιμη γυναίκα του Πλούτωνα) και τελευταίος κάτοχος του βασιλικού σκήπτρου, όταν ήταν ακόμα παιδί, προσεγγίστηκε από τους Τιτάνες, στα ανάκτορα της Κρήτης. Στο μικρό Διόνυσο πρόσφεραν δώρα, μεταξύ αυτών και έναν καθρέφτη. Τη στιγμή που ο μικρός Διόνυσος κοίταζε το είδωλο του στο καθρέφτη, οι Τιτάνες του επιτέθηκαν και τον σκότωσαν για να πάρουν την εξουσία του. Για να μην αποκαλυφθεί το απαίσιο έγκλημα τους, διαμέλισαν το νεκρό σώμα και το έφαγαν. Στην Αθηνά, που πήρε μέρος κι αυτή, στην ανόσια αυτή πράξη, έτυχε η καρδιά. Αυτή όμως αποφάσισε να σώσει το τελευταίο μέλος και να μη το φαει. Πήγε και κατάδωσε στον Δια τους Τιτάνες. Ο Δίας εξοργισμένος κατακεραύνωσε τους Τιτάνες και από τη στάχτη τους, προσθέτοντας λίγο νερό, έφτιαξε την ανθρώπινη φυλή. Επειδή όμως οι Τιτάνες είχαν φαει τον Διόνυσο πέρασε μέσα τους το θεϊκό στοιχείο, και από αυτούς σε εμάς. Και γι αυτό οι άνθρωποι ξεχώρισαν από όλο το ζωικό βασίλειο. Είχαν πλέον μέσα τους θεϊκή φύση αλλά και ένα βαρύ αμάρτημα.. 

Αργότερα ο Διόνυσος αναστήθηκε από το κομμάτι που είχε φυλάξει η Αθηνά. 

Έτσι, όπως είπαμε και προηγουμένως, οι Ορφικοί πίστευαν ότι μπορούσε να εξαγνιστεί ο άνθρωπος από αυτή τη κατάρα και να σταματήσει επιτέλους αυτός ο φαύλος κύκλος της μετενσάρκωσης.

πηγη:
http://eineken.pblogs.gr

Δείτε πως ήταν η Λεπτοκαρυά τα Χριστούγεννα 2 χρόνια πριν…


 ΤοΧριστουγεννιάτικο δένδρο 14 μέτρα ύψος, τόνιζε τότε την Χριστουγεννιάτικη αγορά απο την  πλατεία …!!!

… Είπα να μην πω τίποτα , θυμήθηκα όμως τι είπε ο δάσκαλος μας ο μεγάλος Σωκράτης…

 - Διόστρατε, στην ουσία ήδη είπαμε τα πάντα, που χρειαζόταν να ειπωθούν, αφήσαμε μόνο την αιτία στην άκρη για να μπορέσει να την βρει ο κάθε ανήσυχος και φιλομαθής νους. Για την καρδιά του καθενός δεν λέω τίποτε- διότι αυτή ξέρει πολύ καλά την απάντηση… Η καρδιά σου, Διόστρατε, το βλέπω - ξέρει την απάντηση… 

Απο Λεπτοκαρυά Καλές γιορτές σε όλους!!!

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Περάσαν τόσες μέρες και ακόμα δεν το έχει δείξει κανένα κανάλι




Οι οπαδοί της Μαρσέϊγ σχημάτισαν μία τεράστια ελληνική σημαία!

Στον αγώνα μεταξύ της Μαρσέιγ και της Λιλ στις 22 Νοεμβρίου οι οπαδοί της πρώτης σχημάτισαν μία τεράστια ελληνική σημαία με το πρόσωπο του Πρωτέα στη μέση και ένα μακρύ πανό το οποίο έγραφε:...

"Δεν αρνούμαστε την καταγωγή της πόλης μας"

Η Μασσαλία ιδρύθηκε από τους Φωκαείς γύρω στο 600 π.Χ και ήταν η πρώτη ελληνική πόλη-κράτος στα σημερινά γαλλικά εδάφη.

Δείτε το βίντεο από το γήπεδο Βελοντρόμ



http://www.plektani.gr/2012/12/blog-post_675.html

ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ SPREAD ΠΡΟΕΞΟΦΛΟΥΝ ΤΑ HEDGE FUNDS Ποντάρουν στην Ελλάδα τώρα οι αγορές



Κέρδη πεντακοσίων εκατομμυρίων δολαρίων απεκόμισε ένα από τα πιο ισχυρά hedge funds του πλανήτη, ποντάροντας ότι η Ελλάδα δεν θα εξωθηθεί σε έξοδο από την ευρωζώνη, σε πείσμα των τάσεων που επικράτησαν ολόκληρη τη χρονιά.

Ποντάρουν στην Ελλάδα τώρα οι αγορές
Την είδηση δημοσιεύει με πρωτοσέλιδό της άρθρο η ηλεκτρονική έκδοση των Financial Times και αφορά το hedge fund «Third Point», επικεφαλής του οποίου είναι ο αμερικανός δισεκατομμυριούχος Νταν Λόεμπ που «έκτισε» συμμετοχή 1 δισεκατομμυρίου σε ελληνικά ομόλογα (σε τιμή αγοράς 17 cent) λίγους μήνες πριν από την επαναγορά χρέους, αποκομίζοντας αποδόσεις 50%, (τιμή πώλησης 34 cent) σύμφωνα με πηγές με γνώση στα της εταιρίας.

Η ΕΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΙ ΑΘΗΝΑ





Athena, ancient greek goddess of wisdom.
Η εν Παρθενώνι Αθηνά :

<Ἀθηνᾶν> καὶ <καιρὸν> καὶ <τύχην> τὴν ἑπτάδα ἐπωνόμαζον• δι᾽ ἣν αἰτίαν οἱ μὲν ἄλλοι φιλόσοφοι τὸν ἀριθμὸν τοῦτον ἐξομοιοῦσι τῆ <ἀμήτορι Νίκη> καὶ <Παρθένω>, ἣν ἐκ τῆς τοῦ Διὸς κεφαλῆς ἀναφανῆναι λόγος ἔχει, οἱ δὲ Πυθαγόρειοι τῶ ἡγεμόνι τῶν συμπάντων : "Ἔστι γάρ, φησίν, ἡγεμὼν καὶ ἄρχων ἁπάντων θεὸς εἷς ἀεὶ ὤν, μόνιμος, ἀκίνητος, αὐτὸς αὑτῷ ὅμοιος, ἕτερος τῶν ἄλλων".
  • Ω! Αθηνά, εσέ καλούμε, την αδάμαστη και αμείλικτη, την φιλόσοφο άμα και φιλοπόλεμο Θεά. Εσέ που συγκρατείς και πρυτανεύεις στις εντός του σύμπαντος αντιθέσεις – για αυτό και καλείσαι Αθηνά Νίκη! -, εσέ που σώζεις άχραντο τον άνακτα Βάκχο, εσέ  που αντιμετωπίζεις τους Γίγαντες μαζί με τον πατέρα Δία, κινείς μόνη σου την Αιγίδα και φέρεις την κεφαλή της Μέδουσας! Πρόσελθε θεά κοντά μας, εσύ που κινείς την όλη ειμαρμένη και κατευθύνεις τις δημιουργίες αυτής! Πρόσελθε Θεά «ἵλεῴ» σε μας και δώσε μας άχραντη σοφία & νοητική δύναμη, χάρισέ μας Θεά τα Ολύμπια και ανάγωγα για τις ψυχές αγαθά, εξόρυξε μακριά από εμάς τα Γιγάντια και γενεσιουργά φαντάσματα, διέγειρε εντός μας τις καθαρές και αδιάφθορες σκέψεις για όλους τους θεούς και πέμψε μας το θεϊκό φως της νόησης σου! Ω εσύ που είσαι φωσφόρος θεός! Ανύψωσέ μας σώτειρα Θεά και ενίδρυσε μας στις καθολικές νοήσεις του μεγίστου Διός!Εσένα θεά καλούμε , που στα κύματα του Αιθέρα την καρδιά ανέπαφη του Άνακτα Βάκχου έσωσες από το χέρι των Τιτάνων που έγινε κομμάτια και στον πατέρα του την παρέδωσες. Και αυτός αναβίωσε, με την βουλή του που τον γέννησε με την Σεμέλη, και στην κορυφή του Κόσμου ανυψώθηκε, ο Διόνυσος!


Πηγή

Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ - ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΒΙΕΝΝΗ


Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Ωδή στην Ελλάδα που χάνεται : Μέσα από τον φακό του Platonα


Ωδή στην Ελλάδα που χάνεται : Μέσα από τον φακό του Platonα
Εχει σημαδέψει με τον φακό του τους πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη και περίπου 130 ηγέτες, τους περισσότερους από οποιονδήποτε άλλον φωτογράφο. Τα πορτρέτα του τού χάρισαν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό World Press Photo. Είναι ο Platon, ο διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, ο οποίος όχι μόνο δεν κρύβει τις ελληνικές του ρίζες, αλλά για πρώτη φορά εκθέτει και τη δική του ματιά για την Ελλάδα μέσα από μια έκθεση που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα στο Παρίσι.

Πρόσωπα σκαμμένα από τα σημάδια του χρόνου, χέρια που κρατούν με ευλάβεια ένα πολυπαιγμένο μπουζούκι, παιδιά με παραδοσιακές φορεσιές πάνω σε φθαρμένες από τον καιρό καρέκλες, γυναίκες που στο ένα χέρι βαστούν το μπαστούνι τους και στο άλλο ένα εικόνισμα.
Αυτή είναι η Ελλάδα για τον 44χρονο Πλάτωνα Αντωνίου (όπως είναι το πλήρες όνομά του), γιο αρχιτέκτονα, συνεργάτη του Δοξιάδη, που όταν ήταν παιδί έζησε στην Αθήνα και περνούσε τα καλοκαίρια του στην Πάρο;

Ταξίδι στην Ανατολή με ένα βυζαντινό πλοίο


Ταξίδι στην Ανατολή με ένα βυζαντινό πλοίο
Eνα οδοιπορικό στους θαλάσσιους δρόμους της Ανατολής, από τη Θεσσαλονίκη στο Βόρειο Αιγαίο και από εκεί στη Μαύρη θάλασσα και στην Κασπία οργανώνει το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης μέσα από μία έκθεση, που εγκαινιάστηκε το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου.

Με όχημα την «ολκάδα», το εμπορικό πλοίο των Βυζαντινών, που μετέφερε εμπορεύματα αλλά και ανθρώπους συνδέοντας επί αιώνες πόλεις, λιμάνια και πολιτισμούς η έκθεση με τίτλο «Μεσαιωνικά λιμάνια-σταθμοί στους θαλάσσιους δρόμους της Ανατολής: Βόρειο Αιγαίο, Μαύρη Θάλασσα, Κασπία Θάλασσα» προσφέρει μία οπτική ξενάγηση σε κάθε «στάση» της.

Και αυτή τη φορά στα αμπάρια της ο ολκάς μεταφέρει μοναδικές εικόνες της ιστορίας, όπως γκραβούρες, καρτ ποστάλ και φωτογραφίες που για πρώτη φορά παρουσιάζονται με τρόπο που να αναδεικνύουν την ιστορία κάθε πόλης-λιμανιού και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.

Οι Πριγκίπισσες της Μεσογείου στο Μουσείο Κυκλαδικής Ιστορίας



Οι Πριγκίπισσες της Μεσογείου στο Μουσείο Κυκλαδικής Ιστορίας
Γυναίκες της Μεσογείου, πριγκίπισσες κι αριστοκράτισσες, αρχόντισσες ή ιέρειες και μάγισσες, όλες τους γυναίκες με κύρος, αναδύονται από τη μακρά διάρκεια της Ιστορίας, για να σαγηνεύσουν το κοινό, στην έκθεση «Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της Ιστορίας», στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, από σήμερα.

Τα κοσμήματά τους, τα ενδύματα, θραύσματα από έπιπλα, και άλλα αντικείμενα που βρέθηκαν στους τάφους τους και τα οποία είτε οι ίδιες πρόσταξαν να πάρουν μαζί τους πριν πεθάνουν είτε οι συγγενείς τους τοποθέτησαν εκεί για να τις συνοδέψουν στο τελευταίο τους ταξίδι στον Αδη, αποκαλύπτουν όχι μόνο τα τελετουργικά έθιμα του θανάτου στον αρχαίο κόσμο αλλά και την δράση των συγκεκριμένων γυναικών.

Ο εμπνευστής και επιμελητής της έκθεσης, καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης, διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ξεχώρισε και παρουσιάζει στην έκθεση, 24 παραδείγματα «πριγκιπισσών», με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι αναγκαστικά γαλαζοαίματες, σπεύδει ο ίδιος να ξεκαθαρίσει ως προς την χρήση του όρου, στον τίτλο της έκθεσης.


Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Η ιερότητα της Ελληνικότητας...



Η ιερότητα της Ελληνικότητας...
Γράφει ο ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ

Όταν ένας λαός βάλλεται από τους εχθρούς του δια χειρών της πολιτικής του ηγεσίας, τότε η οφειλόμενη αντίδραση πρέπει να δώσει απάντηση στο ερώτημα περί της σκοπιμότητας της γενομένης επιθέσεως.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

ΚΖ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων - Θέμα: Όλυμπος





    Προκειμένου να διαμορφώσουν άποψη για τη θεσμοθέτηση Ζωνών Προστασίας, όπως προβλέπει ο Αρχαιολογικός Νόμος (3028/2002), την 7η Δεκεμβρίου 2012 επιτροπή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και Υπηρεσιακοί Παράγοντες του ΥΠΑΙΘΠΑ πραγματοποίησαν αυτοψία στον Μακεδονικό/Πιερικό Όλυμπο, που κηρύχθηκε το 1985 ιστορικός και αρχαιολογικός τόπος (ΦΕΚ474/25.7.1985). Κατά το Νόμο, ως αρχαιολογικοί χώροι νοούνται εκτάσεις οι οποίες περιέχουν ή στις οποίες υπάρχουν ενδείξεις ότι περιέχονται αρχαία μνημεία ή αποτέλεσαν ή υπάρχουν ενδείξεις ότι αποτέλεσαν από τους αρχαιοτάτους χρόνους έως και το 1830 μνημειακά, οικιστικά ή ταφικά σύνολα. 

Η Π.Ε. Πιερίας στο 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας



 
  Σοφία Μαυρίδου: «Παντρεύουμε τον τουρισμό με τα ποιοτικά τοπικά αγροτικά προϊόντα για να έχουμε ένα γλυκό και ευεργετικό αποτέλεσμα σαν το μέλι μας»
Άλλη μια συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας έκλεισε με επιτυχία.