ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Για τον Διονυσιακό λατρευτικό κύκλο


Το παρακάτω κείμενο είναι μια πρώτη προσπάθεια παρουσίασης μιας υπόθεσης η οποία προσπαθεί να δώσει ένα συνολικό ερμηνευτικό πλαίσιο σε μια πτυχή των εορτών του Διονυσιακού κύκλου. Η παρούσα μορφή είναι συνοπτική, ατελής και διατυπωμένη με αυτόν τον τρόπο καθώς δημοσιεύτηκε στο ένθετο περιοδικό του Ελ. Τύπου Φαινόμενα τ.121. Ελπίζω μελλοντικά να βρω τον χρόνο να την επαναδιατυπώσω  με μεγαλύτερη ανάλυση και παραθέτοντας όλα τα δεδομένα για τους πιο απαιτητικούς. Μέχρι τότε ελπίζω να είναι μια καλή τροφή για σκέψη.

Ο Διονυσιακός λατρευτικός κύκλος και οι ψυχές
Ίσως ο πιο αγαπητός θεός στους Έλληνες να είναι ο Διόνυσος, το βάλσαμο της ζωής των ανθρώπων. Αυτός που δεν κατοικεί μακριά στον Όλυμπο, αποξενωμένος από την καθημερινότητα μας, αλλά που βρίσκεται δυναμικά παρόν, έτοιμος ανά πάσα στιγμή να μας καταλάβει με την μανία του, έτσι ώστε να αποκτούμε, έστω για λίγο, μια γεύση από τον κόσμο των θεών. Ίσως για τον λόγο αυτό να είναι και τόσο πολυποίκιλες οι λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμήν του, με αποτέλεσμα αυτές να αποτελούν συχνό "αντικείμενο" μελέτης για τους ειδικούς. Ειδικά στον Ιονικό κόσμο, και δή στην Αθήνα, οι εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του είναι οι καλύτερα στοιχειοθετημένες και μελετημένες. Κάποιες από αυτές, όπως τα Ανθεστήρια, είναι ίσως από τις μοναδικές περιπτώσεις όπου έχουμε μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα μιας αρχαίας Ελληνικής εορτής. Παρόλα αυτά καθώς οι ερμηνείες διαφέρουν, είναι σύνηθες πια να υπάρχει ένας κατακερματισμός των

Ορφική μουσική Ολυμπος Λειβηθρα


Για να καταλάβουμε καλύτερα τα Ορφικά Μυστήρια, θα πρέπει να γνωρίζουμε την μυθική ιστορία του ιδρυτή τους και ιδρυτή επίσης της μονοθεϊστικής θρησκείας στην οποία αυτά υπάγονται (Ορφισμό), που δεν είναι άλλος από τον θρυλικό ήρωα, ημίθεο ή ακόμα και θεό, λυράρη, κιθαρωδό, εξημερωτή και εκπολιτιστή Ορφέα..Γιος του Απόλλωνα ή κατ’ άλλους του βασιλιά της Θράκης Οιάγρου και την Μούσας Καλλιόπης (Αντιόπης), ο μουσοτραφής Ορφέας γεννήθηκε σε ένα σπήλαιο της Πιμπλείας, μιας πόλης της Πιερίας στη Θράκη (όλη τότε η περιοχή, από τον Όλυμπο μέχρι τον Ελλήσποντο, ονομαζόταν Θράκη)


Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Συμπαντικός Παλμός και Πυθαγόρας

Οι σημαντικές πληροφορίες για την Δημιουργία, όσον αφορά τον ρόλο του ΠΑΛΜΟΥ που μεταδίδεται στα κύτταρά μας προερχόμενος από το ΣΥΜΠΑΝ. Η σύγχρονη ανακάλυψη των επιστημόνων δεν είναι τελικά και τόσο σύγχρονη, την διαβάζουμε στην συζήτηση που είχε ο Σωκράτης με τον Πυθαγόρειο Τίμαιο, στο ομώνυμο Πλατωνικό κείμενο.

Η εξοικείωση με τις ουράνιες κινήσεις, μας επιτρέπει να κατανοούμε την σύμφυτη ορθότητα των μαθηματικών τους σχέσεων, οπότε μπορούμε να διορθώνουμε την πλάνη των εσωτερικών μας κινήσεων, μιμούμενοι τις απλανείς θεϊκές τροχιές.
Τα ίδια ισχύουν και για την φωνή και την ακοή. Οι θεοί μας τις δώρισαν για τον ίδιο σκοπό (όπως για την όραση) και για τις ίδιες αιτίες. Ο έναρθρος λόγος είναι προφανές ότι εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό, συμβάλει δε αποφασιστικά στην εκπλήρωση του. Το ίδιο όμως ισχύει και για το μέρος εκείνο της μουσικής που χρησιμοποιεί φωνή και προσφέρεται στην ακοή - γιατί μας έχει δοθεί χάριν της αρμονίας. Η

Άριστο σε όλους και σε όλες, είναι ο άνθρωπος ποτέ να μη γεννιέται!


«Λένε πως κάποτε έγινε ένας αγώνας  ανάμεσα στον Όμηρο και στον Ησίοδο για το πρωτείο. Να κριθεί, τέλος πάντων, στους έλληνες, ποιος από τους δύο μεγαλύτερους είναι ο πιο μεγάλος.
Η επιτροπή κρίσης, εκεί κάπου στην Αυλίδα ή στις Θήβες, κάθισε με σεβασμό τους δύο σοφούς στο θρονί τους, και άρχισε να τους ερωτά. 

Ήθελαν να μετρήσουν, ποιος θα δώσει τις πιο φρόνιμες αποκρίσεις στα ζητήματα...
 Ρωτήσανε τον Ησίοδο, και αποκρίθηκε ζυγιασμένα. Οι θέσεις που έλαβε, φανέρωναν τον άνθρωπο με την πλούσια πείρα που έζησε στον κόσμο ζωντανός. Που έκαμε, και έπαθε, και έμαθε.
Ρωτήσανε και τον Όμηρο. Ο γλυκός αοιδός με τη λευκή κεφαλή και τα άδεια μάτια, που κάποια ερμηνεία θέλει να επιμένει πως έχασε το φως του γιατί δεν άντεξε το πολύ κακό που αντίκρυσε στον κόσμο, τους άκουσε μειλίχια.
«Πες μας, λοιπόν, αστέρι στις θάλασσες και ήλιε στα βουνά,» του είπανε. «Πες μας, ποιο είναι το μεγαλύτερο στον άνθρωπο καλό.»
«Άριστο σε όλους και σε όλες», αποκρίθηκε ο Όμηρος, «είναι ο άνθρωπος ποτέ να μη γεννιέται!».
Η επιτροπή έμεινε καγκελόξυλο. 

Ένας πονηρός όμως ανάμεσα στους κριτές, ένας ελληνικά πονηρός, ένας μικρός Οδυσσέας, σκόρπισε την ταραχή που γέννησε η σπαθιά του Ομήρου με μια δεύτερη ερώτηση.«Κανένας, του λέει, δεν μας ζήτησε γνώμη, αν θέλουμε να μας γεννήσει ή όχι. Να μας ειπείς, λοιπόν, ποιο είναι το δεύτερο στον άνθρωπο καλό, που να το κρατά και στο χέρι. Το πάντων αιρετώτατον. Εκείνο που να μπορούμε δηλαδή να το διαλέγουμε κιόλας».
«Το δεύτερο στον άνθρωπο καλό», είπε ο Όμηρος, «είναι όταν γεννηθεί ο άνθρωπος, αμέσως να πεθαίνει».

lefteria.blogspot.gr ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΦΩΤΙΑΔΗ, ΠΡΩΤΟΥ ΝΙΚΗΤΗ ΣΤΟ "Τ...

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Ορφέας, Ορφικά και Θράκη

Ήταν η γέννηση του Ορφέα, γιου του Οιάγρου και της μούσας Καλλιόπης, που γεννήθηκε στην Πίμπλεια, μια κωμόπολη πλησίον της πόλης Δίον, στην Πιερία περίπου την 13η χιλιετία πΧ.


Πώς αναταράσσονται μέσα στο απέραντο σύμπαν, πώς στριφογυρίζουν και αλληλοζητούνται αυτές οι αμέτρητες ψυχές που αναβρύζουν απ’ τη μεγάλη ψυχή του κόσμου! Πέφτουν από πλανήτη σε πλανήτη και κλαίνε μέσα στην άβυσσο την ξεχασμένη πατρίδα. Είναι τα δάκρυά σου Διόνυσε.... Ω μεγάλο Πνεύμα, ώ Θείε Λυτρωτή, ξαναπάρε τις κόρες σου στον φωτεινό σου κόλπο.
Όρφικό απόσπασμα



Η Θράκη κατά τη μυθολογία είναι μια περιοχή πολύ ευρύτερη από το γνωστό γεωγραφικό χώρο. Για τους Έλληνες του νότου η Θράκη ήταν ο τόπος που γεννήθηκε και κατοικούσε ένας από τον δώδεκα θεούς ο Άρης ο τρομερός θεός του πολέμου. Απόγονοι του Άρη υπήρξαν οι βασιλιάδες της Θράκης Τηρέας, Λυκούργος και Διομήδης. Από την Θράκη ωστόσο κατάγονται ο Ορφέας, ο Μουσαίος, ο Εύμολπος, η Καλλιόπη, η Ευτέρπη και η Τερψιχόρη, πρόσωπα τα οποία δημιουργούν την κορωνίδα της μουσικής τέχνης το ανυπέρβλητο κάλλος των ποιημάτων και ασμάτων που ξεπερνά το ανθρώπινο γίνεται θετικό και έχει μαγικές ικανότητες που ημερεύει πλέον κάθε τι το άγριο.

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Ορφεύς, Ορφικά Μυστήρια και Σύμπαν

Ορφέας και Ορφικά μυστήρια


O Ορφέας

Σύμφωνα με τη μυθολογία ο Ορφέας γεννήθηκε στην περιοχή της Θράκης και καταγόταν κατά απ” τους Κίκονες ενώ σύμφωνα με την ιστορία από τους Οδρύσες Θράκες. Ήταν του Οιάγρου βασιλιά της Θράκης και της Μούσας Καλλιόπης. Γεννήθηκε σε μια σπηλιά όρος Ελικών στα Λείβηθρα στην Πίμπλεια της Πιερίας και από νήπιο ακόμα έδειξε την αγάπη του και την κλίση του στην μουσική.
Αδελφός του ήταν ο τραγουδιστής Λίνος που δίδαξε τον Ηρακλή τραγούδι και μουσική (κατά την μυθολογία, ο νεαρός Ηρακλής θύμωσε κάποτε με τον Λίνο και τον σκότωσε άθελά του χτυπώντας τον πολύ στο κεφάλι με την λύρα του).

Τα "ορφικά Κείμενα"



Οι Ορφικοί Ύμνοι ήταν οι ύμνοι που τραγουδούνταν ή απαγγέλονταν κατά την διάρκεια των Ορφικών Μυστηρίων των αρχαίων Ελλήνων. Η λατρεία τους ήταν γνωστή μόνο στους μυημένους σ' αυτά και πολύ λίγα σώζονται μέχρι τι μέρες για να ξέρουμε τι ακριβώς τελετές γινόνταν στα μυστήρια. Αποσπασματικά μόνο σώζονται μερικοί ύμνοι, εικονικές παραστάσεις από τα μυστήρια ή μερικές σποραδικές αναφορές και σχόλια. Χαρακτηριστικό τους είναι η μυστικιστική λατρεία και ο αποκρυφισμός από τα μάτια των αμύητων σ' αυτά. Τα ορφικά μυστήρια πολύ πιθανόν να αναφέρονται στην προετοιμασία του Ορφέα για την....
κάθοδό του στον Κάτω Κόσμο (στον Άδη, το "βασίλειο των ψυχών"), απ' όπου προσπάθησε να φέρει την Ευριδίκη πίσω στον κόσμο των ζωντανών. Και κατ' επέκταση, στην προετοιμασία των ψυχών για την κάθοδό τους στον Άδη, στον "καθαρμό" τους, στην επικοινωνία -ίσως- των ζωντανών με τις ψυχές των νεκρών, κα. Άλλοι, απλά υποστηρίζουν ότι ο Ορφισμός ήταν μια μυστικιστική θρησκεία ή λατρεία, σχετική με τη λατρεία του Ορφέα. Στα νεώτερα χρόνια αλλά και στα σύγχρονα διάφοροι άνθρωποι προσπάθησαν την αναβίωση των ορφικών αποκρυφιστικών μυστηρίων, είτε στα πλαίσια της "ελληνολατρείας" και της "αρχαιολατρείας" είτε του παγανισμού, μεταξύ

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Η Θέση της Φυσικής Αγωγής στη Φιλοσοφία του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη



ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Οι θέσεις του Πλάτωνα για τη φυσική αγωγή και το ρόλο της στην κοινωνία της εποχής του είναι τόσο σημαντικές, που ακόμη και σήμερα μπορούν να μας προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια, ώστε να αντιληφθούμε τη σχέση μεταξύ του σώματος και του πνεύματος, καθώς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση.Ο Πλάτωνας όπως και οι Πυθαγόρειοι, πίστευε ότι η ψυχή-πνεύμα του ανθρώπου ανήκει στο θείο και αιώνιο κόσμο, απ’ όπου και προήλθε, σε αντίθεση με το φυσικό σώμα, που ανήκει στη φθαρτή γη. Έτσι ο Πλάτωνας κάνει τον ουσιαστικό διαχωρισμό μεταξύ πνεύματος και ύλης, χωρίς όμως να απαξιώνει το σώμα στο οποίο δίνει μεγάλη σημασία και πιστεύει ότι από μικρή ηλικία θα πρέπει να καλλιεργείται και να συμβαδίζει με την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Κατ’ αυτόν είναι σημαντικό να συμβαδίζει η πνευματική με τη σωματική ωριμότητα και μέσα απ’ τη σωστή διαπαιδαγώγηση και των δύο επιπέδων να φτάνει ο πολίτης στην κατάκτηση του καλού και αγαθού.Ο ανώτατος όμως σκοπός της παιδείας είναι να καταστήσει τον άνθρωπο έτοιμο να συμμετέχει στα κοινά και να μπορεί να εξουσιάζει τον εαυτό του και τους άλλους, πάντοτε με άξονα τη δικαιοσύνη. Δύο είναι οι τρόποι για την επίτευξη της γενικότερης αγωγής: η καλλιέργεια του σώματος μέσω της γυμναστικής και η καλλιέργεια της ψυχής μέσω της μουσικής. Με τον όρο μουσική ο Πλάτωνας δεν εννοεί απλά την εκμάθηση κάποιου οργάνου αλλά τη γενικότερη καλλιέργεια της ψυχής. Ως γυμναστική εννοεί την αρμονική ανάπτυξη του σώματος, καθώς και της κινητικής πείρας, οι οποίες είναι απαραίτητες, για να μπορεί ο πολίτης να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις και τις αντιξοότητες της ζωής.  Στη μουσική δίνει μια προτεραιότητα, εφόσον ασχολείται με τα ανώτερα στοιχεία του ανθρώπου.

Οι Μούσες και η λατρεία τους στο Mεγαλείο της Tέχνης


Για τις Μούσες υπήρχαν πολλές διαφορετικές εκδοχές στην αρχαιότητα, που αφορούσαν τόσο στην καταγωγή τους, όσο και στον αριθμό τους. Διαφαίνεται πάντως, ότι παλαιότερα ήσαν Νύμφες των βουνών και των νερών, οι οποίες αργότερα “προβιβάσθηκαν” και με τον καιρό απέκτησαν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Πίστευαν πως κατοικούσαν στον Όλυμπο και με τις ακούραστες φωνές τους τραγουδούσαν θείες μελωδίες και ύμνους, παίζοντας λύρα.Θέμα των τραγουδιών τους ήταν πάντα η αρχοντική καταγωγή των θεών, τους οποίους εγκωμιάζουν. Κυρίως όμως υμνούν τον Δία και το μεγαλείο του, καθώς ήταν εκείνος που δημιούργησε τον “κόσμο” με την έννοια ότι έβαλε σε τάξη το σύμπαν και όρισε τους κανόνες που διέπουν τη ζωή των θεών και ανθρώπων. Το πόσο στενά δεμένες ήταν μαζί του φαίνεται από το ότι τις αποκαλούσαν “Ολυμπιάδες”. Σπανιότερα δόξαζαν με τα τραγούδια τους το γένος των ανθρώπων και τους φημισμένους ήρωες. Το αρμονικό τους τραγούδι μάγευε το βασιλιά των θεών και των ανθρώπων, γέμιζε με ευφορία τις ψυχές όλων των θεών και γοήτευε ολόκληρη τη φύση η οποία στεκόταν ασάλευτη κάθε φορά που οι Μούσες ακούγονταν από την κορυφή του Ολύμπου, για να τις αφουγκραστεί: ο ουρανός, τα άστρα, η θάλασσα και τα ποτάμια, όλα σιωπούσαν ευλαβικά…

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Το σοφό τέστ του Σωκράτη



Το σοφό τεστ του Σωκράτη που πρέπει
 να το εφαρμόζουμε κι’ εμείς… Μια μέρα, 
εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας 
φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα 
του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον
 γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε
 ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό 
που άκουσε για κάποιον από τους
 μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν
 του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το 
τεστ της “τριπλής διύλισης”.
- “Τριπλή διύλιση;” ρώτησε με απορία ο
 γνωστός του.
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε
αυτό που θέλεις να μου πεις.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

20 πράγματα που δεν γνώριζες για την Ελλάδα

20 πράγματα που δεν γνώριζες για την Ελλάδα
Ξέρατε ότι η Αθήνα ήταν μια μικρή κωμόπολη δύο αιώνες πριν...
Γνωρίζατε ότι τα ελληνικά νησιά είναι περίπου 2.000; Ότι κανένα μέρος της χώρας δεν απέχει 
παραπάνω από 137 χιλιόμετρα από τη θάλασσα και πως ο εμπορικός στόλος μας φτάνει το 70% όλων των πλοίων της Ευρώπης; 

Αυτά και πολλά περισσότερα ενδιαφέροντα στοιχεία για την Ελλάδα ακολουθούν και μας μαθαίνουν τα μικρά αξιοπερίεργα μυστικά της χώρας μας. 

*Κατά μέσο όρο, περίπου 16,5 εκατομμύρια τουρίστες καταφθάνουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως οι επισκέπτες ξεπερνούν σε αριθμό τον… ντόπιο πληθυσμό των 10 περίπου εκατομμυρίων. 


ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΠΟΛΥΧΡΟΣ ΣΚΟΤΙΝΑ!!



Σήμερα βρεθήκαμε με μια παλιά παρέα σε μια περιοχή της  Σκοτινας όπου  γευτήκαμε  ένα από τα πιο ωραία ποτά που παρασκευάζονται με απλές και μερακλίδικες μεθόδους του ΣΑΚΗ . εδώ ο  ΚΩΣΤΑΣ, η ΑΓΓΕΛΙΚΑ, ο ΡΟΛΑΝΤ!!




Το κτημα του Σακη στις πρόποδες του Ολύμπου!!!


 
Το τσίπουρο του θεωρείτε ένα από τα πιο καθαρά ποτά στην περιοχή μας. 
Εδώ το τσίπουρο  συντροφεύει υπέροχες παρέες,  νοστιμότατους μεζέδες και υπέροχες μουσικές, μπορεί να δημιουργήσει χημείες ανάμεσα σε ανθρώπους, σε καρπούς και συναισθήματα.
Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ



Ὦ φύσι παμμήτειρα θεά, πολυμήχανε μῆτερ, οὐρανίῃ  πρέσβειρα, πολύκτιτε δαῖμον, ἄνασσα· πανδαμάτωρ, ἀδάμαστε, κυβερνήτειρα, παναυγής, παντοκράτειρα, τετιμέν’ ἀεὶ, πανυπέρτατε δαῖμον, ἄφθιτε, πρωτογένεια, παλαίφατε, κυδιάνειρα· ἐννυχίη, πολύπειρε, σελασφόρε, δεινοκάθεκτε, ἄψοφον ἀστραγάλοισι ποδῶν ἴχνος εἰλίσσουσα, ἁγνὴ, κοσμήτειρα θεῶν, ἀτελής τε τελευτή, κοινὴ μὲν πάντεσσιν, ἀκοινώνητε δὲ μούνη· αὐτοπάτωρ, ἀπάτωρ,  ἄρσην, πολύμητι, μεγίστη·  εὐανθὴς, πλοκίη, φιλίη, πολύμικτε, δαῆμον· ἡγεμόνη, κράντειρα, φερέσβιε, πάντροφε κούρη, αὐτάρκεια, Δίκη· Χαρίτων πολυώνυμε πειθὼ· αἰθερίη, χθονίη τε, καὶ εἰναλίη μεδέουσα· πικρὴ μὲν φαύλοισι, γλυκεῖα δὲ πειθομένοισιν· πάνσοφε, πανδώτειρα, κομίστρια, παμβασίλεια· αὐξιτρόφος, πίειρα, πεπαινομένων τε λύτειρα· πάντων μὲν σὺ πατὴρ, μήτηρ, τροφὸς, ἠδέ τιθηνός·  ὠκυλόχεια, μάκαιρα, πολύσπορος, ὡριάς, ὁρμή παντοτεχνές, πλάστειρα, πολύτικτε, πότνιε δαῖμον, ἀϊδίη, κινησιφόρος, πολύπειρε, περίφρων· ἀενάῳ στροφάλιγγι θοὸν ρύμα δινεύουσα· πάνρυτε, κυκλοτερής, ἀλλοτριομορφοδίαιτε·  εὔθρονε, τιμήεσσα, μόνη τὸ κριθὲν τελέουσα, σκηπτουχοῦσ’ ἐφύπερθε, βαρυβρεμέτειρα, κρατίστη·  ἄτρομε, πανδαμάτειρα, πεπρωμένη αἶσα πυρίπνους· ἀΐδιος ζωή,  ἠδ’ ἀθανάτη τε πρόνοια·  πάντα σύ ἔσσι· τὰ πάντα σύ γάρ μούνη τάδε τεύχεις· ἀλλὰ, θεά λίτομαί σε, σὺν εὐόλβοισιν ἐν ὥραις εἰρήνην, ὑγίειαν ἄγειν, αὔξησιν ἁπάντων.

Α Π Ο Δ Ο Σ Η
Ὦ  θεά φύση, μητέρα τῶν πάντων, πολυμήχανη μητέρα, ἐπουράνια σεβαστὴ θεά πού κτίζεις τὰ πάντα, βασίλισσα· ἐσὺ δαμάζεις τὰ πάντα, εἶσαι ἀκατανίκητη, ἐσὺ κυβερνᾶς, λάμπεις πολύ, εἶσαι ἡ κυρία τῶν πάντων, πάντοτε τιμημένη, ὁ ὑπεράνω ὅλων θεός· εἶσαι ἀθάνατη, πρωτότοκη, πανάρχαιη, καὶ στούς ἄνδρες παρέχεις δόξα· νυκτερινή, ἔχεις μεγάλη πείρα, φέρνεις τὸ φῶς, δύσκολα καθησυχάζεις, περπατᾶς ἀθόρυβα. Εἶσαι ἁγνή, διατάζεις τοὺς θεούς, εἶσαι τὸ τέλος, γεννήθηκες ἀπὸ μόνη σου, πατέρα δέν ἔχεις, εἶσαι καὶ ἀρσενικὴ καὶ πολυμήχανη καὶ πάρα πολὺ μεγάλη· ἡ ἀνθηρή,

Μια ημέρα από τη ζωή ενός αρχαίου Αθηναίου και μιας Αθηναίας.

Στην Αθήνα η μέρα αρχίζει όπως στη φύση, με την ανατολή του ήλιου. Στον Αθηναίο δεν άρεσε η τεμπελιά. Πλούσιος ή φτωχός, σηκωνόταν μόλις φώτιζε η μέρα. Αλλιώς ούτε ήταν δυνατό. Η ζωή της Αθήνας ήταν έτσι ρυθμισμένη, που εκείνος που θα επέτρεπε στον εαυτό του να τεμπελιάσει τις πρώτες ώρες της μέρας δεν θάβρισκε κανέναν στο σπίτι.
Όταν ο Ιπποκράτης ήθελε να περάσει από τον Σωκράτη να τον πάρει για να κάνουν μαζί μια επίσκεψη στον Πρωταγόρα, που είχε έρθει στην Αθήνα, πήγε στον Σωκράτη πριν από την ανατολή του ήλιου, κι όπως λεει ο Πλάτωνας "έκανε μεγάλη φασαρία χτυπώντας τη θύρα με ένα ραβδί". Ο Σωκράτης κοιμόταν. Ο Ιπποκράτης τον σήκωσε απ' το κρεβάτι και επέμεινε να πάνε χωρίς καθυστέρηση.

Χρυσή Αυγή: Το απόστημα ενός καθολικού καρκινώματος, της κομματοκρατίας, που κατατρώει τις σάρκες της ελληνικής κοινωνίας και κρατά βυθισμένη τη χώρα στην άβυσσο

George_Contogeorgis_x512-1[5]
Συνέντευξη στις 19.9.13 στον ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Κρήτη 101,5 και στον Νίκο Ψιλάκη.
Απομαγνητοφώνηση ραδιοφωνικής συνέντευξης του καθηγητή κ. Γιώργου Κοντογιώργη
Χρυσή Αυγή: Το απόστημα ενός καθολικού καρκινώματος, της κομματοκρατίας, που κατατρώει τις σάρκες της ελληνικής κοινωνίας και κρατά βυθισμένη τη χώρα στην άβυσσο.
Κύριε καθηγητά, κάντε μου ένα σχόλιο για αυτά που γίνονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα.
Το κέντρο των συζητήσεων που γίνονται αυτές τις μέρες είναι η Χρυσή Αυγή και συγκεκριμένα η αποτρόπαια πράξη, ενός φόνου, μιας αφαίρεσης δηλαδή ανθρώπινης ζωής, την οποία ουδείς δικαιούται να την αφαιρεί. Αυτό καθε αυτό δηλαδή το γεγονός, από οποιονδήποτε και αν προέρχεται και μάλιστα με επιχείρημα πολιτικές διαφορές, τη διαφοροποίηση τους στο πολιτικό πεδίο, είναι αποκρουστικό. Η φύση της ανθρώπινης ζωής δεν προσφέρεται σε τέτοιου είδους επιδιώξεις. Αυτό είναι το πρώτο επίπεδο. Το δεύτερο επίπεδο που πρέπει να αναδείξει κανείς, είναι ο ρόλος και ο χαρακτήρας της Χρυσής Αυγής και το τρίτο είναι το βάθος, η αιτία του προβλήματος.
Γιατί η Χρυσή Αυγή; Τι την παράγει και τι ρόλο έρχεται να παίξει στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα της χώρας. Η Χρυσή Αυγή λοιπόν δεν είναι ένα απλό κόμμα, είναι ένα κίνημα, με ναζιστική σαφώς αναφορά στην ηγεσία και στα βασικά του στελέχη. Επιχειρεί μία διείσδυση σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής κοινωνίας.

Τα 5 πιθανότερα σενάρια για την κρίση στην Ευρώπη.

Μελέτη της RBS (Royal Bank of Scotland) προσδιορίζει τα πέντε πιθανά σενάρια για τις εξελίξεις στην Ευρώπη.
Το σενάριο που θεωρούν ότι έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες (35%) είναι αυτό που περιλαμβάνει χρεωκοπία της Ελλάδας. Όμως, δεν προβλέπει έξοδο από τη Ευρωζώνη.
Όπως δείχνουν τα πράγματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να αποφύγει κάποια μορφή αναδιάρθρωσης του Ελληνικού χρέους. Αυτό που μπορεί να αποφύγει είναι να εξελιχτεί αυτό σε μια τεράστια τραπεζική χιονοστιβάδα . Για να μην συμβεί αυτό θα πρέπει να δράσει άμεσα στην κατεύθυνση της ανακεφαλαιοποίησης. Αυτό που πρέπει απαραίτητα να αποφευχθεί είναι μια ανεξέλεγκτη Ελληνική χρεωκοπία που θα οδηγήσει σε μετάδοση της κρίσης και επαλήθευσης του χειρότερου δυνατού σεναρίου.

Διδακτικές ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα για το 'χρέος'

Ίσως ακούγεται σαν "ατάκα" από την ταινία "Γάμος...αλά Ελληνικά" αλλά πραγματικά το χρέος είναι μια ελληνική υπόθεση από την αρχαιότητα. Έξι ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα, που ίσως μας παραδειγματίσουν.
ΙΣΤΟΡΙΑ 1η : Πώς "διέγραψε" το χρέος του ο Διονύσιος των Συρακουσών
Λέγεται ότι  η πρώτη χρεοκοπία στην ελληνική ιστορία δεν έχει να κάνει με τη “λεηλασία” του ταμείου του ναού της Δήλου (που αναφέρουμε παρακάτω), αλλά με το δάνειο που εισέπραξε από τους υπηκόους του ο σπάταλος τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος. Αυτό που θα πρεπε ίσως να κάνουν σήμερα οι ευρωπαίοι , δηλαδή να "κόψουν" χρήμα, το κανε πρώτος ο Διονύσιος. Στην αρχή προσπάθησε να μαζέψει χρήματα από άλλες πόλεις-κράτη, χωρίς όμως να τα καταφέρει. Αφου είδε ότι δεν έχει αποτέλεσμα αυτή η μέθοδος έδωσε διαταγή, υπό την απειλή  θανατικής ποινής,  οι συρακούσιοι να του παραδόσουν όλα τα χρήματα τους. Μόλις συγκεντρώθηκαν όλα τα νομίσματα, μετέτρεψε όλες τις δραχμές σε δίδραχμα! Κατόπιν τους τα επέστρεψε κανονικά  μόνο που πλέον άξιζαν το μισό. Με τα υπόλοιπα μισά που κράτησε ξόφλησε τα χρέη κι έτσι κατάφερε να εξαφανίσει τα δημοσιονομικά προβλήματα της ηγεμονίας του.
ΙΣΤΟΡΙΑ 2η: Δήλος 454 πχ. Η πρώτη χρεωκοπία στο κόσμο
Η "επίσημη" πρώτη πτώχευση στην παγκόσμια ιστορία σημειώθηκε το 454 προ Χριστού στον Ναό της Δήλου. Τον 4ο αιώνα π.Χ. στον Ναό του Απόλλωνα στη Δήλο βρίσκονταν οι θησαυροί της συνομοσπονδίας των ελληνικών πόλεων-κρατών κάτω από την ηγεσία της Αθήνας. Εκεί φυλασσόταν το τεράστιο ποσό των εισφορών των συμμάχων και εκεί γίνονταν οι συναντήσεις των αντιπροσώπων.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Ο Δρόμος του Ήλιου








Ο τρόπος του Οδυσσέα

Γ νώση:
Στοχεύοντας στο κέντρο του κύκλου! 
Το σύμβολο του Ήλιου, είναι ένας 
κύκλος, με το σημειακό του κέντρο.
Όλα τα σημεία της περιφέρειας 
απέχουν το ίδιο από  αυτό το κέντρο.
Μεγαλώνοντας η ακτίνα, αυξάνει η συμεριεκτικότητα της συνείδησης.
Όλη η πορεία του Οδυσσέα, του Ηλιακού Ανθρώπου είναι να δει ,να στοχεύσει,
να βρεθεί εκεί, να γίνει ένα με αυτό.
Να γίνει ο Ήλιος μιας φωτισμένης και λαμπερής Συνείδησης.
Γι αυτό τον λόγο χρησιμοποιεί στη τελική φάση ,
το Τόξο του Απόλλωνα, που παρ’όλο που ο ίδιος  ο Απόλλων,

Η Πεμπτουσία των Ομηρικών Επών








.... στην γέννηση του Πολεμιστή
Μύτικας!
 Κορυφή Ολύμπου, το Πάνθεον.
Η Μήτις των θεών! Η Ελληνική 
σκέψη.
Ο θρόνος του Ζήνοος Διός!



Ελληνική Μυθιστορία!
Η αγορά, η συνέλευση των θεών!
Ιλιάς!  Το αστέρι του Βορρά! Ισχύς

Η δύναμη της δράσης

Η τέχνη του Ζαγρέως κυνηγού

Ελληνική μυθολογία! Τα αστέρι της Ανατολής!

Αλληγορία

Η δύναμη της αφοβίας

Η τέχνη του Μύθου

Ελληνική Ιστορία! Το αστέρι της Δύσης! Διαύγεια.

Η δύναμη του διαφωτισμού

Η τέχνη της Δόξας


Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Mην πετάξεις τη στάχτη από το τζάκι

Προσοχή! Κομπίνα στην αγορά ξύλων για το τζάκι
Πολλοί θα ζεσταθούν φέτος με τζάκι ή ξυλόσομπες. Βρήκαμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τις χρήσεις της… “άχρηστης” στάχτης.
Είναι πολύ ευχάριστο να ζεσταινόμαστε το χειμώνα από την φωτιά, με μια ξυλόσομπα ή τζάκι!
Από αυτή τη φυσική ζέστη φωτίζεται το σπίτι, ψήνεται το φαγητό, στεγνώνονται τα ρούχα, ζεσταίνεται το νερό, και φυσικά μένει στο τέλος η πολύτιμη στάχτη!
Δεν πετάμε την στάχτη, δεν είναι καθόλου άχρηστη ή…
σκουπίδι.
Συνεχίζουμε να την χρησιμοποιούμε, όπως έκαναν και παλιά και αυτό μας κάνει να νοιώθουμε απερίγραπτη χαρά!
Η στάχτη από ξύλα είναι η σκόνη που έμεινε από την καύση τους . Ξύλα εννοούμε μόνο φυσικά, όχι με βαφές, κόλες ή επεξεργασμένα. Πρέπει να προσέχουμε να μην πετάμε μέσα στην φωτιά πλαστικά, αποτσίγαρα, ή οτιδήποτε άλλο σκουπίδι που μπορεί να μολύνει την στάχτη. Περιμένουμε να κρυώσει εντελώς και μετά την συλλέγουμε. Από την στάχτη ξεχωρίζουμε την άσπρη στάχτη που έχει μείνει πάνω-πάνω από τα καρβουνάκια και την αποθηκεύουμε σε ένα μεταλλικό δοχείο με καπάκι. Τα καρβουνάκια τα κρατάμε σε άλλο δοχείο. Δεν πετάμε τίποτα, γιατί όλα χρειάζονται!
Πάμε τώρα να αναλύσουμε τι περιέχει η στάχτη και είναι τόσο πολύτιμη!
Η στάχτη περιέχει κυρίως ανθρακικό ασβέστιο από 25% έως 45%(το οποίο είναι ένα ανόργανο αλάτι με χημικό τύπο CaCO3.), λιγότερο από 10 % περιέχει Κάλιο (Κ), και λιγότερο από 1% φωσφορικό άλας. Υπάρχουν ιχνοστοιχεία σιδήρου, μαγγανίου, ψευδαργύρου, χαλκού και μερικά βαρέα μέταλλα (όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο, το νικέλιο και το χρώμιο). Δεν περιέχει άζωτο. Ωστόσο αυτοί οι αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα με την θερμοκρασία καύσης των ξύλων. Η καύση επηρεάζει πολύ τη σύνθεση και την ποσότητά της στάχτης, και κατά συνέπεια υψηλότερη θερμοκρασία μειώνει την απόδοση της στάχτης. Οπότε για καλύτερη ποιότητα στάχτης η χαμηλή θερμοκρασία είναι ιδανικότερη. Σκληρά ξύλα συνήθως παράγουν περισσότερη στάχτη από τα μαλακά, όπως των κωνοφόρων και ο φλοιός και τα φύλλα παράγουν γενικά πιο πολύ στάχτη από το εσωτερικό ξυλωδών τμημάτων του δέντρου. Κατά μέσο όρο, η καύση των ξύλων δίνει περίπου 6-10% στάχτες.
Παρακάτω θα αναλύσουμε τις χρήσεις της στάχτης, για να μπορούμε να γνωρίζουμε πώς να την χρησιμοποιήσουμε!

Χρήσεις της στάχτης

1. Μπορούμε να φτιάξουμε αλισίβα, απλά βράζουμε 2 με 3 κουταλάκια στάχτη σε 1 μπρίκι με νερό και μετά την σουρώνουμε με ένα φίλτρο του καφέ. Είναι το καλύτερο απορρυπαντικό γενικής χρήσης, καθαρίζει, λευκαίνει και απολυμαίνει ρούχα, πατώματα, τζάμια, ασημικά, πιάτα, σκουριές που έχουν ποτίσει στα μάρμαρα, κα.

Αριστοτέλης ( 384 – 322 π.Χ. )




«Η ανώτερη εξουσία βρίσκεται αναγκαστικά στα χέρια ενός ή μερικών ή και πολλών. Όταν όλοι αυτοί κατευθύνουν όλες τους τις προσπάθειες προς το γενικό καλό, τούτο το κράτος διοικείται καλά, αλλά όταν ο ένας, οι λίγοι ή οι πολλοί αποβλέπουν μόνο προς το δικό τους συμφέρον, πρέπει να περιμένουμε μια εξέλιξη προς το χειρότερο.»

Ποιος Μητροπολίτης υπερασπίζεται τη Χρυσή Αυγή (Video)

Το Ποντίκι web


Προκλητικός και αμετανόητος εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, δηλώνοντας για τους βουλευτές της Χ.Α. ότι «βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες». Στο πρόσωπο του Μητροπολίτη Γλυφάδας Παύλου η Χρυσή Αυγή βρήκε τον υπερασπιστή που γύρευε και έναν «άξιο» συμπαραστάτη του… «θεάρεστου» έργου της.

Εκτός από το… μεγαλοπρεπές «Βάζουν φυλακή τα θύματα αντί να βάλουν τους θύτες», ο Μητροπολίτης Γλυφάδας πρόσθεσε προκλητικά ότι «είναι κι άλλοι πολιτικοί παλιοί που χρωστάνε λεφτά στο κράτος. Και μερικοί την έχουν γλιτώσει. Ο λαός ξέρει πόσοι πολιτικοί έπρεπε να είναι φυλακή, κι αντί αυτού βάζουν μέσα τα θύματα...».

Ο "σοφός" ποιμενάρχης της Γλυφάδας, που με ανάλογες δηλώσεις του και κατά το παρελθόν έχει προκαλέσει κύματα αντιδράσεων, δεν έχασε ευκαιρία να αναφερθεί εναντίον των μεταναστών, για τις ελληνοποιήσεις αλλά και τον επερχόμενο αντιρατσιστικό νόμο.

Ο Μητροπολίτης-συμπαραστάτης της νεοναζιστικής οργάνωσης σημείωσε ότι «Λάθος της πολιτείας που το ΄90 άφησε τα σύνορα ανοιχτά. Λάθος και ο νόμος με τον οποίο δίνεται πιο εύκολα η ελληνική ιθαγένεια. Να έρθουν από όλες τις χώρες, αλλά σαν τουρίστες και κατόπιν να επιστρέψουν στις χώρες τους. Δεν είμαι, φυσικά, ρατσιστής. Έχω πάει στην Αφρική 48 φορές (!) για ιεραποστολή»...

Τα ιδεολογικά ίχνη του φιδιού

Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης
Προφανώς δεν υπάρχουν μισό εκατομμύριο νεοναζί ιδεολόγοι, υπάρχουν όμως πολύ περισσότεροι οι οποίοι έχουν ενσωματωμένα συγγενικά ιδεολογήματα που η επιφανειακή κομματική ταυτότητα τα αποκρύπτει

Είναι πολιτικό κόμμα ή εγκλη­ματική οργάνωση η Χρυσή Αυγή; Αυτό είναι το ερώτημα που ετέθη δίχως περιστρο­φές στην ελληνική κοινωνία μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.

Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν 2,7 εκατομμύρια συνταξιούχοι.

Συντάξεις των 1.000 ευρώ στο στόχαστρο κυβέρνησης και ΕΕ.


Του Γιώργου Δελαστίκ
Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν 2,7 εκατομμύρια συνταξιούχοι. Από αυτούς τα 2,1 εκατομμύρια παίρνουν σύνταξη λόγω γήρατος και 375.000 είναι συντάξεις που χορηγούνται σε συγγενείς λόγω θανάτου του συνταξιούχου. Χορηγούνται επιπλέον 290.000 αναπηρικές συντάξεις.

Για λόγους ακριβείας, τον μήνα Αύγουστο υπήρχαν 2.074.003 συνταξιούχοι λόγω γήρατος, 376.264 λόγω θανάτου συν 233.253 δικαιούχοι...
αναπηρικών συντάξεων και 24.207 άλλων κατηγοριών - συνολικά δηλαδή 2.707.727 συνταξιούχοι όλων των κατηγοριών. Τον ίδιο μήνα, σε αυτούς τους συνταξιούχους καταβλήθηκαν συνολικά 4.445.943 συντάξεις, πρακτικά όσες και τον Οκτώβριο, τον μήνα που άρχισε, όπου οι συντάξεις είναι 4.450.260. Από αυτά τα 4,5 εκατομμύρια συντάξεις μόλις 9.749 καταβλήθηκαν σε υπηκόους άλλων χωρών.

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Κλιμάκιο της END συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Τρικκαίων και με τον Δήμαρχο Πύλης και πρότεινε λύση στο οικονομικό αδιέξοδο


Αρθρογράφος: Ελισάβετ Παπανικολάου
Αρτέμης Σώρρας
Το σχέδιο να σώσει την Ελλάδα από το χρέος, ξεδίπλωσε κλιμάκιο της END στην Δημοτική Αρχή Τρικάλων και στον Δήμαρχο Πύλης.
Όπως αποκαλύπτει το trikalanews.grη συνάντηση έγινε αρχικά στο γραφείο του Δημάρχου Χρήστου Λάππα και ακολούθησε ενημερωτική συνάντηση του κλιμακίου της END σε καφετέρια του πεζόδρομου της Ασκληπιού, με το κλιμάκιο της ΕND, να ενημερώνει Αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους  με ποιο τρόπο μπορούν  να διατεθούν τεράστια ποσά σε ευρώ στα Τρίκαλα.
Στην συνάντηση, έγινε λόγος για το πώς μπορεί ο Δήμος Τρικκαίων να «κατεβάσει» χρήματα από παγκόσμιο λογαριασμό, άτοκα και για 50 χρόνια και με τα χρήματα αυτά να τα επενδύσει σε έργα, να εξαλείψει το χρέος του Δήμου αλλά και με μέρος αυτών των χρημάτων να βοηθήσει Τρικαλινές οικογένειες να «απελευθερωθούν» από τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια…

Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ 2013 - Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Κάστρο του Πλαταμώνα




   Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Κάστρο του Πλαταμώνα Μια ξεχωριστή βραδιά Μια διαφορετική βραδιά έζησαν οι φίλοι του Φεστιβάλ Ολύμπου την Παρασκευή 16 Αυγούστου. Εκεί, στο Κάστρο του Πλαταμώνα, με φόντο τον Όλυμπο από τη μια και τον επιβλητικό κεντρικό πύργο του από την άλλη, το κοινό απόλαυσε τον δημοφιλή τραγουδιστή σε μια ατμόσφαιρα ξεχωριστή. Η αυγουστιάτικη νύχτα έλουζε με μια σπάνια ρομαντική διάθεση το κοινό, που...
σιγοτραγουδούσε παλιά και καινούργια τραγούδια. Ο χώρος και το όλο κλίμα δεν θύμιζε τόσο τις κλασικές συναυλίες, όσο μια μεγάλη παρέα που επιμεριζόταν σε μικρότερες και επικρατούσε ένας ξεχωριστός καλοκαιρινός ερωτισμός. Μικρές μικρές παρέες, καθισμένοι όλοι στις πλαγιές του λόφου απολάμβαναν την παλιά και τη νέα δουλειά του γνωστού καλλιτέχνη. Μου έκανε εντύπωση, όπως άκουγα από σιγοψιθυρίσματα, ότι ήταν αρκετοί εκείνοι που, ενώ γνώριζαν

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Σοβαρό ατύχημα με ορειβάτη στον Όλυμπο







   

    Σε σοβαρή κατάσταση βρίσκεται ένας ορειβάτης που είχε πτώση στη θέση Χιονούρα, στον Όλυμπο και, συγκεκριμένα, στο μονοπάτι που οδηγεί από το Οροπέδιο των Μουσών στο Καταφύγιο «Σπήλιος Αγαπητός», σε υψόμετρο 2.200 μ. 

Ο 63χρονος ορειβάτης κατευθυνόταν από το Οροπέδιο των Μουσών προς το Καταφύγιο «Σπήλιος Αγαπητός» όταν έπεσε, μετά από γλίστρημα στο χιόνι, και χτύπησε σοβαρά στο κεφάλι. Άμεσα μετέβη στο σημείο ένας από τους διαχειριστές  του Καταφυγίου «Σπήλιος Αγαπητός», ο Διονύσης Πουρλιώτης, ο οποίος και προσέφερε στον τραυματία τις Πρώτες Βοήθειες.
Τρία μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, που βρισκόταν σε επιφυλακή στον Όλυμπο, σπεύδουν ήδη στην περιοχή, ενώ έχει ήδη κινητοποιηθεί και η Διεύθυνση Επιχειρήσεων της Οργάνωσης, σε περίπτωση που χρειαστεί να επέμβουν κι άλλα μέλη της ΕΟΔ. Επίσης, έχει ενημερωθεί το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική και η Αστυνομία, ενώ έχει ζητηθεί και η διάθεση αεροπορικού μέσου από την Πολεμική Αεροπορία.

Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

ΕΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ : "ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΑΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ"


Κατερίνη 9 Αυγούστου 2013

   Η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, και η εκδίωξη από το οίκημα τους του αγροτικού ιατρείου και του γραφείου τουριστικών πληροφοριών της Παραλίας είναι μερικές μόνο πρόσφατες ενέργειες που αποδεικνύουν ότι το κράτος όχι μόνο δεν είναι αρωγός μας, αλλά είναι απέναντί μας. 
  
Επειδή πλέον δεν έχουμε την πολυτέλεια της υπομονής καλούμε τους βουλευτές, την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να αποφασίσουν επιτέλους εάν θα συστρατευθούν με την τοπική κοινωνία και θα παλέψουν γιαυτήν ή θα αρκεσθούν στο ρόλο του αρεστού της κεντρικής εξουσίας. Όχι πλέον ως ενδιάμεσοι, αλλά να πάρουν καθαρή θέση με πράξεις. 
Μεγάλη ευθύνη έχουμε και οι επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς που βολευτήκαμε με τις έως τώρα ανώδυνες και αποσπασματικές μας πρακτικές. Μόνο οργανωμένοι, ενωμένοι και απεξαρτημένοι μπορούμε να αντιδράσουμε στις επιθέσεις που δεχόμαστε σαν πολίτες και σαν επαγγελματίες.
Με εκτίμηση
Το Δ.Σ.

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

Η Νίκη της Σαμοθράκης! από το Μουσείο του Λούβρου... Bonjour! Je suis la Victoire de Samothrace du musée du Louvre ...




Η Νίκη της Σαμοθράκης είναι μαρμάρινο γλυπτό άγνωστου καλλιτέχνη της ελληνιστικής εποχής που βρέθηκε στο ναό των «Μεγάλων Θεών» Καβείρων στη Σαμοθράκη, παριστάνει φτερωτή τη θεά Νίκη και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου από το 1884.

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Ἑκηβόλος: ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Η ΠΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΚΗ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ


H DIKH TOY SOKRATIΓια την δίκη του Σωκράτη έχουν γραφή πολλές μονογραφίες. Η πρώτη χρονικά γράφεται το 388 π.Χ.1από τον Πλάτωνα: «Απολογία Σωκράτους». Γενικά γίνεται δεκτό από τους ιστορικούς ότι αυτή η απολογία περιλαμβάνει τους τρεις λόγους του Σωκράτη, όπως αυτός τους εκφώνησε στην πραγματικότητα. Αργότερα, το 360 π.Χ.2, ο Ξενοφών γράφει και αυτός την «Απολογία Σωκράτους». Η τρίτη χρονικά Απολογία Σωκράτους γράφεται το 344 μ.Χ. από τον Σοφιστή Λιβάνιο στην Αντιόχεια. Κύρια πηγή3 για την παρούσα έρευνα αποτελεί η Απολογία Σωκράτους του Πλάτωνα, όχι γιατί είναι η χρονικά πρώτη, άλλα διότι ο Πλάτων ήταν στην δίκη παρών. Αντίθετα τότε, το 399 π.Χ., ο Ξενοφών απουσιάζει σε εκστρατεία στην Μικρά Ασία και συγγράφει την Απολογία Σωκράτους 39 χρόνια μετά την δίκη βάσει αφηγήσεων. Ως πηγές για την δίκη χρησιμοποιούνται όμως και οι γενικές πηγές, δηλαδή τα αντικείμενα, τα έγγραφα, οι πάπυροι και οι επιγραφές που παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικές με το πώς διεξαγόταν η ποινική ή αστική δίκη στην Αθήνα.


ΧΩΡΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ Η ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΩΡΑ!


Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Ἀλλάζουν τώρα καί τήν Ἑλληνική γραμματική…;


http://filonoi.files.wordpress.com/2013/08/e1bc80cebbcebbceacceb6cebfcf85cebd-cf84cf8ecf81ceb1-cebaceb1ceaf-cf84ceaecebd-e1bc91cebbcebbceb7cebdceb9cebaceae-ceb3cf81ceb1cebccebc.jpg 


Σας παραθέτω ένα κείμενο με ανησυχία για την ελληνική μας γλώσσα την οποία επιχειρούν να αλλοιώσουν τα φερέφωνα της παγκοσμιοποίησης Δραγώνα, Ρεπούση κ.α.

Αν και όσα καταγγέλλονται στην ανάρτηση έχουν βάση και πρέπει να μας προβληματίσουν εν τούτοις καλό είναι για τον μελετητή να διαβάσει τα 2 αρχεία (pdf) που παραθέτω στο τέλος σε συνδέσμους. Στο πρώτο θα δείτε το άρθρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αλέξανδρος Δελμούζος με εικόνες από το βιβλίο Γραμματικής και στο δεύτερο καταγράφεται η άποψη της Ειρήνης Φιλιππάκη- Warburton και πως αντιλαμβάνεται η ίδια την γραμματική.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ!

Όλυμπος. Δεν κατακτήθηκε ποτέ!

Ο Όλυμπος δεσπόζει στον ελλαδικό χώρο. Τμήμα χάρτη του 1578 από ΙΣ. © Foto/Φωτο:ΑΒ/AM


Ο Όλυμπος δεσπόζει στον ελλαδικό χώρο. Τμήμα χάρτη του 1578 από ΙΣ. © Foto/Φωτο:ΑΒ/AM

Συμπληρώθηκαν φέτος 100 χρόνια από την πρώτη γνωστή καταγεγραμμένη ανάβαση στην υψηλότερη κορυφή του Ολύμπου. Ήταν σαν σήμερα, στις 2 Αυγούστου του 1913, στις 10.30 το πρωί όταν τρία άτομα, οι Ελβετοί Frédéric Boissonnas, Daniel Baud-Βovy και ο Έλληνας Χρήστος Κάκαλος, αναρριχήθηκαν για πρώτη φορά στην κορυφή του Ολύμπου.

Στην κορυφή του Ολύμπου που ”κατοικούσαν” οι θεοί της ελληνικής μυθολογίας, ενώ στους πρόποδες του γεννήθηκαν, έζησαν και έδρασαν μούσες, ημίθεοι και ήρωες.

Η ιδέα για την ανάβαση ήταν του Frédéric Boissonnas αλλά η επιτυχία της επιχείρισης συντελέστηκε χάρη στις γνώσεις - όπως και στην επιμονή - που διέθετε ο Χρήστος Κάκαλος για να φτάσει στο τέρμα, στην κορυφή.
Ο Χρήστος Κάκαλος ζούσε στο Λιτόχωρο που μόλις ένα χρόνο πρίν είχε απελευθερωθεί. Ασχολούνταν, όπως οι περισσότεροι κάτοικοι του χωριού, με πολλές δουλειές αλλά υπεραγαπούσε το βουνό και το κυνήγι. Γνώριζε τα κατατόπια του βουνού, πάνω εκεί ψηλά όπου έβρισκε αγριοκάτσικα και ζαρκάδια. Ήταν δεινός κυνηγός αυτών των θηραμάτων. Και τότε η πανίδα του Ολύμπου ήταν πλουσιότατη…
Είναι άγνωστο μέχρι πιο ύψος είχε φτάσει μόνος του πριν τον πλησιάσει ο Boissonnas για να ζητήσει τη βοήθειά του.
Έτσι από μια ιδέα, μια συνάντηση και μια σχεδόν αυθόρμητη επιχείρηση, παρουσιάστηκε η ευκαιρία που ανέδειξε τους τρείς άνδρες ως τους πρώτους που έφτασαν ποτέ στην κορυφή του Ολύμπου. Ο Boissonnas αποτύπωσε την εμπειρία του με κείμενα και με φωτογραφίες. Οι άλλοι δύο επισκιάστηκαν από τον Boissonnas που εκτός από τη φωτογραφική μηχανή κράτησε και την πένα της ιστορίας. Στην τοπική κοινωνία και στην Ελλάδα γενικότερα, ο Χρήστος Κάκαλος τιμήθηκε ως ο οδηγός της επιτυχίας. Ο τρίτος της παρέας, Daniel Baud-Βovy, σπάνια αναφέρεται  και δεν τιμήθηκε ποτέ ιδιαίτερα.

Βέβαια πριν 100 χρόνια είχε αρχίσει να γίνεται πια δημοφιλές το σπορ της ορειβασίας. Ως τότε οι άνθρωποι δεν έβλεπαν ιδιαίτερο νόημα ή όφελος για να αναρριχηθούν στις πιο ψηλές κορυφές των βουνών.