ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Από Λεπτοκαρυά σήμερα ο Χορτιάτης


 Από Λεπτοκαρυά σήμερα ο Χορτιάτης, ο οποίος είναι βουνό της Θεσσαλονίκης .
Στην αρχαιότητα ονομαζόταν Κισσός.!! φυτό που συνδέεται με τον Διόνυσο, 
όπως και η άμπελος!!
Στις πρόποδες Ολύμπου βρίσκεται η Λεπτοκαρυά .
Στην αρχαιότητα ονομαζόταν Λειβηθρα.!! που συνδέεται
με τον Ορφέα και τIς Μούσες !!


Ο Κώστας Δημόπουλος άφησε αιχμές για την ασφάλεια των δικαστηρίων στην Αθήνα

Η σύζυγός του ήταν η ανακρίτρια, η γραμματέας της οποίας δέχθηκε επίθεση το πρωί από κρατούμενο στα δικαστήρια της ΕυελπίδωνΣτιγμιότυπο πλήρους οθόνης 8112013 65724 μμ
Η γραμματέας της συζύγου του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Δίου – Ολύμπου, δέχθηκε σήμερα το πρωί δολοφονική επίθεση στο Κτίριο 10, στο ισόγειο, των δικαστηρίων της οδού Ευελπίδων.
Πριν από λίγο ο Κώστας Δημόπουλος με δηλώσεις του στο τηλεοπτικό σταθμό ALPHA άφησε αιχμές για την ασφάλεια των δικαστηρίων της Ευελπίδων.

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Eις μνήμην του Ορφέως... Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…! η «ψευδομόρφωσις»!!!


ΛΕΙΒΗΘΡΑ : 


Μέχρι και έως την 15/1/2007 στα Λειβηθρα γινόταν η ΡΙΨΗ λυμάτων με βυτιοφόρα , απαξιώνοντας τον Ορφέα ,και  τον σημαντικότερο  αρχαιολογικό ,  ελληνικό  χώρο ...!!!

Aλλά τέτοιες πρακτικές απαξιώνουν όλους μας, τους  νεοέλληνες , την ιστορία μας, δηλαδή τη ψυχή μας...! Ως εκ τούτου , εμείς πρέπει να μπούμε στον κόπο να μάθουμε μέσα από τα ορφικά κείμενα για τον Παυσανία ,τον Στράβων, κλπ, την ιστορία του τόπου μας, μόνο όταν τηρήσουμε τις ρίζες μάς, έχουμε το δικαίωμα να λέμε είμαστε Έλληνες, κάθε φορά υπερήφανα ...!

Μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων ως αντιδήμαρχος καθαρίσαμε πρώτα τη κόπρο του Αυγεία… στα Λείβηθρα.

 Και  δημιουργήσαμε  εις μνήμη του Ορφέως τα ΛΕΙΒΗΘΡΙΑ 2007

Ως αντιδήμαρχος  απο 1/1/2007 εως 31/1/2011 σε συνεργασία με τον τότε Δήμαρχο κύριο Αστέριο Χονδρόπουλο οργανώσαμε για πρώτη φορά τις εκδηλώσεις εις μνήμην του Ορφέα στην γενέτειρα του τα Λείβηθρα Ολύμπου, ως τον πρώτο των φιλοσόφων , μουσουργό αστρολόγο και θεολόγο !!!

 Απευθύνθηκα στον κύριο Βρίτσιο Αριστοτέλη πρόεδρο του Ινστιτούτου Αριστοτέλης για την συνδιοργάνωση, και εκείνος στην ελληνική επιτροπή της ΟΥΝΕΣΚΟ, οι υποστήριξη ,και η κατανόηση τους για την σοβαρότητα του θέματος ήταν καταλυτική .!

Για το αθλητικό μέρος των εκδηλώσεων απευθύνθηκα στον κύριο Καραβασίλη Μιχάλη γνωστό Μαραθωνοδρόμο. στην Εθνική ομάδα. Παρ όλα αυτά στο μέτρο του εφικτού κατάφερα παρά τις κόντρες και αντιρρήσεις από τον  τοπικό τύπο, σχετικά ότι είμαστε με το Δωδεκάθεο κλπ.

να πραγματοποιήσουμε για πρώτη φορά τις εκδηλώσεις εις μνήμη του Ορφέως Λειβηθρία 2007.



 
Εδώ υπάρχει μία ιδιαίτερη μνεία στον πρόεδρο του ινστιτούτου Αριστοτέλης και την ορχήστρα Αρχαίων μουσικών οργάνων την οποία κατά την έναρξη της εκδήλωσης την ονόμασε σε Ορφεία Αρμονία και η πλαισίωση της από ηθοποιούς του Κ.Θ.Β.Ε.
Η προσπάθεια μας ήταν να τονίσουμε κάτι το αγνά ελληνικό στο σημείο που δημιουργήθηκε το αρχαίο ελληνικό μουσικό πνεύμα. Στον Όλυμπο, η έδρα της πρώτης φιλοσοφίας, αστρολογίας, θεολογίας…! Με δυσκολία κατέβηκαν μέσα στον γκρεμό οι  300 επισκέπτες…!

ΛΕΙΒΗΘΡΙΑ 2008
Την δεύτερη χρονιά το 2008 πάλι με τις ίδιες γενικές αντιρρήσεις και μόνο με την υποστήριξη του Δημάρχου κυρίου Χονδρόπουλο, του κυρίου Βρίτσιου Αριστοτέλη Προέδρου Ινστιτούτο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ και της κυρίας ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ Προέδρου της ελληνικής Επιτροπής της ΟΥΝΕΣΚΟ .
ΛΕΙΒΗΘΡΙΑ 2009


Το 2009 η εκδηλώσεις κινδύνεψαν η άποψη μου λόγο της άδικης ελλείψεως  του Δημάρχου κυρίου Αστέριου Χονδρόπουλου. Έμεινα  μόνος και πολεμούμενος από παντού για την διοργάνωση των

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Επίσκυρο το 2000 π.Χ (ποδόσφαιρο στην αρχαία Ελλάδα)

Μας είπαν ότι το Ποδόσφαιρο εφευρέθηκε στην Αγγλία πριν κάποιους καιρούς, αλλά η αρχαιολογική σκαπάνη ήρθε να μας αποδείξει ότι ΚΑΙ αυτό το είχαν εφεύρει οι αρχαίοι πρόγονοι μας!
 
ιδού οι αναφορές και τα αρχαιολογικά ευρήματα:

Ο Περιστρεφόμενος Ναός Του Επικουρείου Απόλλωνος

Ο ναός του Επικουρείου Απόλλωνος βρίσκεται στις Βάσσες Αρκαδίας, κοντά στα σύνορα του νομού με την Μεσσηνία, πάνω σε έναν χαμηλό λόφο. Πολλά έχουν γραφεί για τον συγκεκριμένο ναό αλλά είναι πολλά αυτά που έχουμε να ανακαλύψουμε ακόμη. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο ναός δεν ήταν απλά ένα λατρευτικό κτίσμα αφιερωμένο στον Απόλλωνα όπως τόσα άλλα στον Ελλαδικό χώρο. Ο ναός

Η ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

aristo.jpg

«Το ανθρώπινο αγαθό πρέπει να έχει δύο χαρακτηριστικά. 
Πρέπει να είναι τελικό (τέλειον), κάτι που επιλέγεται πάντοτε προς χάρη του εαυτού του και ποτέ ως μέσο για την επιδίωξη άλλου σκοπού. 
Επίσης πρέπει να είναι αύταρκες, κάτι που από μόνο του καθιστά τη ζωή άξια επιλογής. 
Και τα δύο αυτά γνωρίσματα χαρακτηρίζουν την ευδαιμονία. 

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Αριστοτέλης ( 384 – 322 π.Χ. )



«Η ανώτερη εξουσία βρίσκεται αναγκαστικά στα χέρια ενός ή μερικών ή και πολλών. Όταν όλοι αυτοί κατευθύνουν όλες τους τις προσπάθειες προς το γενικό καλό, τούτο το κράτος διοικείται καλά, αλλά όταν ο ένας, οι λίγοι ή οι πολλοί αποβλέπουν μόνο προς το δικό τους συμφέρον, πρέπει να περιμένουμε μια εξέλιξη προς το χειρότερο.»

Ανάκτορον Οδυσσέως


Στην κορυφή του κεφαλιού είναι το  υψηλόν ανάκτορον του Διαυγούς ΝΟΥ
μη το γυρέψεις πουθενά  αλλού

Σαν βγεις στον Πηγαιμό για την Ιθάκη μπροστά στην Πύλη Άλφα και στην Αγορά των θεών θα σταθείς,
βγάλε την μεσαία λωρίδα της ομιχλώδους Αχλύς 
Λαμπρός Πολεμιστής του Φωτός σε όραση ευκρινή να Διακριθείς 
Τον Άνδρα τον Πολύτροπο Διέκρινε εντός σου Αφού Πρώτα την ΜΟΥΣΑ έμπνευση επικαλεστείς
στοχάσου που έχεις ξεχαστεί και σε ποιο νησί έχεις Αποκοιμηθεί.
Η καλυπτροφόρα Ποιμαντική μοναχική ΚΑΛΥΨΩ εκκλησία σου τάζει την Αθανασία αλλά δεν σου λέει όλη την ουσία.
Στο μήνυμα που Παίρνει από τον ΕΡΜΗ με Παρέμβαση της ΑΘΗΝΑΣ σε σύγχρονη ερμηνεία μία μόνο της απομένει

Υψιπετείς Αετοί


Πετάγματα αετών


Όρνις που πετά δεξιά:

Ο Τηλέμαχος ευχαριστεί το Νέστορα για τη φιλοξενία και για την ευχή που του έδωσε να βρει τον πατέρα του.

(ο.160). 

Γιανναράς: Το σημερινό πολιτικό σύστημα πρέπει να καταστραφεί.



Πώς γεννιέται αντίδοτο στην κακουργία

Του Χρήστου Γιανναρά
Ο «καταναλωτισμός» δεν είναι σύμπτωμα ή φαινόμενο «εξ αντικειμένου»: κάτι που συμβαίνει έξω από μας, συντελείται «έναντι», προκύπτει ως συνάρτηση ή αποτέλεσμα φυσικών ή περιστασιακών διεργασιών – όπως, λ.χ., ο πληθωρισμός, η ανεργία, μια επιδημία. O καταναλωτισμός είναι νοο-τροπία, δηλαδή τρόπος του νοείν, τρόπος: επομένως, κάτι που...
«προηγείται» και διαμορφώνει τη σκέψη, την κρίση, τη βούληση. Eίναι εθισμός ανεπίγνωστος, ενεργείται αντανακλαστικά, αυθόρμητα, όπως κάθε ορμέμφυτο ενέργημα, κάθε αθέλητη ενορμητική ανάγκη. Γι’ αυτό και συνιστά ο καταναλωτισμός τρόπο ζωής, στάση ζωής.

WSJ: Eρωτευμένη -ακόμη- με το ευρώ η Ελλάδα



Ως περίπου ερωτική περιγράφει τη σχέση της Ελλάδας με το ευρώ η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, η οποία σε δημοσίευμά της επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι διανύει τον έκτο χρόνο ύφεσης, η παραμονή της χώρας στο ευρώ παραμένει «ζήτημα τιμής».

«Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει τώρα διάχυτη η συνειδητοποίηση ότι η απόφαση...
προσχώρησης της Ελλάδας στη ζώνη του ευρώ ήταν λάθος. Η ειρωνεία είναι ότι ο μόνος τόπος που δεν συναινεί σε αυτή την άποψη είναι η ίδια η Ελλάδα», αναφέρει το δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Ευρω-Κρίση: Από το κακό στο χειρότερο


Γράφει ο Γιάννης Βαρουφάκης


Το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών, σε επίσημη έκθεση που κατέθεσε στο Κογκρέσο, ισχυρίστηκε ότι η γερμανική οικονομική πολιτική, έτσι όπως επιβάλλεται στην υπόλοιπη Ευρώπη, ουσιαστικά εξαγάγει ύφεση στην Ευρωπαϊκή Περιφέρεια, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πώς; Επειδή στοχεύει στη δημιουργία όλο και μεγαλύτερων εμπορικών πλεονασμάτων, τόσο της Γερμανίας, όσο και της Ευρωζώνης στο σύνολό της. Την επόμενη μέρα, το γερμανικό Υπουργείο Οικονομικών απάντησε λέγοντας: «Δεν υπάρχουν ανισορροπίες στο.........
πλαίσιο της γερμανικής οικονομίας. Το αντίθετο, μάλιστα. Η καινοτόμα γερμανική οικονομία συνεισφέρει σημαντικά στη διεθνή οικονομία μέσω των εξαγωγών της και των εισαγωγών εξαρτημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των εξαγώγιμων αγαθών της.».

Σε τέτοιου είδους «συγκρούσεις» σπάνια μια μεριά κατέχει το μονοπώλιο του «δίκιου». Αυτή είναι μια από εκείνες τις περιπτώσεις: το αμερικανικό υπουργείο έχει απόλυτο δίκιο! Κι ο λόγος που έχει δίκιο, δυστυχώς, επιβεβαιώνει ότι η Κρίση του Ευρώ βαθαίνει και πλήττει όλο και περισσότερο τόσο την Ευρωπαϊκή Περιφέρεια όσο και τη διεθνή οικονομία. 

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Ο Θεός Απόλλων των Ελλήνων και ο "ήλιος νοητός" της ρωμιοσύνης.



Άλλος ο χρόνος των θεών και άλλος των ανθρώπων.
Στον χρόνο του σύμπαντος η γη φτιάχτηκε πριν μερικές ώρες, τα Ιμαλάια υψώθηκαν πριν μερικά λεπτά και θα ισοπεδωθούν σε μερικά λεπτά από τώρα. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε πριν μερικά μόλις δευτερόλεπτα, ενώ αυτό που ο ίδιος ονομάζει ιστορία δεν έχει υπάρξει ποτέ διότι δεν είναι ακόμα καν μετρήσιμο!  Τέτοια είναι η σχέση μας με το περιβάλλον μας αν θέλουμε να είμαστε τίμιοι με τον εαυτό μας.
Και φανταστείτε τώρα πως κάποιοι άνθρωποι θέλησαν να καταργήσουν τους θεούς με νομοθετικά διατάγματα και αυτοκρατορικά βουλεύματα!  Κάποιοι άλλοι αναρωτιούνται που να βρίσκονται και γιατί δεν αντιδρούν στην άρνηση του

Μια κοινωνία τελειωμένη


Πάρε θέση φωναζουν. Δεν μπορείς να είσαι αμέτοχος. Θέση σε τι? Αμέτοχος σε τι? Να πάρω θέση με ποιους δολοφόνους θα είμαι? Ποιοι θάνατοι είναι ομορφοι και ποιοι άσχημοι? Να πάρω θέση αν μου αρέσει αυτή η βαρβαρότητα ή η άλλη? Να επιλέγω νεκρούς ομοιδεάτες ή νεκρούς αντιπάλους? Ποιους ομοιδεάτες και ποιους αντιπάλους σε τι? Σε δεκάδες κείμενα χρόνια τώρα γράφω και ξαναγράφω ξανά για τη ΜΑΖΙΚΗ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ, ΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΑ ΜΑΝΤΡΙΑ, που θύματα όλων αυτών είναι ΚΥΡΙΩΣ οι νέοι άνθρωποι που...
δεν ξέρουν που πάνε να μπλέξουν και για ποιο λόγο τους βάζουν να σκοτώνονται, να μισούν, να κατευθύνονται εκεί που τους δείχνουν, που δεν ξέρουν πόσο άριστα δεμένοι είναι οι μηχανισμοί της ΑΠΑΤΗΣ και της ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ.

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

Ο λαός έχει τις ίδιες διεκδικήσεις, αλλά και συνείδηση της ταξικής του θέσης, εδώ και πολλές χιλιετίες, και πάντως πολύ πριν υπάρξει δεξιά και αριστερά.


Ο λαός έχει τα ΙΔΙΑ αιτήματα και διεκδικεί τα ΙΔΙΑ πράγματα
 από την εποχή των επών του Ομήρου, και ακόμα παλιότερα.
Δείτε τι περιγράφει ο Ομηρος πως σούρνει ο Θερσίτης στους 
αρχόντους. Δείτε τι περιγράφει ο Αριστοφάνης στις 
Ο λαός έχει, εδώ και χιλιετίες πολλές, τα ίδια και τα ίδια
 αιτήματα και διεκδικήσεις. Πολύ πολύ πριν υπάρξει αριστερά. Και δεξιά. Πολύ πολύ πριν υπάρξει
 μαρξισμός. Και έχει τις ίδιες διεκδικήσεις εδώ και χιλιετίες διότι πάντα αντιμετώπιζε τα ίδια 
προβλήματα: καταλήστευση του πλούτου που παράγει, εκμετάλλευση και αδικία.
Η αριστερά και η δεξιά είναι ο τρόπος που βρήκε ο εξουσιασμός παγκοσμίως, μόλις τους 
τελευταίους δύο αιώνες, να χωρίζει και να κρατάει μονίμως τον λαό διασπασμένο, ενίοτε και με 
εμφυλίους, ώστε να συνεχίζει την δουλειά του, που είναι η εκμετάλλευση του πλούτου που 

Τα δάκρυα σας για την τρομοκρατία είναι κροκοδείλια


Τα δάκρυα σας για την τρομοκρατία είναι κροκοδείλια 


  Δεν υπάρχει συμψηφισμός στον κύκλο του αίματος. Είναι σίγουρο ότι τις μανάδες του Φύσσα, του Καπελώνη και του Φουντούλη που δολοφονήθηκαν ή τη μάνα του Γέροντα που χαροπαλεύει, θα τις ενδιέφερε πρωτίστως η σωτηρία του παιδιού τους όχι μόνον από την σωτηρία του τόπου, αλλά του κόσμου ολόκληρου.


Φοιτητής του Πολυτεχνείου καταργεί κάλπες και ψηφοδέλτια...


  
   

   
   Οι ψηφοφορίες για την ανάδειξη των 15μελών συμβουλίων στα σχολεία θυμίζουν τις εκλογές των... μεγάλων, με κύρια χαρακτηριστικά τη γραφειοκρατία, τις χρονοβόρες καταμετρήσεις και ενίοτε τους... καβγάδες για αμφισβητούμενα αποτελέσματα. 


Ομως ένας φοιτητής του Πολυτεχνείου έρχεται να βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα χάρτινα ψηφοδέλτια και τις κάλπες, δημιουργώντας την πρώτη στην Ελλάδα εφαρμογή ηλεκτρονικών σχολικών εκλογών.

ΑΝΕΚΔΟΤΟ!!! Η ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΎ....




Πάει ένας δημοσιογράφος σε ένα βοσκό και του λέει:

-Θα ήθελα να σας κάνω μερικές ερωτήσεις για ένα ρεπορτάζ...
-Πολύ ευχαρίστως... πείτε μου..
-Πόση χλόη τρώνε ημερησίως τα πρόβατά σας;
-Τα άσπρα ή τα μαύρα;
(λίγο παρεξενεμένος ο δημοσιογράφος)
-Τα άσπρα..!

Τι απέγινε η Αριάδνη;


  


Κόρη του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα και της κόρης του Ήλιου Πασιφάης.
Ετυμολογικά το όνομά της, Αριάδνη ή Αριάγνη σημαίνει την ιερή την αγνή. Η ρίζα αδ- προέρ
χεται από το ρήμα ανδάνω, εκ του ήδομαι που σημαίνει τέρπω, ευαρεστώ.

Μ' αυτήν την έννοια η Αριάδνη είναι η φιλήδονη, μία έκφραση της Πάνδημου Αφροδίτης. Μία ακόμα παράφραση του ονόματός της είναι το «Αριδήλα», που σημαίνει την πολύ φωτεινή, αυ
τήν που φαίνεται από μακριά. Αυτό το όνομα το πήρε όταν ανέβηκε με τον Διόνυσο στον ουρα
νό


Πριν αποκτήσει το χαρακτήρα θνητής ηρωίδας σχετιζόταν στην Κρήτη με τη Θεά-Φύση ή μεγά
λη μητέρα, θεότητα που αποτελούσε την προσωποποίηση της φύσης που γεννιέται και πεθαίνει κατά τη διάρκεια του έτους...



Προειδοποίηση για έξοδο της Ιταλίας από το ευρώ.



Έκθεση της Mediobanca προειδοποιεί για έξοδο της Ιταλίας από το ευρώ, καθώς έχει εισέλθει σε ένα «αρνητικό σπιράλ παραγωγικότητας» από τότε που συνέδεσε την συναλλαγματική της ισοτιμία με το ενιαίο νόμισμα. 

Η τράπεζα προειδοποιεί ότι αν δεν αλλάξει η πολιτική της ΕΕ, η Ιταλία κινδυνεύει να...
έχει την μοίρα της Αργεντινής, η οποία αναγκάστηκε να αποσυνδέσει το νόμισμα της από το δολάριο το 2001.

Αφήνει αιχμές για το εμπορικό πλεονέκτημα της Γερμανίας και το κόστος που επωμίσθηκε ο Νότος μετά την κρίση του 2008, συμβαδίζοντας με τις τελευταίες επικρίσεις των υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ και του ΔΝΤ.

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

«Τι σημαίνει να είσαι Ελληνας»: Δείτε το εκπληκτικό βίντεο που σαρώνει

Εννέα Ελληνες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους για το τι σημαίνει να είσαι Ελληνας. Πρόκειται για μια προσεγμένη και συγκινητική δουλειά που έγινε λίγο έξω από το Σικάγο των Ηνωμένων Πολιτειών με
αφορμή την εκδήλωση «Coming Together In Skokie: A Celebration of Greek Culture 2013».

Η ξανθιά δασκάλα που έκλεψε τις εντυπώσεις στην παρέλαση της Αθήνας


Η παρουσία της δασκάλας  η οποία φορούσε κολάν, στενό μπλουζάκι και τακούνια, προκάλεσε σφυρίγματα και εκστατικά επιφωνήματα θαυμασμού. Τα βλέμματα όλων όσων βρέθηκαν στη μαθητική 
παρέλαση έκλεψε η «ξανθομαλλούσα» δασκάλα που συνόδευε τους μαθητές στην εκδήλωση. Η παρουσία της δασκάλας  η οποία φορούσε κολάν, στενό μπλουζάκι και τακούνια, δεν πέρασε απαρατήρητη και προκάλεσε σφυρίγματα και εκστατικά επιφωνήματα θαυμασμού. 



Δύο νεκροί έξω από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής στο Νέο Ηράκλειο

Το περιστατικό που μοιάζει με εν ψυχρώ εκτέλεση σημειώθηκε λίγο πριν τις 19:30 στη λεωφόρο Ηρακλείου 420 - Σύμφωνα με πληροφορίες οι δράστες ήταν δύο και επέβαιναν σε μηχανή μαύρου χρώματος - Ένας σοβαρά τραυματισμένος στο θώρακα μεταφέρεται στο Γ. Γεννηματάς - Για επίθεση με καλάσνικοφ κάνει λόγο η Χρυσή Αυγή


Δύο άτομα έπεσαν νεκρά μετά από πυροβολισμούς σε μικρή απόσταση από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής στη λεωφόρο Ηρακλείου 420 λίγο πριν τις 19:30 το απόγευμα της Παρασκευής.



Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το περιστατικό συνέβη όταν μια μοτοσικλέτα με δύο αναβάτες πέρασε μπροστά από το κτίριο και για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο άνοιξε πυρ κατά των ατόμων που βρίσκονταν έξω από τα γραφεία της ΧΑ. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δράστες που φορούσαν μαύρα κράνη συνολικά πυροβόλησαν περισσότερες από πέντε φορές.

Η ταυτότητα των θυμάτων παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστη.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τους πυροβολισμούς υπάρχει και ένας σοβαρά τραυματίας στο θώρακα, ο οποίος έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς».

Ρόδι: για υγεία, γονιμότητα, καλοτυχία


 Έμβλημα θεοτήτων, σύμβολο μακροζωίας και γονιμότητας, οι Πέρσες το αποκαλούν και «φρούτο του Παραδείσου». Το ρόδι έχει συνδεθεί διαχρονικά με τη ζωή, τον πλούτο, τη γονιμότητα, την καλοτυχία. Με αδιαμφισβήτητη νοστιμιά και θρεπτική αξία, το ρόδι περιέχει σημαντική ποσότητα βιταμινών, πολυφαινολών, καθώς και ικανοποιητική ποσότητα μετάλλων.
Ρόδι: για υγεία, γονιμότητα, καλοτυχία
Σύμφωνα με την κλινική διαιτολόγο - διατροφολόγο κυρία Κατερίνα Χρέμου, μισό φλιτζάνι σποριών ροδιού (90γρ.) περιέχει μόνον 72 θερμίδες, παρέχοντας :

Το παλάτι του Πριάμου και η Τροία ως Πολιτεία στην Ιλιάδα



Η Tροία στην γεωγραφική αποτύπωσή της περιγράφεται με τα επίθετα «απόκρημνη», «υψίπυλη», «ομορφοτειχισμένη», «πολυανεμισμένη» (ευάερη ), «μεγαλόπρεπη8», ώστε ο αναγνώστης ν’ αποκτά μια πρώτη εικόνα γι’ αυτή, συχνά όμως ονομάζεται και «ιερή πόλη» δημιουργώντας την αίσθηση ότι πρόκειται για πανάρχαια και σπουδαία πόλη . Στην ειδικότερη περιγραφή της η πόλη, όπως άλλωστε οι περισσότερες πολιτείες της μυκηναϊκής περιόδου, περιγράφεται να έχει ακρόπολη στο υψηλότερό της σημείο που την ονομάζουν Πέργαμο :
« από την Πέργαμο ο Πριαμίδης Πάρις
περήφανος κατέβαινε με πόδια φτερωμένα» Ζ – 511,2.


Ολόκληρη η πόλη, περιστοιχίζεται από υψηλά και δυνατά τείχη με πολλές «προβολές» ( «πύργους») και πύλες (Δαρδάνειες, Σκαιές…) . Η μεγαλόπρεπη κατασκευή των τειχών δείχνει να είναι παλαιά, αφού όπως αναφέρεται κτίστηκαν από θεούς, τον Φοίβο και τον Ποσειδώνα, στον βασιλιά Λαομέδοντα:

Η Oμηρική Tελετουργία όπως αποτυπώνεται στα Eπη



Η ομηρική τελετουργία, όπως αποτυπώνεται στα έπη, δεν διαμορφώθηκε τον 9ο ή τον 8ο αιώνα, αλλά έχει βαθιές ρίζες στον χρόνο, είναι αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας λατρευτικής και τελετουργικής παράδοσης που απευθυνόταν στους ίδιους ή σε παρόμοιους θεούς (για αιώνες) και πολλά στοιχεία της οφείλονται στην κρητομυκηναϊκή τελετουργία και λατρεία.


Ο Όμηρος λαμβάνει υπόψη του την σύγχρονη λατρεία, (η οποία όμως διατηρεί πολλές επιβιώσεις από την παλαιότερη εποχή), ενώ ο ποιητής προσθέτει στοιχεία που τα άντλησε από την παράδοση.Οι τόποι λατρείας, οι βωμοί, τα σπήλαια, τα άλση είναι τεκμηριωμένοι χώροι στην μινωική και μυκηναϊκή λατρεία.

Οι Μούσες και η λατρεία τους στο Mεγαλείο της Tέχνης


Για τις Μούσες υπήρχαν πολλές διαφορετικές εκδοχές στην αρχαιότητα, που αφορούσαν τόσο στην καταγωγή τους, όσο και στον αριθμό τους. Διαφαίνεται πάντως, ότι παλαιότερα ήσαν Νύμφες των βουνών και των νερών, οι οποίες αργότερα “προβιβάσθηκαν” και με τον καιρό απέκτησαν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Πίστευαν πως κατοικούσαν στον Όλυμπο και με τις ακούραστες φωνές τους τραγουδούσαν θείες μελωδίες και ύμνους, παίζοντας λύρα.Θέμα των τραγουδιών τους ήταν πάντα η αρχοντική καταγωγή των θεών, τους οποίους εγκωμιάζουν. Κυρίως όμως υμνούν τον Δία και το μεγαλείο του, καθώς ήταν εκείνος που δημιούργησε τον “κόσμο” με την έννοια ότι έβαλε σε τάξη το σύμπαν και όρισε τους κανόνες που διέπουν τη ζωή των θεών και ανθρώπων. Το πόσο στενά δεμένες ήταν μαζί του φαίνεται από το ότι τις αποκαλούσαν “Ολυμπιάδες”. Σπανιότερα δόξαζαν με τα τραγούδια τους το γένος των ανθρώπων και τους φημισμένους ήρωες. Το αρμονικό τους τραγούδι μάγευε το βασιλιά των θεών και των ανθρώπων, γέμιζε με ευφορία τις ψυχές όλων των θεών και γοήτευε ολόκληρη τη φύση η οποία στεκόταν ασάλευτη κάθε φορά που οι Μούσες ακούγονταν από την κορυφή του Ολύμπου, για να τις αφουγκραστεί: ο ουρανός, τα άστρα, η θάλασσα και τα ποτάμια, όλα σιωπούσαν ευλαβικά…

Οι Μούσες τραγούδησαν για να γιορταστούν οι γάμοι της Θέτιδας με τον Πηλέα και της Αρμονίας με τον Κάδμο. Τραγούδησαν ακόμη θρηνητικά στην ταφή του Αχιλλέα. Ο Πλάτωνας αναφέρει τον εξής

Η περιγραφή της Κοιλάδας των Μουσών από τα Βοιωτικά του Παυσανία

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από τα ΒΟΙΩΤΙΚΑ του ΠΑΥΣΑΝΙΑ


Ανάμεσα στα βουνά
της Ελ
λάδας ο Ελικώνας
ξεχωρί
ζει για την ευφορία
του και
 για την αφθονία των
 καρ
ποφόρων δέντρων'
 και οι
θάμνοι της ανδράχνου (βατομουριάς) παρέχουν
στις κατσίκες πιο ευχάριστο καρπό παρά σ' οποιοδήποτε
άλλο τόπο. Όσοι ζουν περί τον Ελικώνα λένε πως δεν υπάρχουν στο βουνό θανατηφόρα
 για τον άνθρωπο βότανα και ρίζες. Μάλιστα ως τροφή των φιδιών κάνουν και των φιδιών
το δηλητήριο
πιο αδύνατο, ώστε συνήθως να γλιτώνουν όσοι δαγκώνονται απ' αυτά, αρκεί να καταφύ
γουν σε
 κάποιο Λίβυα από τη γενιά των Ψύλλων ή να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα φάρμακα. τα
 πιο άγ
ρια φίδια έχουν δηλητήριο που σκοτώνει τους ανθρώπους και τα ζώα όλα χωρίς εξαίρεση,
 συν
τελεί όμως πολύ στη δραστικότητα τού δηλητηρίου και ή τροφή τους: από ένα φοίνικα
έμαθα
 πως
 στα ορεινά τής Φοινίκης οι ρίζες κάνουν τις οχιές πιο άγριες' αυτός έλεγε πως είδε
κάπ
οιον να ξεφεύγει την επίθεση μίας οχιάς και ν' ανεβαίνει σε δένδρο' η οχιά που έφτασε
 αργά εξακόντισε
 πάνω στο δέντρο δηλητήριο, από το οποίο ο άνθρωπος πέθανε' αυτά διηγούνταν
εκείνος. Στην
Αραβία με όσες οχιές ζουν περί τα βαλσαμόδεντρα συμβαίνουν τα εξής: τα βάλσαμα
 έχουν το μέγεθος των θάμνων της μυρσίνης και τα φύλλα τους μοιάζουν με τής
μαντζουράνας. Οι οχιές
 της Αραβίας, άλλοτε μεγαλύτερες και άλλοτε μικρότερες ομάδες, φωλιάζουν κάτω
 από κάθε δέν
τρο, γιατί και ο χυμός των βάλσαμων αποτελεί γι' αυτές τροφή πολύ ευχάριστη, άλλα
και γιατί αγαπούν τη σκιά των φυτών. Όταν έρθει ή εποχή να μάσουν το χυμό τού
φυτού οι άραβες, φέρνει καθένας δυο ξύλα προς τις οχιές, τις οποίες διώχνει χτυπώντας
 το ένα ξύλο με το άλλο, γιατί δεν θέλουν να τις σκοτώσουν θεωρώντας τες ιερές των
 βάλσαμων. Άν συμβεί να δαγκωθεί κανένας
από τις οχιές, το τραύμα μοιάζει σαν κόψιμο με μαχαίρι, δεν υπάρχει όμως φόβος
 από το δηλη
τήριο, γιατί οι οχιές τρώνε το πιο εύοσμο από τα μύρα και η δραστικότητα τού
δηλητηρίου τους μετριάζεται, ώστε να μην είναι θανατηφόρο' αυτή είναι ή επίδραση
της τροφής στο ποιον τού δηλητηρίου.

Λένε πως πρώτοι θυσίασαν στον Ελικώνα για τις μούσες και ονόμασαν το βουνό
ιερό των μου
σών ο Εφιάλτης και ο Ώτος, οι οποίοι έγιναν και οικιστές της 'Άσκρης . σ' αυτό αναφ
έρεται και ο Ηγησίνους, ο οποίος λέει τα εξής στο ποίημά του Ατθίς: ο γαιοσείστης
Ποσειδώνας ξανά με την Άσκρα πλάγιασε κ' εκείνη, με το πέρασμα τού καιρού, του
 καιρού του γέννησε γιο τον Οίοκλο, ο οποίος πρώτος με τους γιους του Αλωέα
υπήρξε οικιστής της Άσκρης που κατέχει τα ριζά τού πλούσιου σε πήγες Ελικώνα.
 Το ποίημα αυτό του Ηγησίνου δεν το διάβασα, γιατί είχε εκλείψει
προ της εποχής μου. Ο Κάλλιππος όμως ο Κορίνθιος στο έργο του για τον Ορχομενό
φέρνει ως αποδείξεις των λεγομένων του τους στίχους του Ηγησίνου κ' εγώ έκανα το
 ίδιο αντλώντας από
τον Κάλλιππο. Επί των ήμερών μου ένας μόνο πύργος της Άσκρας σώζονταν και
τίποτε άλλο αξιομνημόνευτο. Οι γιοι του Αλωέα πίστευαν σε τρεις μούσες, στις οποίες
 έδωσαν τα ονόματα Μελέτη, Μνήμη και Αοιδή ('Ωδή). Αργότερα λένε πως Ο
μακεδόνας Πίερος, από τον οποίο έχει
 το όνομά του το γνωστό μακεδονικό βουνό, ήρθε στις Θεσπιές και εισήγαγε
εννιά μούσες μεταβάλλοντας και τα ονόματά τους στα τωρινά. Ό Πίερος τα όρισε
αυτά έτσι είτε γιατί τού φάν
ηκαν σοφότερα είτε κατόπιν χρησμού είτε γιατί έτσι τα έμαθε από κάποιο θράκα.
γιατί ανέκαθεν
 το θρακικό έθνος και κατά τα άλλα θεωρούνταν πιο επιδέξιο από το μακεδονικό, αλλά
 και ζήλο μεγαλύτερο είχε για τα θρησκευτικά πράγματα. 'Άλλοι λένε πως ο ίδιος ο Πίερος
 είχε εννιά κόρες, στις οποίες είχε δώσει τα ίδια ονόματα, όπως και στις θεές, και όσοι
 είχαν ονομαστεί από τους έλληνες παιδία των μουσών ήταν παιδία των θυγατέρων τ
ου Πιέρου. Ο Μίμνερμος στο προοίμιο
τού ελεγειακού ποιήματός του τού σχετικού με τη μάχη των σμυρναίων κατά τού Γύγη και των
Λυδών λέει πως οι αρχαιότερες μούσες ήταν κόρες του ουρανού, ενώ άλλες νεώτερες ήταν
κόρες του Δία.

Στον Ελικώνα, καθώς κανείς προχωρεί προς το άλσος των μουσών, έχει αριστερά την
 πηγή Άγα
νίππη, η οποία λένε πως ήταν κόρη του Τερμησσού. Ο Τερμησσός ρέει και αυτός περί
 τον Ελι
κώνα. Στο δρόμο που κατ' ευθείαν οδηγεί στο άλσος υπάρχει ανάγλυφη λίθινη παρά
σταση της Εύφημης, η οποία λένε πως ήταν η τροφός των μουσών. Μετά την παρά
σταση αυτή απεικονίζ
εται ο Λίνος σ' ένα βράχο μικρό που τον έχουν δουλέψει σε μορφή σπηλιάς. Για το Λίνο γίνο
νται κάθε χρόνο εναγισμοί πριν από την θυσία για τις μούσες. Λένε πως ο Λίνος
αυτός ήταν
γιος της Ουρανίας και του Αμφιμά¬ρου, γιου τού Ποσειδώνα και πως είχε πάρει
ως μουσικός
την πιο μεγάλη φήμη απ' όλους τους συγχρόνους του και τους παλαιότερους . τον
σκότωσε ο Απόλλωνας, επειδή ζητούσε ίση θέση μ' αυτόν στο άσμα. Η θλίψη για
 το θάνατο τού Λίνου
έφτασε και σ' όλες τις βαρβαρικές χώρες, ώστε έγινε και στην Αίγυπτο ένα άσμα
 Λίνος που
από τους αιγυπτίους ονομάζεται στη γλώσσα τού τόπου μανέρως. Από τους ποιητές
επών της Ελλάδας ο 'Όμηρος ξέρει πως οι έλληνες είχαν άσμα για τα πάθη τού
Λίνου και λέει πως ο
Ήφαιστος απεικόνισε, μεταξύ των άλλων, πάνω στην ασπίδα τού Αχιλλέα και ένα
παιδί με
λύρα που τραγουδούσε τα σχετικά με το Λίνο: ανάμεσά τους ένα παιδί, κρατώντας
 τη φόρ
μιγγα
 με τους λεπτούς ήχους, χαριτωμένα έπαιζε και τραγουδούσε για τον όμορφο Λίνο.
 Ο Πάμφως
 που έκανε για τους αθηναίους τους πιο παλιούς ύμνους ονόμασε το Λίνο Οιτόλινο
αναφε
ρόμενος στο μεγάλο θρήνο γι' αυτόν. Ή Σαπφώ που είχε διδαχτεί το όνομα Οιτόλινος
 από τα
 έπη τού Πάμφω τραγούδησε μαζί τον Άδωνι και τον Οιτόλινο. Οι Θηβαίοι λένε
πως ο Αίνος
 είχε ταφεί στον τόπο τους και πως ο Φίλιππος τού Αμύντα μετά την ήττα των ε
λλήνων στη Χαιρώνεια, κατόπιν ονείρου, σήκωσε τα κόκαλα τού Αίνου και τα
έφερε στη Μακεδονία.
Κατόπιν άλλων ονείρων ο Φίλιππος ξαναέστειλε τα κόκαλα τού Αίνου στη Θήβα,
 αλλά με
τον καιρό έχει εξαφανιστεί οτιδήποτε είχε στηθεί πάνω στον τάφο, καθώς και τα
άλλα κατά
λοιπα του τάφου που υπήρχαν εκεί. Οι Θηβαίοι έχουν και την παράδοση πως με
 τα τον
παλιό αυτό Λίνο έζησε άλλος' Λίνος, λεγόμενος του Ισμηνίου, που ήταν δάσκαλος
 τής μου
σικής. ο Ηρακλής, όταν ακόμα ήταν παιδί, σκότωσε αυτόν τον Λίνο. 'Έπη δεν είχε
 κάνει ού
τε ο Λίνος τού Αμφιμάρου ούτε ο μεταγενέστερος ή αν είχαν κάνει δεν παραδόθ
ηκαν στους κατοπινούς.

Ο ΠΕΡΣΕΑΣ η ΜΕΔΟΥΣΑ και η θεά ΑΘΗΝΑ



Ο ήρωας Περσέας αναλαμβάνει να φύγει από την Σέριφο και

να φέρει το κεφάλι της Γοργόνας Μέδουσας στον βασιλιά

Πολυδέκτη. Ο άθλος ήταν δύσκολος καθώς η Μέδουσα ήταν

ένα φτερωτό τέρας που είχε φίδια αντί για μαλλιά, τεράστια

δόντια, γλώσσα που κρεμόταν έξω από το στόμα, χάλκινα

χέρια και φολίδες όπως τα ερπετά. Ήταν τόσο άσχημη που

όποιος την κοίταζε πέτρωνε από τον φόβο του. Για την τρο

μακτική αυτή εμφάνιση της Μέδουσας υπεύθυνη ήταν η θεά

Αθηνά.






Κάποτε, η Μέδουσα και οι αδελφές της, Σθενώ (δυνατή) και η

Ευρυάλη (πολυπεριπλανώμενη ή ανεμπόδιστη ροή), ήταν πολύ

όμορφες, πόσο μάλλον που ήταν και εξαδέρφες με τις νεράιδες

Νηρηίδες, τις πανέμορφες συνοδούς της Θέτιδας (μητέρας του

Αχιλλέα). Όμως, μια μέρα η Μέδουσα ζευγάρωσε με τον Ποσειδώνα σε ένα από τους ναούς της Αθηνάς.

Η τελευταία θύμωσε τόσο πολύ ώστε την μεταμόρφωσε στο παραπάνω αποκρουστικό τέρας (Ησίοδος,

Θεογονία 270 κεξ, 333 κεξ).








Η Αθηνά ήθελε να βοηθήσει τον Περσέα, γι’ αυτό του έδωσε μία καλογυαλισμένη ασπίδα ώστε να μην

κοιτάξει την Μέδουσα κατά πρόσωπο και πετρώσει. Τον Περσέα βοήθησε και ο Ερμής δίνοντας του ένα

ατσαλένιο δρεπάνι προκειμένου να κόψει το κεφάλι της. Ωστόσο, αυτό μόνο δεν ήταν αρκετό. Χρειαζ

όταν μερικά πράγματα ακόμα τα οποία φύλαγαν οι Στύγιες Νύμφες. Προκειμένου να μάθει που θα τις

έβρισκε έπρεπε να συναντήσει τις τρεις Κυκνόμορφες Γραίες (άλλες αδελφές των Γοργόνων) που όλες

μαζί μοιράζονταν ένα μάτι (ίσως να συμβολίζει το δώρο της νόησης) και ένα δόντι. Αυτές έμεναν στα

ριζά του όρους Άτλαντα (ίσως στην Αφρική κοντά στις Ηράκλειες Στήλες). Τους άρπαξε κρυφά το μάτι

και το δόντι (τα οποία αργότερα πέταξε στην λίμνη Τριτωνίδα, στην Σαχάρα, όπου ανατράφηκε η Αθηνά)

και τις εκβίασε να μάθει τον τόπο κατοικίας των Νυμφών (Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη, Β 4, 2-4, Υγίνος,

Ποιητική Αστρονομία ΙΙ 12).









Σαν έμαθε που έμεναν, πήγε εκεί και πήρε από τις Νύμφες ένα ζευγάρι φτερωτά σανδάλια, έναν ειδικό

σάκο για να τοποθετήσει μέσα το κομμένο κεφάλι και έναν σκούφο του Άδη τον οποίο όποιος φορούσε

γινόταν αόρατος. Στην συνέχεια κατευθύνθηκε στα δυτικά (ή κατ’ άλλη εκδοχή στην χώρα των Υπερβ

ορείων). Όταν έφτασε σ’ αυτές, οι Γοργόνες κοιμόντουσαν. Ο Περσέας, μέσα από τον κατοπτρισμό της

ασπίδας, βρήκε την Μέδουσα και χωρίς καθυστέρηση της έκοψε το κεφάλι με ένα μόνο χτύπημα. Καθώς

το κορμί της κατέρρεε, μέσα από τον λαιμό της, ξεπετάχτηκαν το φτερωτό άλογο Πήγασος και ο πολεμισ

τής Χρυσάωρ με ένα χρυσό σπαθί στο χέρι (παιδιά του Ποσειδώνα από το ζευγάρωμά του με την Μέδου

σα), (Πίνδαρος, Πυθιονίκαι Ι 31, Οβίδιος, Μεταμορφώσεις IV 780).








Ο Περσέας έριξε το κεφάλι της Μέδουσας (Γοργόνειο) βιαστικά

στον σάκο κι έτρεξε μ’ όλη του την δύναμη, αφού φόρεσε τον

σκούφο που τον έκανε αόρατο. Έτσι, η Σθενώ και η Ευρυάλη,

όταν ξύπνησαν, δεν τον πρόλαβαν.






Κατά την επιστροφή του στην Σέριφο, ο Περσέας χρειάστηκε

να σώσει την Ανδρομέδα από ένα θαλάσσιο τέρας. Αμέσως

την παντρεύτηκε. Γυρίζοντας στο νησί, αναγκάστηκε να

βγάλει το κομμένο κεφάλι προς τον Πολυδέκτη και τους συν

τρόφους του οι οποίοι πέτρωσαν, επειδή φέρονταν άσχημα

στην Δανάη, την μητέρα του (Στράβων, Ι 5, 10).






Ύστερα, ο Περσέας έδωσε το κεφάλι της Μέδουσας στην

Αθηνά, η οποία το στερέωσε στον θώρακα ως αιγίδα, και,

στην συνέχεια, επέστρεψε τα σανδάλια, τον σάκο και τον σκούφο στον Ερμή ο οποίος, με την σειρά

του, τα γύρισε πίσω στις Στύγιες Νύμφες.






Πέρα από τον γνωστό μύθο, υπάρχει και μία πιθανή ερμηνεία αποκρυπτογράφησης του.



Πηγή: diadrastiko: Ο ΠΕΡΣΕΑΣ η ΜΕΔΟΥΣΑ και η θεά ΑΘΗΝΑ http://diadrastiko.blogspot.com/2012/01/blog-post_05.html#ixzz2jNWRdjBC