Μπορεί να λεχθεί και ως "λοίσθος", που ερμηνεύεται έσχατος, τελευταίος ή ύστατος (ύστατη στιγμή). Οι λέξεις αυτές ελέχθησαν από τον Ιάειρο στον Ιησού, όταν τον παρακαλούσε να σώσει την κόρη του που πέθαινε. Ολόκληρη η πρόταση έχει ως εξής: "...και παρεκαλεί αυτόν πολλά λέγων ότι το θυγάτριό του πνέει τα λοίσθια" (Να έλθεις να βάλεις τα χείρας σου επ' αυτήν δια να σωθεί, διότι είναι έτοιμη να πεθάνει). Πρωτίστως όμως την είχε αναφέρει ο Σοφοκλής: "Τα λοίσθια του βίου" στο Οιδίπους επί Κολωνώ.
Οι Νύμφες ήταν γυναικείες μορφές θεϊκής καταγωγής, νεαρές στην ηλικία, που ζούσαν μέσα στην άγρια φύση, τριγύριζαν στα βουνά, συνοδεύοντας την Άρτεμη και παίζοντας μαζί της. Ήταν όλες τους πανέμορφες, η Άρτεμη όμως ξεχώριζε με τη θωριά της ανάμεσά τους. Τραγουδούσαν και χόρευαν μαζί με τον Πάνα στα λιβάδια και στις πλαγιές, συνήθως κοντά στις πηγές. Υμνούσαν με τις γλυκιές φωνές τους τους Ολύμπιους θεούς και ιδιαίτερα τον πατέρα του Πάνα, τον Ερμή. Μαζί τους χόρευε και η Αφροδίτη, μαζί με τις Χάριτες, όπως λέει ο Όμηρος, στο βουνό Ίδα, στην Τροία. Άλλοτε το χορό τους τον οδηγεί ο ίδιος ο θεός Απόλλωνας. Οι Νύμφες θεωρούνταν γενικά κάτι μεταξύ θεών και θνητών, όχι καθαυτό θεές. Δεν ήταν αθάνατες, ζούσαν όμως πάρα πολύ και τρέφονταν με αμβροσία.
Θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με τους υφυπουργούς, Υγείας, Πολιτισμού και με τον πρόεδρο του Ε.Ο.Τ.
Στην Αθήνα μεταβαίνει η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου,
προκειμένου να συναντηθεί την Τρίτη 13 Μαρτίου 2012, με τον υφυπουργό Υγείας, Δημήτρη Βαρτσόπουλο, τον υφυπουργό Πολιτισμού, Πέτρο Αλιβιζάτο και τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Τ., Κωνσταντίνο Ζήκο για θέματα της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας.
Με το χρυσό μετάλλιο να λάμπει γύρω από το λαιμό του, επέστρεψε στα πάτρια εδάφη το απόγευμα της Δευτέρας ο Δημήτρης Χονδροκούκης, μαζί με τον Κώστα Μπανιώτη.
Ο 24χρονος άλτης, ο οποίος με το άλμα στα 2.33 μ. αναδείχθηκε Παγκόσμιος πρωταθλητής στο Παγκόσμιο κλειστού στίβου της Κωνσταντινούπολης, κάνοντας υπερήφανους τους απανταχού Έλληνες, εμφανίστηκε πανευτυχής για αυτή του την επιτυχία, ενώ δέχτηκε τα συγχαρητήρια των συγγενών και των φίλων, που έσπευσαν να τον υποδεχτούν.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΤΣΙΟΥ, ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΧΑΡΗ ΓΙΑ ΚΡΑΣΑΚΙ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ.
Μπορεί η χώρα μας να είναι μόνιμος στόχος και να γίνονται συνεχώς κακεντρεχή σχόλια, αλλά στον αθλητισμό η Ελλάδα μπορεί να γραφτεί με χρυσά γράμματα. Ο Δημήτρης Χονδροκούκης, κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο άλμα εις ύψος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα κλειστού στίβου της Κωνσταντινούπολης, καθώς τα 2.33 μέτρα ήταν ικανά να τοιν ανεβάσουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο νεαρός αθλητής άφησε πίσω του μεγάλα ονόματα του αγωνίσματος, καθώς άφησε στο… διάβα του τον Ρώσο Ιβάν Ούκοφ, ο οποίος περιορίστηκε στην 3η θέση με 2.31μ και ο Αντρέι Σίλνοφ που τερμάτισε δεύτερος με 2.33μ.
Περίπου 90 δισ. δολάρια βοήθεια έλαβε η Ελλάδα από τις ΗΠΑ και την ΕΕ την περίοδο από το 1946 έως το 2008, υπολόγισαν οι αναλυτές της Stratfor κατά τις προσπάθειές τους να αποδείξουν ότι τα προβλήματα της χώρας μας θα μπορούσαν να προβλεφθούν από τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου. Το προαναφερόμενο ποσό είναι σαφώς μικρότερο συγκριτικά με τα δάνεια των 240 δισ. ευρώ που θα λάβει συνολικά η χώρα από την ημέρα που προσέφυγε στον μηχανισμό στήριξης.
Στις 5 Μαΐου 2010, δύο εβδομάδες μετά την υπογραφή του Μνημονίου, οι αναλυτές της Stratfor έχουν αναλάβει πρότζεκτ κατά το οποίο καλούνται να ερευνήσουν την οικονομική βοήθεια που έχει λάβει η χώρα μας. Στα στοιχεία που επισυνάπτονται σε μήνυμα της αμερικανικής ιδιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών φαίνεται ότι η εξωτερική βοήθεια που έλαβε η Ελλάδα από τις ΗΠΑ για την περίοδο 1946-2008 έφθασε τα 41,4 δισ. δολάρια (σε τιμές 2008). Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Stratfor, στη χώρα μας διατέθηκαν ευρωπαϊκά διαρθρωτικά κονδύλια 20 δισ. δολαρίων για την περίοδο 1994-1999, 24 δισ. δολ. από το 2000 έως το 2006 και άλλα 24 δισ. δολ. που είχαν προγραμματιστεί έως και το 2013.
Οι πρυτάνεις που συμμετείχαν στην 69η Σύνοδο Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα, με ψήφισμά τους ζητάνε «επανεκκίνηση του διαλόγου για τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές με σεβασμό στη γνώμη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας». Στο ψήφισμα γίνεται η διαπίστωση ότι «Επτά μήνες από την έναρξη ισχύος του Ν. 4009/2011, τα προβλήματα των Πανεπιστημίων έχουν οξυνθεί», ενώ τονίζουν ότι «η περίοδος αυτή σηματοδοτήθηκε εξαρχής από την έλλειψη διαλόγου και πνεύματος συναίνεσης από πλευράς υπουργείου Παιδείας». «Με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας χρειάζεται να υπάρξει επανεκκίνηση του διαλόγου για τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές με σεβασμό στη γνώμη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας», καταλήγει η σύνοδος. Η Σύνοδος εξέδωσε 14 ψηφίσματα για τη λειτουργία των ΑΕΙ, την χρηματοδότηση τους, το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για την έρευνα, την φοιτητική μέριμνα και τις φοιτητικές εστίες, το μισθολόγιο των πανεπιστημιακών, το PSI στα πανεπιστήμια και άλλα θέματα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Bild, ο τέως πρόεδρος της Γερμανίας, Κρίστιαν Βούλφ αποφάσισε να πάει για λίγο...
διάστημα σε μοναστήρι. Όπως γράφει η εφημερίδα ο Βούλφ θέλει να ηρεμήσει και να ξεχαστεί η θλιβερή ιστορία, με τις… χορηγίες φίλων του επιχειρηματιών που του...
επέτρεπαν να ζει πολυτελώς, ώστε να μπορέσει κάποια στιγμή να επιστρέψει στην πολιτική ζωή της χώρας.
Ο πατέρας Αουγκούστ Χούλσμαν δήλωσε στη Bild ότι διαβάζει με τους επισκέπτες του μοναστηριού τη Βίβλο, συζητά μαζί τους, περπατούν στο δάσος και ακούει ό,τι έχουν να του πουν.
Το μοναστήρι βρίσκεται κοντά στην πόλη Νιούσταντ...
Ο Ορφέας στα Λείβηθρα Όλύμπου ,στη Πιερία της Θράκης ,
την υφήλιο αυτός εμπνέει…!!!!!!!!!!
Ωστόσο, οι Πιεριείς,- Θρακιώτες,
διάβασαν τον Παυσανία…;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σύγχρονος Χορός Μέγαρο Μουσικής Αθηνών & Θεσσαλονίκης 06/10/2011 - 09/10/2011
Από τις σημαντικότερες και πιο γνωστές ομάδες της διεθνούς σύγχρονης χορευτικής σκηνής και ταυτόχρονα το πιο αντιπροσωπευτικό καλλιτεχνικό σχήμα του Καναδά, οι περίφημοι La La La Human Steps έρχονται για την παρθενική τους εμφάνιση στην Αθήνα.
Οι «ταχύτεροι, εκφραστικότεροι και ερωτικότεροι χορευτές του κόσμου», η ομάδα που κινείται από το λυρισμό ως τα όρια της ακραίας σωματικής έκφρασης, παρουσιάζει και στη χώρα μας την περίτεχνη, πολύπλοκη και πρωτότυπη χορογραφική της γλώσσα. Μία γλώσσα στηριγμένη στην ποίηση, την πειθαρχεία και την ακρίβεια του κλασικού μπαλέτου και προσαρμοσμένη στην τεχνική «υψηλών χορευτικών ταχυτήτων» του ιδρυτή και καλλιτεχνικού διευθυντή της Edouard Lock.
Εφέτος, ο Edouard Lock συστράτευσε μία πλειάδα κορυφαίων καλλιτεχνών, παλιών και νέων συνεργατών του, για να συμβάλλουν και να προσδώσουν λαμπρότητα στην 30η επέτειο της ομάδας. Δίνουν το παρόν πρώτοι χορευτές, ξεχωριστοί καλεσμένοι, πρίμα μπαλαρίνες με θητεία σε διάσημα θέατρα, όπως η Όπερα της Βιέννης, το American Ballet Theatre, η Βaryshnikov Company, το City Dance Washington, τα Bolshoi, τα Les Grands Ballets Canadiens, τα Cuban Classical, τα Εθνικά Μπαλέτα της Κίνας, του Καναδά, της Δανίας, της Κολομβίας, της Σλοβακίας.
Μαζί τους ο πολυβραβευμένος Jean Ranger, κορυφαίος video artist, στα σκηνικά ο Armand Vaillancourt από τους μεγαλύτερους γλύπτες της εποχής μας, στα κουστούμια η Liz Vandal διάσημη σχεδιάστρια μόδας και πρόσφατα ενδυματολόγος του Cirque du Soleil και τέλος σπουδαίοι σολίστες μουσικοί, που ερμηνεύουν την πρωτότυπη μουσική του Gavin Bryars συνθέτη των Hilliard Ensemble, Bob Wilson, William Forsythe και Maguy Marin.
Η χορογραφία : σε αυτή την πρώτη εμφάνιση της ομάδας στην Ελλάδα, ο Edouard Lock επιλέγει «Ορφέα και Ευρυδίκη» και «Διδώ και Αινείας». Αποδομώντας με μαεστρία τις δύο τραγωδίες, ο εμπνευσμένος χορογράφος μεταλλάσσει τις δύο πανανθρώπινες ιστορίες αγάπης σε μία μοναδική και ενιαία ωδή χρησιμοποιώντας τόσο αρχετυπικά σύμβολα, όσο και την απαραίτητη σύγχρονη τεχνολογία και ντύνοντας ηχητικά την παράσταση με μία διαφορετική προσέγγιση της μπαρόκ μουσικής. Ηχορογραφική πολυπλοκότητα, η τροποποίηση των δομών του μπαλέτου και η διασταύρωση χορευτικών, μουσικών και κινηματογραφικών στιγμών, είναι κάποια από τα βασικά στοιχεία της χορογραφικής δουλειάς του Edouard Lock.
Η μουσική: ο Edouard Lock συνεργάζεται με το Βρετανό συνθέτη Gavin Bryars, αυτή τη φορά σε ένα μουσικοχορευτικό ταξίδι στον 17ο και 18ο αιώνα. Η μουσική που γράφτηκε για αυτήν την παράσταση, ερμηνευμένη ζωντανά στη σκηνή, είναι μια νέα συνεισφορά στον κόσμο του χορού από τον Bryars και είναι βασισμένη σε δύο έργα: την μπαρόκ όπερα «Διδώ και Αινείας» του Purcell και το κλασικό έργο «Ορφέας και Ευρυδίκη» του Gluck. Η μουσική ερμηνεύεται από σαξόφωνο, βιόλα, τσέλο και πιάνο.
Με ένα μοναδικό και καλλιτεχνικό τρόπο, οι Ελληνοαυστραλοί καλλιτέχνες, Πόπη Παπαντωνίου και Νίκος Μπονόβας, από το Σίδνεϊ, θα πάρουν μέρος στην εκστρατεία για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Η εκστρατεία αυτή διοργανώνεται από τη Διεθνή Επιτροπή της Αυστραλίας, η οποία ήταν η πρώτη παγκοσμίως που το 1981 ξεκίνησε την εκστρατεία για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Λονδίνο.
Δύο έργα του κάθε καλλιτέχνη εμπνευσμένα από τον Παρθενώνα, την ελληνική ιστορία και μυθολογία, θα δημοπρατηθούν την ημέρα της επίσημης παρουσίασης της ιστοσελίδας της Επιτροπής, στις 14 Μαρτίου, στο εστιατόριο Athenian, 11 Barrack Street, στο Σίδνεϊ.
Η οργανωμένη χρεοκοπία (organized default) της χώρας ολοκληρώθηκε με τo PSI. Ειναι πολυ σημαντικό ο Ελληνικός λαός να γνωρίζει τι ακριβώς έχει γίνει με το δήθεν πετυχημένο PSI για να καταλάβει ότι για μόλις 13 δις ευρώ (που έλειπαν) ενεργοποιήθηκαν τα CACs και η χώρα κηρύχτηκε σε πτώχευση από τους οίκους αξιολόγησης και την ISDA.
Θα σας το παραθέσω αναλυτικά γιατί έτσι το κανουν τα σωστά ΜΜΕ αλλά η προπαγάνδα έχει ξεπεράσει καθε όριο.
Οικονομικά προβλήματα της αρχαιότητας -που μοιάζουν ωστόσο επίκαιρα- πραγματεύεται ο Πλούταρχος στο έργο του «Περί του μη δανίζεσθαι».
«Ο δανεισμός είναι πράξη υπέρτατης αφροσύνης και μαλθακότητας»! Το είπε ο Πλούταρχος τον 1ο μ.Χ. αιώνα και να που έφθασε η στιγμή να εκτιμηθούν οι λόγοι του.«Εχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν σου λείπουν. Δεν έχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν θα ξεπληρώσεις το χρέος σου», προβλέπει ο μεγάλος συγγραφέας της αρχαιότητας και ας βγει κάποιος να αντιπαραθέσει, ότι δεν έχει δίκιο…
Δυσάρεστα επίκαιρο είναι το έργο του «Περί του μη δειν δανείζεσθαι» (από τα Ηθικά),
που κυκλοφορεί σε νέα έκδοση από τη «Νεφέλη» με τον τίτλο «Οι συμφορές του
δανεισμού». Γιατί πράγματι, τις συμφορές που συσσωρεύονται στον άνθρωπο,
ο οποίος καταφεύγει στο δανεισμό απαριθμεί με τρόπο καυστικό, αυστηρό και καίριο
ο Πλούταρχος σ΄αυτό το μικρό κείμενο, που δεν μπορεί να διαβαστεί σήμερα απλώς
«εγκυκλοπαιδικά», αφού οι παραλληλίες με τα σύγχρονα τεκταινόμενα παραφυλούν
σε κάθε στίχο.
«Οι οφειλέτες είναι δούλοι όλων των δανειστών τους. Είναι δούλοι δούλων αναιδών
και βάρβαρων και βάναυσων». Και οι δανειστές «Μετατρέπουν την αγορά σε
κολαστήριο για τους δύσμοιρους οφειλέτες, σαν όρνεα τους κατακρεουργούν και
τους κατασπαράζουν βυθίζοντας το ράμφος στα σωθικά τους». .. λέει κατηγορηματικά ο χαιρωνίτης ρήτορας. Και επιχειρηματολογεί. Και φέρνει
παραδείγματα από την ιστορία της εποχής του, από τους μύθους αλλά και από τα
παθήματα των απλών ανθρώπων. Και χιούμορ επιστρατεύει ενίοτε μάλιστα μαύρο!
Γιατί το κείμενο _μία ομιλία στην πραγματικότητα_ δεν γράφτηκε τυχαία. Η Αθήνα και
οι άλλες ελληνικές πόλεις μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης, όταν ο
Πλούταρχος περί το 92 μ. Χ αποφάσισε να μιλήσει μπροστά σε ακροατήριο για τις
σοβαρές συνέπειες του δανεισμού.
Σε ποιούς ήταν χρεωμένοι τότε οι άνθρωποι; Σε δικούς τους αλλά κυρίως σε ξένους
πιστωτές ως επί το πλείστον Ρωμαίους. «… κουβαλώντας μαζί
τους σάκους και
συμφωνητικά και συμβόλαια σαν δεσμά εναντίον της Ελλάδος,
την οργώνουν από
πόλη σε πόλη και σπέρνουν χρέη που πολλά βάσανα φέρνουν
και πολλούς τόκους,
και που δύσκολα ξεριζώνονται ενώ οι βλαστοί τους
περικυκλώνουν τις πόλεις, τις
εξασθενούν και τελικά τις πνίγουν», λέει παραστατικά
Το «δεύτερο αρχαιότερο επάγγελμα», η λαθρανασκαφή, κλοπή και πώληση αρχαιοτήτων, έχει ανεβεί τα τελευταία χρόνια στον ελληνικό Βορρά, η γη του οποίου δίνει πολλά χρυσά ευρήματα και γεννά όλο και περισσότερους αρχαιοκαπήλους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βίκυ Χαρισοπούλου: Σάββατο 10 Μαρτίου 2012
«Η Μακεδονία είναι σήμερα το κέντρο δράσης των λαθρανασκαφέων. Πριν από 50 χρόνια κανείς δεν γνώριζε τον αρχαιολογικό πλούτο της. Οι αρχαιοκάπηλοι (επάγγελμα που γεννήθηκε από τα προχριστιανικά χρόνια) περιορίζονταν στο αρχαιολογικό μεγαλείο της Αττικής, στα θραύσματα της παλαιάς Ελλάδας και μετά βίας έφταναν μέχρι τους θησαυρούς των ναυαγίων στο Νότιο Αιγαίο κι ώς τα ανοιχτά των Σποράδων».
Ο επί 30 και πλέον χρόνια αρχαιολόγος, επικεφαλής ανασκαφικών εργασιών στην περιοχή της Μακεδονίας καταθέτει στα «ΝΕΑ» - ανώνυμα, για ευνόητους λόγους - την άποψή του και ένα μίνι χρονικό των λαθρανασκαφικών δράσεων στο ευρύ έδαφος και κυρίως υπέδαφος της Βόρειας Ελλάδας.