ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΡΦΙΚΟΥΣ



Καραμάτσκος Δημήτρης
Μάστερ Θρησκειολογίας



 α) Τό κίνημα τοῦ ΄Ορφισμοῦ 

  Ὁ Ὀρφισμός ἀποτελεῖ ἀναμφίβολα ἕνα ἀπό τά σημαντικότερα φιλοσοφικοθρησκευτικά κινήματα τῶν ἀρχαϊκῶν χρόνων μέ χαρακτήρα μυστικό καί καθαρτήριο, πού διακρίθηκε γιά τίς πολλές του ἰδιαιτερότητες, σέ σχέση μέ ἄλλα ρεύματα σύγχρονα ἤ ἀκόμη καί μεταγενέστερα. Ὡς κίνημα παρουσιάστηκε κατά τήν ἀρχαϊκή ἐποχή, ἀλλά ἡ ἐπίδρασή του ἦταν καταλυτική γιά τήν πατροπαράδοτη θρησκεία καί ἐπεκτάθηκε χρονικά μέχρι καί τήν κλασσική ἐποχή. Μέ δεδομένη τήν ὑποστηριζόμενη ἄποψη ὅτι ὁ Πυθαγορισμός καί ἡ Πλατωνική φιλοσοφία, στό βαθμό πού ἀσχολεῖται μέ τή μετά θάνατο ζωή τῆς ψυχῆς καί τήν προέλευσή της, ἀποτελοῦν τούς πνευματικούς ἀπογόνους τοῦ Ὀρφισμοῦ, γίνεται ἀντιληπτό ὅτι εἶναι ἐκπληκτική ἡ ἐπιρροή πού ἄσκησε στά σύγχρονα μ' αὐτόν ἀλλά καί στά μεταγενέστερα συγγενῆ θρησκευτικά ρεύματα, ἐνῶ κατά τούς ἐρευνητές[1] δέχθηκε ταυτόχρονα καί παράλληλα πολλές ἐπιδράσεις ἀπό αὐτά.

 Ὅπως ἀναφέρθηκε στήν εἰσαγωγή, ἔχει ὑποστηριχθεῖ ἀπό κάποιους ἐρευνητές, ὅτι εἶναι πολύ πιθανόν οἱ Θρᾶκες νά εἶναι οἱ πρῶτοι διδάξαντες στόν Ἑλληνικό χῶρο τή θεωρία τῆς μετενσάρκωσης. Ὁ Ὀρφέας[2], πού κατάγεται ἀπό τή Θράκη, θεωρεῖται ὡς εἰσηγητής τῆς θεωρίας αὐτῆς καί γενικά οἱ Ὀρφικοί θεολόγοι[3] οἱ πρῶτοι ἐκπρόσωποι στόν ἑλληνικό χῶρο τῆς διδασκαλίας τῆς μετενσάρκωσης[4]. Μέ τόν Ὀρφισμό οἱ ἀπόψεις περί ψυχῆς καί πέραν τοῦ τάφου ζωῆς διαμορφώνονται σ' ἕνα συγκροτημένο σύστημα σαφῶς διαφοροποιημένο ἀπό τίς ὑπάρχουσες ἀπόψεις μέχρι τήν ἐποχή πού ἐμφανίσθηκε, πού ἐπηρεάζει τή σκέψη τῶν φιλοσόφων, οἱ ὁποῖοι ἀσχολήθηκαν μέ τά θέματα αὐτά.

 Ἐπειδή δέν ἔχουν καταλειφθεῖ συγγράμματα μέ συστηματοποιημένη τήν ὀρφική διδασκαλία, στοιχεῖα τῶν ὀρφικῶν ἀντιλήψεων ἀνευρίσκουμε διάσπαρτα στά ἔργα συγγραφέων πού, ὅπως δέχονται πολλοί ἐρευνητές, ἀπηχοῦν τίς ὀρφικές ἀπόψεις.[5] Ἐπίσης ὁ σύγχρονος ἐρευνητής δέ θά συναντήσει συχνά τόν ὅρον «Ὀρφικοί», μέ τήν ἔννοια πού σήμερα θά ἀνέμενε ὁ μελετητής τοῦ ὀρφικοῦ ρεύματος,[6] ἔστω καί ἄν ὁ Ὀρφισμός ἀποτελεῖ μιά ἰδιαίτερη περίπτωση μέσα στό σύμπλεγμα τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν μυστηρίων καί ἕνα ἀπό τά σημαντικότερα θρησκευτικοφιλοσοφικά ρεύματα τῆς ἀρχαιότητας.

 Ὁ παλαιότερος Ὀρφισμός παρουσιάζεται ὡς ἕνα ρεῦμα μέ δοξασίες πού δέν θά τίς χαρακτηρίζαμε μοναδικές στόν θρησκευτικό καί φιλοσοφικό χῶρο πού κάλυπταν, γιατί παρόμοιες δοξασίες διατύπωναν καί ἄλλα συγγενικά, θρησκευτικά κυρίως, ρεύματα. Ἡ ὀρφική διδασκαλία βρῆκε στήριγμα καί βάση τήν αὐθεντικότητα πού διέθεταν παλαιότερα ἔπη, ὅπως ἡ Θεογονία τοῦ Ἡσιόδου, πού ἀποτέλεσε τό πρότυπο τῆς ὀρφικῆς Θεογονίας.[7]

 

Ήφαιστος (1)

Ο Πολεμιστής του Διηνεκούς













Ο λαός έριξε την κυβέρνηση...




...αλλά στην Βουλγαρια!...
 
  Υπέροχη χώρα από οικονομικής πλευράς είναι η Βουλγαρία, αν την κρίνει κανείς βάσει των κριτηρίων που έχει επιβάλει στην ΕΕ η Γερμανία, με τα οποία συμφωνεί βεβαίως και το ... ΔΝΤ. Θαυμάστε επιδόσεις: Ελλειμμα του 2012; Μόλις 1,5%!


Τα μυστικά του Παρθενώνα





Ο Χορός των Μουσών







 Ερατώ















Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Οι Αρχαίοι Αθηναίοι ήταν εξυπνότεροι από το σύγχρονο άνθρωπο.




Αν Αθηναίος του 1000 π.Χ. ερχόταν πίσω στη ζωή σήμερα, το πιθανότερο είναι ότι θα ήταν ευφυέστερος από όλους εμάς, υποστηρίζει ο Dr. Gerald Crabtree, κορυφαίος γενετιστής του Πανεπιστημίου Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, πρόσφατη έρευνα του οποίου αποκαλύπτει ότι ο άνθρωπος, με την...
πάροδο του χρόνου γίνεται όλο και λιγότερο ευφυής.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αυστραλιανού τύπου, ο Αμερικανός επιστήμονας υποστηρίζει ότι αναπόφευκτες αλλαγές στο γενετικό μας σύστημα, σε συνδυασμό με τεχνολογικές εξελίξεις, είχαν ως αποτέλεσμα να καταλήξουμε σε ένα ακρωτηριασμένο σώμα του πρώην εαυτού μας και πολύ λιγότερο ευφυείς από τους προγόνους μας.

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Σταυρός: Το Αρχαίο Ελληνικό σύμβολο του θεού Ήλιου-Δία




Το πανάρχαιο σύμβολο του σταυρού στην Κνωσό το 1600 π.Χ.

Ο ισοσκελής σταυρός ήταν ανέκαθεν ιερό σύμβολο των θαλασσοπόρων Ελλήνων, μιας και συμβόλιζε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Οι θαλασσοκράτορες Κρήτες αλλά και γενικότερα οι θαλασσινοί Έλληνες με τα αναρίθμητα νησιά και τα ποντοπόρα ταξίδια τους, όφειλαν να γνωρίζουν στοιχεία προσανατολισμού με κάθε δυνατή λεπτομέρεια.


Κάτι που ίσως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν σήμερα, είναι οτι η Ελληνική σημαία στην σημερινή της μορφή ,αποτελούσε την σημαία των Ελληνικών Πολεμικών πλοίων που καθορίστικε με το Προεδρικό διάταγμα 540 στις 15 Μαρτίου 1822 . Μετά την κατάργηση της εμπορικής ναυτικής σημαίας το 1828 καθιερώθηκε ως Ναυτική σημαία της Ελλάδας. Περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να διαβάσετε και στο άρθρο μας: "Οι Ελληνικές σημαίες και η ιστορία τους".
 
