“Ορθή παιδεία είναι νομίζω, όχι το να χειρίζεσαι τις λέξεις και τη γλώσσα με ευρυθμία, αλλά το να έχεις υγιή νοητική διάθεση και να αξιώνεις σωστά το αγαθό και το κακό, το καλό και το αισχρό. Αυτός λοιπόν, που άλλα φρονεί και άλλα διδάσκει όσους τον πλησιάζουν, έχει γίνει αντίθετος της ορθής παιδείας και δεν είναι άνδρας χρήσιμος – Παιδείαν ὀρθὴν εἶναι νομίζομεν οὐ τὴν ἐν τοῖς ῥήμασιν καὶ τῇ γλώττῃ πολυτελῆ εὐρυθμίαν, ἀλλὰ διάθεσιν ὑγιῆ νοῦν ἐχούσης διανοίας, καὶ ἀληθεῖς δόξας ὑπέρ τε ἀγαθῶν καὶ κακῶν, καλῶν τε καὶ αἰσχρῶν· ὅστις οὖν ἕτερα μὲν φρονεῖ, διδάσκει δὲ ἕτερα τοὺς πλησιάζοντας, αὐτὸς ἀπολελεῖφθαι δοκεῖ τοσούτῳ παιδείας, ὅσῳ καὶ τοῦ χρηστὸς ἀνὴρ εἶναι.”
Φλάβιος Κλαύδιος Ιουλιανός (Flavius Claudius Julianus), από την επιστολή #42 .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου