Ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ λαμβάνει κοντά στις 345.000 ευρώ το χρόνο, 1000 ευρώ τη μέρα.
ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου
-
►
2013
(603)
- ► Δεκεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (72)
- ► Ιανουαρίου (116)
-
►
2012
(2508)
- ► Δεκεμβρίου (112)
- ► Σεπτεμβρίου (160)
- ► Φεβρουαρίου (301)
- ► Ιανουαρίου (242)
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011
Σταυρός: Το Αρχαίο Ελληνικό σύμβολο του Θεού Ήλιου-Δία
Το πανάρχαιο σύμβολο του σταυρού στην Κνωσό το 1600 π.Χ.
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί η ελληνική σημαία φέρει ισοσκελή σταυρό και όχι τον ανισοσκελή χριστιανικό;
Η πιθανότερη απάντηση είναι ότι οι κατασκευαστές του εθνικού σύμβολου... πρέπει να γνώριζαν περισσότερα από ότι νομίζαμε!
Ο ισοσκελής σταυρός ήταν ανέκαθεν ιερό σύμβολο των θαλασσοπόρων Ελλήνων, μιας και συμβόλιζε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Οι θαλασσοκράτορες Κρήτες αλλά και γενικότερα οι θαλασσινοί Έλληνες με τα αναρίθμητα νησιά και τα ποντοπόρα ταξίδια τους, όφειλαν να γνωρίζουν στοιχεία προσανατολισμού με κάθε δυνατή λεπτομέρεια.
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011
Χριστιανική αγάπη και Ελληνική αγάπη
«Για τους Έλληνες αγάπη είναι η υποταγή στην φυσική και την ηθική τάξη. Αυτό που διαφορετικά το περιγράψανε με τη μεγαλώνυμη λέξη της «Δίκης». Να επιδικάζεις στον άνθρωπο την τιμή του. Να μη γίνεσαι υπέρογκος και υβριστής απέναντι στους νόμους της Φύσης και στους νόμους των ανθρώπων. Να κατέχεις και να δείχνεις την νόστιμη και την μέτρια ανθρωπιά. Αυτό που οι ευρωπαίοι ερμηνευτικά το λένε ουμανισμό. Και όλα αυτά χωρίς γλυκασμούς και χωρίς
Κλίμα διάλυσης στην «ευρωπαία» ΠΓΔΜ;
Το πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα εντοπίσαμε στο «Βαλκανικό Περισκόπιο» του Γιώργου Εχέδωρου και το παραπέμπουμε σχεδόν χωρίς παρεμβάσεις, αφού η σημασία του είναι μεγάλη, καθώς παρουσιάζει μια ακόμα πιο δυσμενή εικόνα της κατάστασης στην ΠΓΔΜ από αυτή που γνωρίζαμε μέχρι τώρα:
Για τα "Αλυσοπρίονα στον Όλυμπο"
Σχετικά με το δημοσίευμα της περασμένης Τρίτης, μήπως ο κ. Κουκουτάτσιος θα ήθελε να ενημερώσει τους πολίτες του Λιτοχώρου τι γινόταν, όταν ήταν αυτός Δήμαρχος; Δεν γινόταν υλοτομίες για ατομικές ανάγκες; Άλλα σαν γνήσιος χωριάτης που είναι, μακριά απο τον κ και ας είναι όπου θέλει; Μήπως επίσης θα ήθελε να ενημερώσει τους πολίτες για το περίφημο κτήμα του; Να μην σχολιάσουμε τις εβδομάδες, σιγα μην είναι και μήνες. Το Natura τώρα το θυμήθηκε; Γνωρίζει τι σημαίναι και ποια είναι τα όρια του; Το να πετάμε λάσπη είναι εύκολο, αλλά να βοηθάμε πραγματικά δύσκολο.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου. « Η Μασωνία στην Ελλάδα». Ομιλία του κ.Τσαρούχα στο ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
O γνωστός Δημοσιογράφος- Συγγραφέας κ. Κώστας ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου στην Σχολή Γονέων ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
« Η Μασωνία στην Ελλάδα».
Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011
ο Χονδρόπουλος στην Ορφική συνεστίαση στο ««Royal Palace RESORT» στον Πλαταμώνα
Με της: ελληνικής καταγωγής, καθηγητές πανεπιστημίου απο την ΑΤΛΑΝΤΑ...ΗΠΑ.
Στο πλαίσιο των επαφών οι οποίες γίνονται στον ανατολικό Όλυμπο... για το πανγκόσμιο συνέδριο του Ορφέα... |
Παντελής Καψής υπουργός επικρατείας & κυβερνητικός εκπρόσωπος με απόφαση Παπαδήμου. Το περιμέναμε από καιρό, έτσι δεν είναι;
από ΒlackΜediterraneanPirateBlackMediterraneanPirate 01-12-2011
short link wp.me/pPn6Y-bxd
Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που μας ενημέρωναν & μας ενημερώνουν αμερόληπτα…
Μη στρατευμένη δημοσιογραφία…
Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που μας ενημέρωναν & μας ενημερώνουν αμερόληπτα…
Μη στρατευμένη δημοσιογραφία…
Παντελής Καψής: Πώς έγινε Κυβερνητικός Εκπρόσωπος (οι ψίθυροι)
H Μετάλλαξη του Πασόκου
από arsenelupin3 Σεπτεβρίου 1974: To ΠΑνελλήνιο ΣΟσιαλιστικό Κίνημα ιδρύεται. Ο αρχηγός του, Ανδρέας Γ. Παπανδρέου ανακοινώνει τη διακήρυξη της “3ης Σεπτέμβρη”. Οι βασικές της ιδεολογικές τοποθετήσεις καθώς και οι στόχοι του κόμματος συμπυκνώνονται στο τετράπτυχο: Εθνική Ανεξαρτησία – Λαϊκή Κυριαρχία – Κοινωνική Απελευθέρωση – Δημοκρατική Διαδικασία. Έτσι, ο Ανδρέας Παπανδρέου καλεί το λαό σε αυτο-οργάνωση και τον παρακινεί να εκφράσει δημοκρατικά αιτήματα. Ακόμη και μέρος των εξεγερμένων του Πολυτεχνείου, που μάχονταν για αυτοκυβέρνηση και αυτοδιαχείριση, εντάσσονται στην λεγόμενη «δημοκρατική παράταξη».
Το ΠΑΣΟΚ πριν αναλάβει την εξουσία είχε τα χαρακτηριστικά ενός κεντρο-αριστερού κόμματος με έντονο αντι-δεξιό, αντι-χουντικό λόγο, που έδινε έμφαση στο αίτημα για περισσότερη δημοκρατία και με κύριο πρόταγμα στην ατζέντα του την έξοδο της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ και την ΕΟΚ. Ποιός δεν
θυμάται το σύνθημα «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο Συνδικάτο»;
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός 2012 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Καταψηφίστηκε από το «Μέτωπο Ανάπτυξης»
Νέα από το «Μέτωπο Ανάπτυξης»
Με τις ψήφους των περιφερειακών συμβούλων της παράταξης Ψωμιάδη έγινε δεκτός ο προϋπολογισμός 2012 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Το «Μέτωπο Ανάπτυξης» καταψήφισε τον προϋπολογισμό. «Πρόχειρο, χωρίς κανένα προσανατολισμό», τον χαρακτήρισε ο εισηγητής της παράταξης κ. Γιώργος Πασχαλίδης.
Η τοποθέτηση του Περιφερειακού Συμβούλου Γρηγόρη Παπαχρήστου
«Αγαπητοί συνάδελφοι.
Le Figaro: "Χρέος 2.500 χρόνων από Ευρώπη προς Ελλάδα"!
Οι δύο Γάλλοι καθηγητές φιλοσοφίας, Thierry Formet και Martin Steffens, δημοσιεύουν ένα κοινό κείμενο στην εφημερίδα Le Figaro, που διαπνέεται από ιδιαίτερα φιλελληνικό πνεύμα, κάνοντας λόγο για "χρέος 2.500 ετών της Ευρώπης απέναντι στην Ελλάδα''.
''Μιλάμε διαρκώς για το ελληνικό χρέος.
Χωρίς καν να επισημαίνουμε ότι η Ευρώπη είναι αυτή που, εδώ και 2.500 χρόνια, έχει ένα χρέος προς την Ελλάδα''.
Οι δύο καθηγητές θυμίζουν ότι η χώρα μας έβαλε τα θεμέλια της Ευρώπης και αναρωτιούνται πώς γίνεται η Ελλάδα να απειλείται από τις τράπεζες, επικρίνοντας παράλληλα την στάση αδιαφορίας προς τη χώρα μας των Ευρωπαίων εταίρων μας.
Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011
Μητροπολίτης προσκαλεί το σουλτάνο να κυνηγήσουν μαζί..Απόκρυφες στιγμές τής Ιστορίας τής Άλωσης.
Ο Ορθόδοξος Κλήρος τής εποχής τής Άλωσης τής Κωνσταντινούπολης, ως γνωστόν, εκήρυττε, ότι ήταν «θέλημα θεού η Πόλη να τουρκέψει», «θεϊκή βούληση και τιμωρία», «θεία πρόνοια» και άλλα.
Μέσα στα πλαίσια τής «θέσης» αυτής τής Εκκλησίας ήταν η εχθρότητά της κατά των Καθολικών της Ευρώπης, για την οποία καυχάται έως σήμερα.
Τελικά πόσο θα ανεχθούμε το δούλεμα από όλους;
Αγαπητέ Μ.Π.,
Το έχουν σκεφτεί, αλλά δυστυχώς, όπως έλεγε ...παλιά ο κ. Αστέριος Ροντούλης του ΛΑΟΣ που τώρα τα ξέχασε όλα, είναι γομάρια... Το λιγότερο που μπορώ να πω.
Τελικά πόσο θα ανεχθούμε το δούλεμα από όλους;
Σ.Δ.
Για το κείμενο http://lefteria.blogspot.com/2011/11/blog-post_3062.html
ΣΧΕΤΙΚΑ "Για τη σημερινή Ένοπλη ληστεία στη ΔΕΗ Κατερίνης και τους πολιτικούς που ζουν στην κοσμάρα τους"
Θα συμφωνησω απολυτα με το αρθρο αυτο http://lefteria.blogspot.com/2011/11/blog-post_8089.html.
Οντως τα φαινομενα αυτα ηρθαν και στην πολη της Κατερινης. Οπως αναφερεται "Αυτά τα φαινόμενα θα είναι καθημερινά και με θύματα".
Ετυχε να ειμαι στο κεντρο εκεινη την ωρα οπου ειδα αστυνομικους με μηχανες να πηγαινουν αναποδα στον κενρικοτατο δρομο της Κατερινης.
Μετα που εμαθα για τη ληστεια καταλαβα οτι πηγαιναν προς την ΔΕΗ. Και τι θα γινοταν αν τους πετυχαιναν μεσα;Ή την ωρα που εβγαιναν απο την ΔΕΗ; Το εχει σκεφτει κανεις;
Μ.Π.
ΟΛΥΜΠΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.... ΣΕ ΥΨΟΣ 1.000 μ ΣΩΖΕΤΕ O ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΟΣ AΠO ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ...!!
Ωστόσο,εκτιμώντας την κατάσταση διαφαίνεται ότι... εμείς οι νεοέλληνες σε λίγο θα πούμε, ότι, θα καλέσουμε τους Ευρωπαίους εδώ..! να τους κάνουμε φροντιστήρια ανάπτυξης και επιχειρηματικής στρατηγικής...!!!
Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011
Το "Μακεδονία ξακουστή" απαγορεύεται, στη θέση του θα παίζει πλέον...
Ας μην τα πολυλογούμε: το πρόβλημά τους είναι το "Μακεδονία ξακουστή".
Καταλάβατε πλέον ότι το "μακεδονικό ζήτημα" θεωρείται "βαρίδιο" από τους πολιτικούς, γιατί, για να το υπερασπιστούν, πρέπει να δείξουν πατριωτισμό.
Ο πατριωτισμός όμως στην Ελλάδα έχει βαριές συνέπειες, αντίθετα με τον εθνομηδενισμό, όπου η ισχυρή "συμμαχία των πρόθυμων", ανταμείβει όποιον φτύνει την Ελλάδα και οτιδήποτε πατριωτικό.
Και έχει τα μέσα, δηλαδή ...
τον χειρισμό της κοινής γνώμης -χάρις στα άπειρα χρήματα που διαθέτει και "σπρώχνει" στα ΜΜΕ- να "καθαρίζει" τους πατριώτες και να αναδεικνύει τους προσκυνημένους γλείφτες.
Τα γνωρίζουν αυτά οι πολιτικοί και προτιμούν να υπακούουν στη "συμμαχία των πρόθυμων" για να εξασφαλίσουν την πολιτική επιβίωσή τους.
Καταλάβατε πλέον ότι το "μακεδονικό ζήτημα" θεωρείται "βαρίδιο" από τους πολιτικούς, γιατί, για να το υπερασπιστούν, πρέπει να δείξουν πατριωτισμό.
Ο πατριωτισμός όμως στην Ελλάδα έχει βαριές συνέπειες, αντίθετα με τον εθνομηδενισμό, όπου η ισχυρή "συμμαχία των πρόθυμων", ανταμείβει όποιον φτύνει την Ελλάδα και οτιδήποτε πατριωτικό.
Και έχει τα μέσα, δηλαδή ...
τον χειρισμό της κοινής γνώμης -χάρις στα άπειρα χρήματα που διαθέτει και "σπρώχνει" στα ΜΜΕ- να "καθαρίζει" τους πατριώτες και να αναδεικνύει τους προσκυνημένους γλείφτες.
Τα γνωρίζουν αυτά οι πολιτικοί και προτιμούν να υπακούουν στη "συμμαχία των πρόθυμων" για να εξασφαλίσουν την πολιτική επιβίωσή τους.
ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ: ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΑΤΗ...Διαβαστε το !!!
Χοληστερίνη. Μια λέξη, που στους περισσότερους είναι συνδεδεμένη με την καρδιοπάθεια.
Σχεδόν όλοι θεωρείτε τη χοληστερίνη ως κάτι κακό, που θα πρέπει να τη μειώσετε με ειδική δίαιτα χαμηλή σε λίπη και χοληστερίνη και αν η δίαιτα δεν είναι αρκετή, ώστε να ρίξει τη χοληστερίνη, η φαρμακευτική αγωγή θεωρείται απαραίτητη.
Νέα «θαυματουργά» φάρμακα έχουν ανακαλυφθεί, τα οποία ρίχνουν τη χοληστερίνη, οι στατίνες, από τις οποίες οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν πολλά εκατομμύρια. Προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και χωρίς χοληστερίνη πωλούνται στα supermarkets και οι περισσότεροι τα προτιμάτε, διότι πιστεύετε, ότι κάνουν καλό στην καρδιά σας. Αφού είναι χαμηλά σε λιπαρά και χωρίς χοληστερίνη, είναι καλά.
Έτσι, αγοράζετε τυρί, γάλα και γιαούρτι χαμηλά σε λιπαρά και αποφεύγετε τα κανονικά σε λιπαρά τυριά, το πλήρες γάλα και γιαούρτι, με τα οποία επί χιλιετίες οι άνθρωποι τρέφονταν.
Αποφεύγετε να τρώτε αυγά και γαρίδες καθώς και άλλες τροφές πλούσιες σε χοληστερίνη, διότι πιστεύετε, ότι θα αυξήσουν τη χοληστερίνη στο αίμα σας.
Η υπόθεση της χοληστερίνης λέει με λίγα λόγια τα εξής:
Αν τρώτε πολύ από τις τροφές, που περιέχουν χοληστερίνη ή κορεσμένο λίπος, τα επίπεδα τής χοληστερίνης στο αίμα θα αυξηθούν. Η παραπανίσια χοληστερίνη θα εναποτεθεί στα τοιχώματα των αρτηριών κάνοντάς τα να στενέψουν. Τότε, αυτό θα μπλοκάρει την παροχή αίματος στην καρδιά και σε άλλα όργανα προκαλώντας καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό.
Σχεδόν όλοι θεωρείτε τη χοληστερίνη ως κάτι κακό, που θα πρέπει να τη μειώσετε με ειδική δίαιτα χαμηλή σε λίπη και χοληστερίνη και αν η δίαιτα δεν είναι αρκετή, ώστε να ρίξει τη χοληστερίνη, η φαρμακευτική αγωγή θεωρείται απαραίτητη.
Νέα «θαυματουργά» φάρμακα έχουν ανακαλυφθεί, τα οποία ρίχνουν τη χοληστερίνη, οι στατίνες, από τις οποίες οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν πολλά εκατομμύρια. Προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και χωρίς χοληστερίνη πωλούνται στα supermarkets και οι περισσότεροι τα προτιμάτε, διότι πιστεύετε, ότι κάνουν καλό στην καρδιά σας. Αφού είναι χαμηλά σε λιπαρά και χωρίς χοληστερίνη, είναι καλά.
Έτσι, αγοράζετε τυρί, γάλα και γιαούρτι χαμηλά σε λιπαρά και αποφεύγετε τα κανονικά σε λιπαρά τυριά, το πλήρες γάλα και γιαούρτι, με τα οποία επί χιλιετίες οι άνθρωποι τρέφονταν.
Αποφεύγετε να τρώτε αυγά και γαρίδες καθώς και άλλες τροφές πλούσιες σε χοληστερίνη, διότι πιστεύετε, ότι θα αυξήσουν τη χοληστερίνη στο αίμα σας.
Η υπόθεση της χοληστερίνης λέει με λίγα λόγια τα εξής:
Αν τρώτε πολύ από τις τροφές, που περιέχουν χοληστερίνη ή κορεσμένο λίπος, τα επίπεδα τής χοληστερίνης στο αίμα θα αυξηθούν. Η παραπανίσια χοληστερίνη θα εναποτεθεί στα τοιχώματα των αρτηριών κάνοντάς τα να στενέψουν. Τότε, αυτό θα μπλοκάρει την παροχή αίματος στην καρδιά και σε άλλα όργανα προκαλώντας καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό.
Τα αβγά «ασπίδα» ενάντια στην Αλτσχάιμερ...???
Και όμως, όπως αναφέρουν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, τα αβγά αλλά και τροφές όπως το κοτόπουλο, τα φασόλια και τα ψάρια που περιέχουν το θρεπτικό συστατικό χολίνη μπορούν να βοηθήσουν στο να παραμείνει νέος ο εγκέφαλός μας.
Οι επιστήμονες από τη Βοστόνη ανακάλυψαν ότι άτομα που λάμβαναν στο πλαίσιο της διατροφής τους πολλή χολίνη, η οποία ανήκει στην οικογένεια των βιταμινών Β, είχαν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης ενώ αντιμετώπιζαν και λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν στον εγκέφαλο αλλαγές που συνδέονται με άνοια.
Διατροφική «ασπίδα» για τον εγκέφαλο...
Βόμβα Β.Πούτιν: "Οι καταχρεωμένοι επεμβαίνουν στα εσωτερικά της Ρωσίας"
"Βόμβα" με σαφές υπαινιγμό κατά των ΗΠΑ και της Ε.Ε. για απόπειρα επέμβασης στην εκλογική διαδικασία των ρωσικών εκλογών, έριξε ο Ρώσος πρωθυπουργός, Βλαντίμιρ Πούτιν, ο οποίος ορίσθηκε σήμερα από το κυβερνών κόμμα «Ενωμένη Ρωσία» υποψήφιος για τις προεδρικές εκλογές του 2012.
Ο Ρώσος ηγέτης δήλωσε πριν λίγο, ότι "Ξένες δυνάμεις προσπαθούν να επηρεάσουν τις βουλευτικές εκλογές της 4ης Δεκεμβρίου και τις προεδρικές εκλογές του Μαρτίου.
poy tpy oΞένιος Ζεύς: Η φιλοξενία στην Αρχαία Ελλάδα
Στην Αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία εθεωρείτο πράξη αρετής. Τους ξένους προστάτευαν ο Ξένιος Δίας και η Αθηνά η Ξενία, όπως και οι Διόσκουροι Κάστωρ και Πολυδεύκης.
Υπήρχε θεία απαίτηση για την περιποίηση των ξένων και εθεωρείτο αμάρτημα η κακή αντιμετώπισή τους. Η φιλοξενία ακολουθούσε μία ιεροτελεστία και παρέχονταν σε κάθε ξένο, ο οποίος ανεξάρτητα από την τάξη που ανήκε, μπορούσε να μείνει σε ειδικό δωμάτιο στον «ξενώνα».
Η φιλοξενία είχε σημαντική κοινωνική δύναμη, διότι μπορούσε να συνδέσει άτομα οποιασδήποτε τάξης, ακόμη και απλούς πολίτες με βασιλιάδες. Στα χρόνια του Ομήρου, σε όποιο σπίτι και αν πήγαινε ένας ξένος, θα έβρισκε φιλοξενία. Κάτι τέτοιο αφορούσε όλες τις Πόλεις Κράτη της Ελλάδας, αν και οι...
Θεσσαλοί και οι Αθηναίοι φημίζονταν ειδικά για τα φιλόξενά τους αισθήματα. Ο ξένος βέβαια της εποχής του Ομήρου δεν ήταν τουρίστας, αλλά αγγελιοφόρος, εξόριστος, ταξιδιώτης, κλπ.
Η αποδοχή ενός ξένου για φιλοξενία λεγόταν «εστιάν» ή «ξενίζειν» ή «ξενοδοχείν». Ο ξένος με την άφιξή του έκανε ευχές στην οικογένεια που τον φιλοξενούσε και στην αναχώρηση δεχόταν δώρα. Όταν εμφανιζόταν ένας ξένος, ο κύριος του σπιτιού ή στην περίπτωση σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες «ξενοδόχος» ή «στεγανόμος», ή «εστιοπάμμων» ή «ναύκληρος», τον προσκαλούσε στο σπίτι του και παρέθετε γεύμα προς τιμή του.
H πρόσκληση σε γεύμα λεγόταν «επί ξενία καλείν». Ο ξένος μετά από το καθιερωμένο λουτρό, φορούσε τα πολυτελή ενδύματα που του προσέφερε ο οικοδεσπότης και στη συνέχεια καθόταν τιμητικά σε θρόνο. Το γεύμα συνήθως διαρκούσε πολύ, ενώ στη συζήτηση συμμετείχε και η οικοδέσποινα. Ο ξένος μετά από τα γεύματα έλεγε κάποια ιστορία ή κάποιο ανέκδοτο. Στην περίπτωση που κάποια ημέρα της φιλοξενίας δεν έτρωγε μαζί με τον ξενοδόχο του, τότε αυτός του έστελνε τρόφιμα στον ξένο του.
Στους πρώτους ιστορικούς χρόνους βελτιώθηκαν οι συγκοινωνίες με αποτέλεσμα την ανάπτυξη του εμπορίου. Οι πολιτείες και οι κοινωνίες ήκμαζαν, όπως επίσης οι επιστήμες και οι τέχνες. Τα ταξίδια τότε έγιναν συχνά και πήραν μαζικό χαρακτήρα σε περιόδους αγώνων και εορτών. Οι ελληνικές πόλεις, σε περιπτώσεις εορτών, αθλητικών εκδηλώσεων και πανηγυρισμών, εκτός από το πλήθος των επισκεπτών, δέχονταν και αντιπροσωπείες από άλλες πόλεις. Τότε με τη μεσολάβηση της πολιτείας, η φιλοξενία ανατέθηκε σε ορισμένους πολίτες οι οποίοι αντιπροσώπευαν την πόλη, οπότε δημιουργήθηκε ο θεσμός της δημόσιας φιλοξενίας. Η δημόσια φιλοξενία συνήθως δημιουργούσε ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στις πόλεις, με αποτέλεσμα να συνάπτονται συνθήκες αμοιβαίας φιλοξενίας.
Την προστασία των ξένων σε κάθε πόλη επέβλεπαν οι «πρόξενοι», δηλαδή οι επίσημοι αντιπρόσωποι των άλλων πόλεων, μετά από ειδική συνθήκη που υπογράφονταν για αυτό. Έτσι δημιουργήθηκε ο θεσμός της «προξενίας». Ο θεσμός της προξενίας ισχυροποιήθηκε από την καθιέρωση των νομισμάτων σαν ανταλλακτικό ενδιάμεσο και από την διάδοση της γραφής και οδήγησε σε συνθήκες φιλίας πολλές ελληνικές πόλεις, αλλά και ελληνικές με ξένες πόλεις επίσης. Η συνθήκη προξενίας, συντάσσονταν και χαράσσονταν σε μαρμάρινες στήλες, ενώ ορισμένες φορές οι εκπρόσωποι αντάλλασσαν σύμβολα αμοιβαίας αναγνώρισης, όπως συνηθίζονταν στην περίπτωση της ιδιωτικής ξενίας. Την εποχή αυτή, η λέξη «ξενία», πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει την έννοια της φιλίας. Σταδιακά δε ο θεσμός της προξενίας έβαλε τις βάσεις για να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει ένας τύπος διεθνούς δικαίου μεταξύ των πόλεων -κρατών.
Κάθε καλεσμένος μπορούσε να φέρει όποιον ήθελε σε γεύμα. Αυτή n συνήθεια γέννησε μάλιστα μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων, στην οποία έδωσαν το περιφρονητικό παρατσούκλι “παράσιτα”. Ο Πλούταρχος έγραψε ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο στο πρόβλημα: ως ποιο Βαθμό μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς αυτό το δικαίωμα χωρίς να ξεπεράσει τα όρια της καλής συμπεριφοράς.
Στο “Συμπόσιο” ο Πλάτωνας διηγείται ότι ο Αριστόδημος συνάντησε τον Σωκράτη με επίσημο ένδυμα και μαθαίνοντας ότι πηγαίνει στο τραπέζι του Αγάθωνα, αποφάσισε να τον συνοδεύσει αν και δεν ήταν καλεσμένος. Στο δρόμο ο Σωκράτης, απασχολημένος καθώς ήταν με ένα φιλοσοφικό πρόβλημα, Βράδυνε το βήμα του. Ο Αριστόδημος δεν παρατήρησε ότι ο φιλόσοφος έμεινε πίσω και μπήκε μόνος στο σπίτι του Αγάθωνα. Παρ’ όλα αυτά δεν βρέθηκε σε δυσάρεστη θέση: οι θύρες ήταν διάπλατα ανοιχτές, και ένας δούλος τον οδήγησε αμέσως στην τραπεζαρία, όπου ο Αγάθωνας τον υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά, λέγοντάς του ότι ήθελε να τον καλέσει προσωπικά, μα δεν μπόρεσε να τον βρει.
Μόλις οι προσκαλεσμένοι έμπαιναν στο σπίτι, οι δούλοι τούς έβγαζαν τα υποδήματα. Θεωρούνταν αταίριαστο να κυκλοφορεί κανείς μέσα στο σπίτι με τα πέδιλα με τα οποία βάδιζε στο δρόμο. Πριν καθίσουν οι καλεσμένοι στο τραπέζι, τους έπλεναν και τους αρωμάτιζαν τα πόδια.
Μα ούτε κι ύστερα απ’ αυτή τη διαδικασία ήταν ωραίο να ρίχνεται κανείς στο φαγητό. Προηγούμενα οι καλεσμένοι περιφέρονταν στα δωμάτια, θαύμαζαν τα έπιπλα και τα αντικείμενα διακόσμησης και επαινούσαν την καλαισθησία του νοικοκύρη. Οι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στους καλούς τρόπους. Αυτό ζητούσε n εθιμοτυπία. Η συνήθεια να τρωει κανείς ξαπλωμένος, αν και άγνωστη στην ομηρική εποχή, ήταν παρ’ όλα αυτά πολύ παλιά, όπως αποδεικνύεται από τα ζωγραφισμένα αγγεία του 7ου αιώνα.
Σε κάθε κρεβάτι κάθονταν δυο άνθρωποι. Ξαπλώνονταν ακουμπώντας με τον αριστερό αγκώνα σε μαξιλάρι, έτσι που το στήθος τους ήταν μισοσηκωμένο. Αφού καθόταν όλος ο κόσμος, οι υπηρέτες έχυναν νερό στους καλεσμένους τους για να πλύνουν τα χέρια τους. έπειτα έφερναν κάτι τραπεζάκια χαμηλά, πάνω στα οποία ήταν έγκαιρα τακτοποιημένα τα φαγητά. ‘Έφερναν τόσα τραπεζάκια όσα κρεβάτια ήταν στην αίθουσα, δηλαδή σε κάθε τραπεζάκι έτρωγαν δύο άνθρωποι. Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν πιρούνια και μαχαίρια. Κουτάλια είχαν, αλλά προτιμούσαν να τα αντικαθιστούν με μια κόρα ψωμί. Το φαγητό το έπιαναν με τα χέρια. Τις μερίδες τις σέρβιραν ψιλοκομμένες για να πιάνονται εύκολα.
Η φιλοξενία είχε σημαντική κοινωνική δύναμη, διότι μπορούσε να συνδέσει άτομα οποιασδήποτε τάξης, ακόμη και απλούς πολίτες με βασιλιάδες. Στα χρόνια του Ομήρου, σε όποιο σπίτι και αν πήγαινε ένας ξένος, θα έβρισκε φιλοξενία. Κάτι τέτοιο αφορούσε όλες τις Πόλεις Κράτη της Ελλάδας, αν και οι...
Θεσσαλοί και οι Αθηναίοι φημίζονταν ειδικά για τα φιλόξενά τους αισθήματα. Ο ξένος βέβαια της εποχής του Ομήρου δεν ήταν τουρίστας, αλλά αγγελιοφόρος, εξόριστος, ταξιδιώτης, κλπ.
Η αποδοχή ενός ξένου για φιλοξενία λεγόταν «εστιάν» ή «ξενίζειν» ή «ξενοδοχείν». Ο ξένος με την άφιξή του έκανε ευχές στην οικογένεια που τον φιλοξενούσε και στην αναχώρηση δεχόταν δώρα. Όταν εμφανιζόταν ένας ξένος, ο κύριος του σπιτιού ή στην περίπτωση σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες «ξενοδόχος» ή «στεγανόμος», ή «εστιοπάμμων» ή «ναύκληρος», τον προσκαλούσε στο σπίτι του και παρέθετε γεύμα προς τιμή του.
H πρόσκληση σε γεύμα λεγόταν «επί ξενία καλείν». Ο ξένος μετά από το καθιερωμένο λουτρό, φορούσε τα πολυτελή ενδύματα που του προσέφερε ο οικοδεσπότης και στη συνέχεια καθόταν τιμητικά σε θρόνο. Το γεύμα συνήθως διαρκούσε πολύ, ενώ στη συζήτηση συμμετείχε και η οικοδέσποινα. Ο ξένος μετά από τα γεύματα έλεγε κάποια ιστορία ή κάποιο ανέκδοτο. Στην περίπτωση που κάποια ημέρα της φιλοξενίας δεν έτρωγε μαζί με τον ξενοδόχο του, τότε αυτός του έστελνε τρόφιμα στον ξένο του.
Στους πρώτους ιστορικούς χρόνους βελτιώθηκαν οι συγκοινωνίες με αποτέλεσμα την ανάπτυξη του εμπορίου. Οι πολιτείες και οι κοινωνίες ήκμαζαν, όπως επίσης οι επιστήμες και οι τέχνες. Τα ταξίδια τότε έγιναν συχνά και πήραν μαζικό χαρακτήρα σε περιόδους αγώνων και εορτών. Οι ελληνικές πόλεις, σε περιπτώσεις εορτών, αθλητικών εκδηλώσεων και πανηγυρισμών, εκτός από το πλήθος των επισκεπτών, δέχονταν και αντιπροσωπείες από άλλες πόλεις. Τότε με τη μεσολάβηση της πολιτείας, η φιλοξενία ανατέθηκε σε ορισμένους πολίτες οι οποίοι αντιπροσώπευαν την πόλη, οπότε δημιουργήθηκε ο θεσμός της δημόσιας φιλοξενίας. Η δημόσια φιλοξενία συνήθως δημιουργούσε ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στις πόλεις, με αποτέλεσμα να συνάπτονται συνθήκες αμοιβαίας φιλοξενίας.
Την προστασία των ξένων σε κάθε πόλη επέβλεπαν οι «πρόξενοι», δηλαδή οι επίσημοι αντιπρόσωποι των άλλων πόλεων, μετά από ειδική συνθήκη που υπογράφονταν για αυτό. Έτσι δημιουργήθηκε ο θεσμός της «προξενίας». Ο θεσμός της προξενίας ισχυροποιήθηκε από την καθιέρωση των νομισμάτων σαν ανταλλακτικό ενδιάμεσο και από την διάδοση της γραφής και οδήγησε σε συνθήκες φιλίας πολλές ελληνικές πόλεις, αλλά και ελληνικές με ξένες πόλεις επίσης. Η συνθήκη προξενίας, συντάσσονταν και χαράσσονταν σε μαρμάρινες στήλες, ενώ ορισμένες φορές οι εκπρόσωποι αντάλλασσαν σύμβολα αμοιβαίας αναγνώρισης, όπως συνηθίζονταν στην περίπτωση της ιδιωτικής ξενίας. Την εποχή αυτή, η λέξη «ξενία», πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει την έννοια της φιλίας. Σταδιακά δε ο θεσμός της προξενίας έβαλε τις βάσεις για να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει ένας τύπος διεθνούς δικαίου μεταξύ των πόλεων -κρατών.
Κάθε καλεσμένος μπορούσε να φέρει όποιον ήθελε σε γεύμα. Αυτή n συνήθεια γέννησε μάλιστα μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων, στην οποία έδωσαν το περιφρονητικό παρατσούκλι “παράσιτα”. Ο Πλούταρχος έγραψε ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο στο πρόβλημα: ως ποιο Βαθμό μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς αυτό το δικαίωμα χωρίς να ξεπεράσει τα όρια της καλής συμπεριφοράς.
Στο “Συμπόσιο” ο Πλάτωνας διηγείται ότι ο Αριστόδημος συνάντησε τον Σωκράτη με επίσημο ένδυμα και μαθαίνοντας ότι πηγαίνει στο τραπέζι του Αγάθωνα, αποφάσισε να τον συνοδεύσει αν και δεν ήταν καλεσμένος. Στο δρόμο ο Σωκράτης, απασχολημένος καθώς ήταν με ένα φιλοσοφικό πρόβλημα, Βράδυνε το βήμα του. Ο Αριστόδημος δεν παρατήρησε ότι ο φιλόσοφος έμεινε πίσω και μπήκε μόνος στο σπίτι του Αγάθωνα. Παρ’ όλα αυτά δεν βρέθηκε σε δυσάρεστη θέση: οι θύρες ήταν διάπλατα ανοιχτές, και ένας δούλος τον οδήγησε αμέσως στην τραπεζαρία, όπου ο Αγάθωνας τον υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά, λέγοντάς του ότι ήθελε να τον καλέσει προσωπικά, μα δεν μπόρεσε να τον βρει.
Μόλις οι προσκαλεσμένοι έμπαιναν στο σπίτι, οι δούλοι τούς έβγαζαν τα υποδήματα. Θεωρούνταν αταίριαστο να κυκλοφορεί κανείς μέσα στο σπίτι με τα πέδιλα με τα οποία βάδιζε στο δρόμο. Πριν καθίσουν οι καλεσμένοι στο τραπέζι, τους έπλεναν και τους αρωμάτιζαν τα πόδια.
Μα ούτε κι ύστερα απ’ αυτή τη διαδικασία ήταν ωραίο να ρίχνεται κανείς στο φαγητό. Προηγούμενα οι καλεσμένοι περιφέρονταν στα δωμάτια, θαύμαζαν τα έπιπλα και τα αντικείμενα διακόσμησης και επαινούσαν την καλαισθησία του νοικοκύρη. Οι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στους καλούς τρόπους. Αυτό ζητούσε n εθιμοτυπία. Η συνήθεια να τρωει κανείς ξαπλωμένος, αν και άγνωστη στην ομηρική εποχή, ήταν παρ’ όλα αυτά πολύ παλιά, όπως αποδεικνύεται από τα ζωγραφισμένα αγγεία του 7ου αιώνα.
Σε κάθε κρεβάτι κάθονταν δυο άνθρωποι. Ξαπλώνονταν ακουμπώντας με τον αριστερό αγκώνα σε μαξιλάρι, έτσι που το στήθος τους ήταν μισοσηκωμένο. Αφού καθόταν όλος ο κόσμος, οι υπηρέτες έχυναν νερό στους καλεσμένους τους για να πλύνουν τα χέρια τους. έπειτα έφερναν κάτι τραπεζάκια χαμηλά, πάνω στα οποία ήταν έγκαιρα τακτοποιημένα τα φαγητά. ‘Έφερναν τόσα τραπεζάκια όσα κρεβάτια ήταν στην αίθουσα, δηλαδή σε κάθε τραπεζάκι έτρωγαν δύο άνθρωποι. Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν πιρούνια και μαχαίρια. Κουτάλια είχαν, αλλά προτιμούσαν να τα αντικαθιστούν με μια κόρα ψωμί. Το φαγητό το έπιαναν με τα χέρια. Τις μερίδες τις σέρβιραν ψιλοκομμένες για να πιάνονται εύκολα.
ΑΥΡΙΟ Η ΔΙΚΗ ΓΙΑ Β. ΛΑΜΠΡΟΥ - Γ. ΜΥΡΩΤΗ
Άρχισε σήμερα στα δικαστήρια Κατερίνης και θα συνεχισθεί αύριο η δίκη μεταξύ του εκδότη της "ΑΡΓΩ" Γιάννη Μυρωτή και του ξενοδοχοεπιχειρηματία Βασίλη Λάμπρου. Στη δίκη αυτή ο κ. Λάμπρου υποστηρίζει ότι ο κ. Μυρωτής τον έθιξε με δημοσίευμα που αναδημοσίευσε στην εφημερίδα "ΑΡΓΩ" από ρεπορτάζ του blog ΛΕΥΤΕΡΙΑ που αφορούσε γεγονότα που συνέβησαν στις 22 Μαρτίου του 2010 στον "πολυχώρο" στην Παραλία Κατερίνης
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)