Ένα αρχαίο σύμβολο των Σαρακατσάνων

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

ΑΣΙΜΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ - Μπαγάσας

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Α.Σ.ΕΡΜΗΣ ΛΕΤΟΚΑΡΥΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤ / ΜΑ ΤΖΟΥΝΤΟ


Με επιτυχία πήρε μερος ο Α.Σ. ΕΡΜΗΣ Λεπτοκαρυάς στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τζούντο  Παίδων-Εφήβων -Κορασίδων-Νεανίδων που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 16/17-02-2013 στη Νέα Ιωνία Βόλου. Είδικότερα τον σύλλογο εκπροσώπησαν έξι (6) αθλητές ,από τους οποίους ο αθλητής ΣΙΑΝΙΔΗΣ Αιμίλιος στην κατηγορία των +60 κιλών στους παίδες κατέλαβε την δεύτερη (2) θέση-ασημένιο μετάλλιο και ο αθλητής ΠΑΠΔΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος στην κατηγορία των +81 κιλών στους έφηβους κατέλαβε την τρίτη (3) θέση-χάλκινο μετάλλιο.
Το Δ.Σ. του συλλόγου συγχαίρει τους αθλητές για τις επιτυχίες τους καθώς και τους προπονητές τους ΚΑΤΕΛΑ Αθανάσιο και ΚΑΤΕΛΑ Χρήστο και εύχεται ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες στο μέλλον.

Στην φωτογραφία διακρίνονται οι δύο (2) αθλητές του  συλλόγου που κατέκτησαν μετάλλια καθώς οι υπόλοιπη ομάδα που έλαβε μέρος στους αγώνες της Κυριακής 17-02-2013 μαζί με τον προπονητή τους ΚΑΤΕΛΑ Αθανάσιο.

Α.Μ.Σ. "ΟΛΥΜΠΟΣ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ" - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



 
  

    
  Διαβάζοντας τις ανταποκρίσεις στις εφημερίδες και τις αναρτήσεις στα blog του νομού για τους λόγους μη διεξαγωγής του αγώνα της Κυριακής 17/02/2013 μεταξύ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ και της ομάδας μας ΟΛΥΜΠΟΥ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ και έχοντας ιδία γνώση αφού ήμουν παρούσα θα ήθελα να παραθέσω τα γεγονότα όπως τα έζησα η ίδια και να θέσω τις απορίες μου.

«Διδάσκοντας οι δάσκαλοι τα Αρχαία Ελληνικά, μας έμαθαν να βλέπουμε ερμηνευτικά τους έλληνες κάτω από τα τσακίσματα και τους ρυθμούς των χριστιανών.


Αυτό σημαίνει, πως αν οι δάσκαλοι από την άποψη της ουσίας παραχάραξαν το ελληνικό νόμισμα, από την άποψη της μορφής ο τρόπος που ερμήνεψαν στη συνέχεια τους έλληνες ήταν να διαθέσουν το κίβδηλο χρήμα στην αγορά από όλες τις τράπεζες του κόσμου. Η υφήλιος γιόμισε κάλπικη μονέδα.
Σύμφωνα με την τακτική αυτή κάθε αποτίμηση ελληνικού στοιχείου έπρεπε να περνά μέσα από τους ηθμούς της χριστιανικής λογικής, της χριστιανικής ηθικής, και της χριστιανικής αισθητικής. Οι αρχαίοι κίονες γίνανε πέτρες, για να χτιστούν οι τοίχοι των νέων ναών.
Έτσι, για να φέρω ένα παράδειγμα, τύπωσαν μέσα μας το σχήμα μιας αγίας Αντιγόνης και ενός Κρέοντα διαβόλου. Ο Σοφοκλής όμως στα σημεία πλάθει μιαν Αντιγόνη πολύ πιο ισχυρόγνωμη από τον Κρέοντα. Και στα σημεία πλάθει έναν Κρέοντα πολύ πιο ευαίσθητο και δραματικό από την Αντιγόνη. 
Ας υποθέσουμε ότι ο Κρέοντας συγχωρούσε την Αντιγόνη από μεγαλοψυχία, ή γιατί ύστερα από μία ξαφνική έλλαμψη αναγνώριζε το δίκιο της. Αλλά τότε ολόκληρος ο φέροντας σκελετός της τραγωδίας θα κατάρρεε σαν παιδοπαίγνιδο.
Πόσο γελοία βροντάει στη μνήμη μας η ερμηνεία που μας έμαθε ότι στο «οὔτοι συνέχθειν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν»* της κόρης ακούμε να ηχούν χριστιανικά προανακρούσματα. Τους χριστιανούς περίμεναν οι έλληνες για να μάθουν τι εστί … αγάπη και δικαιοσύνη. Ω θεοί!
Με την Αντιγόνη και τον Κρέοντα ο Σοφοκλής επεξεργάζεται πρώτα φυσικές και δευτερευόντως ηθικές αντινομίες. Το πρόβλημά του είναι ο νόμος και το κράτος στη σύγκρουσή τους με τη μεμονωμένη ευαισθησία των ατόμων για αιτήματα και δίκαια που υπερβαίνουν και πάντα θα υπερβαίνουν τον νόμο και το κράτος. 
Οι δάσκαλοι όμως ερμηνεύοντας χριστιανικά βλέπουν μόνο την ηθική πλευρά, και παραβλέπουν εντελώς τη φυσική, που είναι και η θεμελιώδης. 

I Mpalanta tou kyr mentiou-nikos Ksilouris

Black Magic Woman by Santana

Alexia Vassiliou - Thelo Konta Sou Na Meino (Ciao Ant1 Live 1994)

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

ΕΠΙΤΥΜΒΙΟ ΓΛΥΠΤΟ ΠΟΥ ΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ (ΣΗΜΕΡΙΝΟ "ΦΟΥΤ-ΜΠΟΛ" ΑΓΓΛΙΣΤΙ. (510 π.κ.ε.) ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.





TOMB SCULPTURE SHOWS "PODOSPHERISTES"
(FOOT-BAL TODAY). (510 b.c.e.)
ATHENS ARCAEOLOGICAL MUSEUM.
ΕΠΙΤΥΜΒΙΟ  ΓΛΥΠΤΟ  ΠΟΥ  ΕΙΚΟΝΙΖΕΙ  ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ 
(ΣΗΜΕΡΙΝΟ  "ΦΟΥΤ-ΜΠΟΛ" ΑΓΓΛΙΣΤΙ. (510 π.κ.ε.)
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ  ΜΟΥΣΕΙΟ  ΑΘΗΝΩΝ.
TOMB SCULPTURE SHOWS "PODOSPHERISTES" 
(FOOT-BAL TODAY). (510 b.c.e.)
ATHENS  ARCAEOLOGICAL  MUSEUM.

ΔΕΝ  ΕΧΟΥΜΕ  ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ  ΤΗ  ΧΙΜΑΙΡΑ  "ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ"  ΓΙΑ  ΝΑ  ΕΠΙΚΥΡΩΣΟΥΜΕ  ΤΙΣ  ΔΙΚΕΣ  ΜΑΣ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ  ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.  ΜΑΛΛΟΝ,  ΚΑΤΑ  ΤΗΝ  ΕΡΕΥΝΑ  ΜΑΣ  ΝΑ  ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ  ΓΙΑΤΙ  ΕΙΜΑΣΤΕ  ΟΤΙ  ΕΙΜΑΣΤΕ, ΣΥΝΕΧΩΣ  "ΣΚΟΝΤΑΦΤΟΥΜΕ"  ΣΤΟ  ΧΩΜΑ, ΣΤΗΝ  ΠΕΤΡΑ, ΣΤΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ, ΣΤΑ  ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ, ΠΑΝΩ  ΣΕ  ΑΥΤΟΥΣ  ΤΟΥΣ  ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ  ΚΑΠΟΙΟΥΣ, ΑΥΤΟΝ  ΤΟΝ  ΜΟΝΑΔΙΚΟ  ΛΑΟ  ΠΟΥ  ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ    Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ ! (VICTOR  DAVIS  HANSON).
ΕΠΙΤΥΜΒΙΟ ΓΛΥΠΤΟ ΠΟΥ ΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ
(ΣΗΜΕΡΙΝΟ "ΦΟΥΤ-ΜΠΟΛ" ΑΓΓΛΙΣΤΙ. (510 π.κ.ε.)
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
TOMB SCULPTURE SHOWS "PODOSPHERISTES"
(FOOT-BAL TODAY). (510 b.c.e.)
ATHENS ARCAEOLOGICAL MUSEUM.

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΗ ΧΙΜΑΙΡΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ" ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. ΜΑΛΛΟΝ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΣΥΝΕΧΩΣ "ΣΚΟΝΤΑΦΤΟΥΜΕ" ΣΤΟ ΧΩΜΑ, ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΑ, ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΣΤΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ, ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ, ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ ! (VICTOR DAVIS HANSON).
Ο Tryfon Graphics κοινοποίησε μια φωτογραφία.

Έχω τρελαθεί μαζί σου

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΓΙΑΝΤΣΙΟΣ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ Προς το νέο Δ.Σ. του συλλόγου η παλιά Λεπτοκαρυά , Παρασκευή 13/02/2013



Μετά από 30 χρόνια  παιδί μεταναστών, στη Γερμάνια. Είμαι πλέον, περίπου  20 χρόνια στην Ελλάδα , και έζησα όλες τις πτυχές του δημοτικού -πολιτικού, και κοινωνικού συστήματος της Λεπτοκαρυάς, από της 1/1/2007 έως της 31/1/2010 εκπροσωπώντας , κοινά συμφέροντα των δημοτών , θεσμικά, από τη θέση του...αντιδημάρχου, μάλιστα και  με αρμοδιότητα καταπατήσεων στο δήμο  Ανατολικού Ολύμπου.
Μεταξύ άλλων, στα δικαστήρια Κατερίνης, δημότης πλέον , έχω,   υποχρέωση και δικαίως, κατά μια έννοια να τα προστατεύσω.

Αρκεί όμως αυτό χωρίς την στήριξη του δήμου… και την  παρουσία  μαρτύρων;;;… ΟΧΙ…! αυτό μόνο δεν αρκεί…!!! – μάλιστα τολμώ να πω ότι πλέον κάθε απόπειρα σωτηρίας της δημοτικής περιουσίας, όπως η σημερινή, διοίκηση του δήμου Δίου – Ολύμπου, και όχι μόνο… το αντιλαμβάνονται, αποτελεί ύβρη απέναντι στο περί δικαίου αίσθημα, όπως κι αν αυτό μπορεί να εκληφθεί…!
ΡΑΧΗ:
Η από 1928 απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου Λεπτοκαρυάς… η όποια είχε κατατεθεί στην δικογραφία… δεν
 ήταν αρκετή για να ανατραπεί το κλήμα που επικράτησε τα τελευταία χρόνια εις βάρος της τοποθεσίας Ράχη (στ Ραχ…)

Στην απόφαση,  από το 1928 στη παλιά Λεπτοκαρυά επισημαίνεται  σαφώς, ότι η θέση Ράχη…! Παραχωρείτε στο δημοτικό σχολείο για γυμναστήριο…!( Στα παιδιά μας, στην κοινωνία μας…! )

Επίσης όλοι στο χωριό λένε ότι εκεί γινότανε και όλες οι εκδηλώσεις...!

 Αυτό το συνυπογράφουνε και 13 σύλλογοι οι οποίοι εκπροσωπούνε το σύνολο των δημοτών της Λεπτοκαρυάς…!

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

ΔΕΙΤΕ: Μοναδική εσωτερική παραλία στην Ιαπωνία!



Η πόλη Miyazaki στην Ιαπωνία είναι γνωστό τουριστικό θέρετρο, όπου...
συγκεντρώνει εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από κάθε γωνιά του κόσμου, καθώς διαθέτει πολυτελή ξενοδοχεία και απίθανες παραλίες αλλά και έντονη νυχτερική ζωή. Το ξενοδοχείο «Phoenix Seagaia Resort» είναι επίσης γνωστό για τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις του, με χώρους αναψυχής, spa, πισίνες, γήπεδα τένις και γκολφ, ακόμη ζωολογικό κήπο με σπάνια είδη φυτών και ζώων αλλά και τη μοναδική «εσωτερική» παραλία στον κόσμο! Μάλιστα, καλά διαβάσατε.

Το

Περί της Σοφίας





Κατά τον Πλάτωνα η Σοφία θεωρείται ως η ύψιστη
 αρετή. Στο σύγγραμα Πολιτεία, καθώς και στο 
διάλογο Ευθύδημος υπάρχει η αναφορά στη Σοφία
 τεκμαιρόμενη ως η ύψιστη αρετή καθώς επίσης και
 οι Προτροπές του Σωκράτη για την άσκηση της
 αρετής. 

Επίσης ο Μαρσίλιο Φιτσίνο στις επιστολές του
 προς το Μεγάλο Μέδικο - τον Λορέντζο τον 
Μεγαλοπρεπή αναφέρεται εκτενώς σ' αυτήν: