Η Αγορά της Αθήνας ήταν το κέντρο της αρχαίας πόλης: μια μεγάλη, ανοιχτή πλατεία, όπου οι πολίτες θα μπορούσε να συγκεντρώσει για μια ευρεία ποικιλία σκοπών. Σε οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα ο χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια αγορά, ή για μια εκλογή, μια δραματική απόδοση, μια θρησκευτική πομπή, στρατιωτική άσκηση, ή αθλητικούς αγώνες. Εδώ διοικητικές, πολιτικές, δικαστικές, εμπορικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές δραστηριότητες που βρέθηκαν σε μια θέση μαζί στην καρδιά της Αθήνας, και η πλατεία περιβάλλεται από τα δημόσια κτίρια απαιτούνται για τη λειτουργία του Αθηναϊκού κράτους.
Τα κτήρια αυτά, μαζί με τα μνημεία και τα μικρά αντικείμενα, καταδεικνύουν το σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε σε όλες τις πτυχές της δημόσιας ζωής. Η αίθουσα του Συμβουλίου, τα γραφεία των δικαστών, μέντα, και τα αρχεία έχουν όλα έχουν αποκαλυφθεί, ενώ και τα δικαστήρια εκπροσωπείται από την ανάκτηση του χαλκού ψηφοδέλτια και το νερό ρολόι χρησιμοποιείται για ομιλίες το χρόνο. Η χρήση του χώρου ως μια αγορά φαίνεται από τα πολυάριθμα καταστήματα, όπου αγγειοπλάστες, τσαγκάρηδες, bronzeworkers και γλύπτες έφτιαχναν και πωλούνται τα προϊόντα τους.
Long στοές (κιονοστοιχίες) προβλέπεται σκιά πεζοδρόμια για όσους επιθυμούν να συναντήσουν φίλους για να συζητήσουν τις επιχειρήσεις, την πολιτική ή τη φιλοσοφία, ενώ αγάλματα και αναμνηστικές επιγραφές υπενθύμισε στους πολίτες της πρώην θριάμβους. Μια αίθουσα βιβλιοθήκης και συναυλία συνάντησε πολιτιστικές ανάγκες, και πολλά μικρά ιερά και ναούς έλαβε τακτικές λατρεία. Με δεδομένη την ανάδειξη της Αθήνας σε ένα μεγάλο μέρος της αρχαιότητας, η Αγορά παρέχει μια από τις πλουσιότερες πηγές για την κατανόηση του ελληνικού κόσμου κατά την αρχαιότητα.
Χρησιμοποιείται ως χώρος ταφής και διάσπαρτα κατοίκηση στην Εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου, η περιοχή ήταν η πρώτη που ορίζονται ως δημόσιο χώρο τον 6ο αιώνα π.Χ., διοικητικά κτίρια και σε μικρά ιερά χτίστηκαν, και το νερό διατέθηκε σε fountainhouse τροφοδοτείται από μια νωρίς υδραγωγείο.Μετά την ολοκληρωτική καταστροφή της Αθήνας στα χέρια των Περσών το 480 π.Χ., η πόλη ξαναχτίστηκε και δημόσια κτίρια προστέθηκαν στην Αγορά μία-μία τον 5ο και 4ο αιώνα, όταν η Αθήνα υποστήριξε για την ηγεμονία στην Ελλάδα.
Είναι κατά τη διάρκεια αυτής της «κλασική» περίοδο που η αγορά και τα κτίρια της σύχναζαν από πολιτικούς, όπως ο Θεμιστοκλής, ο Περικλής και ο Δημοσθένης, από τους ποιητές Αισχύλος Σοφοκλής, ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης, από τους Θουκυδίδη Ηρόδοτος συγγραφέων και καλλιτεχνών, όπως Φειδίας και Πολύγνωτος, και από φιλοσόφους όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης. Μαζί, ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία μιας κοινωνίας και του πολιτισμού που έχει ορίσει ένα πρότυπο βάσει του οποίου ακολούθησαν τα ανθρώπινα επιτεύγματα έχουν κριθεί. Η Αγορά ήταν το σημείο εστίασης των ποικίλων δραστηριοτήτων τους και εδώ η έννοια της δημοκρατίας αναπτύχθηκε για πρώτη φορά και να ασκείται.
Με την άνοδο των Μακεδόνων του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κατά τη διάρκεια της μετέπειτα Ελληνιστικής περιόδου, όλα τα σημαντικά στρατιωτική, οικονομική, και πολιτική δύναμη μετατοπίζεται προς την Ανατολή.Στους τομείς της εκπαίδευσης και της φιλοσοφίας, ωστόσο, Αθήνα διατήρησε την υπεροχή της. Η Ακαδημία, που ιδρύθηκε από τον Πλάτωνα και το Λύκειο, που ιδρύθηκε από τον Αριστοτέλη, συνέχισε να ακμάζει. Είχαν συμπληρωθεί με την άφιξη του ο Ζήνων ο Κιτιεύς, ο οποίος επέλεξε να μιλήσει στην Αγορά στην Ποικίλη Στοά.
Αθηναϊκή πολιτιστική κυριαρχία συνεχίστηκε σε όλη τη Ρωμαϊκή περίοδο, και τα κτίρια προστέθηκαν στην Αγορά αντανακλούν τον εκπαιδευτικό ρόλο της πόλης, ένας ρόλος που τελείωσε μόνο με το κλείσιμο των ειδωλολατρικών φιλοσοφικών σχολών από τη χριστιανική αυτοκράτορα Ιουστινιανό το 529 μ.Χ..Με την κατάρρευση της ασφάλειας στην αυτοκρατορία, η Αθήνα και η Αγορά υπέφερε από περιοδικές καταστροφές και εισβολές: Ερούλων τον 3ο αιώνα, οι Βησιγότθοι στην 4η, οι Βάνδαλοι στο 5ο, και οι Σλάβοι τον 6ο. Μετά τη σλαβική εισβολή, η περιοχή της Αγοράς ήταν σε μεγάλο βαθμό εγκαταλειφθεί και παραμεληθεί για περίπου 300 χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου