ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Πέφτει στη θάλασσα την Πέμπτη η «Αργώ»


Με αφορμή την Ολυμπιάδα Αστρονομίας 

Την ερχόμενη Πέμπτη 25 Ιουλίου θα πέσει στη θάλασσα, στη γνώριμη θέση του στην παραλία του Βόλου, το σκάφος - ομοίωμα της «Αργούς», μετά την εκτεταμένη συντήρησή του, που έγινε με βάση τις οδηγίες που εμπεριέχονται στο εγχειρίδιο του σκάφους που παραδόθηκε από την εταιρία ΝΑΥΔΟΜΟΣ.

Η καθέλκυση του σκάφους γίνεται δύο μέρες πριν την έναρξη, το άλλο Σάββατο, της 7ης Μαθητικής Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής που θα διεξαχθεί από 27 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου στον Βόλο και την Λάρισα με την συμμετοχή 180 μαθητών από 33 συνολικά χώρες. Το κόστος της συντήρησης ανήλθε στις 20.000 ευρώ.

Οι εργασίες που έγιναν αφορούσαν εκτεταμένες συντηρήσεις του σκάφους, όπως αμμοβολή και βάψιμο, αντικατάσταση στα πανιά και συντήρηση στα 65 κουπιά του. Σημειώνεται πως οι εργασίες συντήρησης καθυστέρησαν να ξεκινήσουν, καθώς ο πρώτος διαγωνισμός που έγινε για την ανάθεση των εργασιών συντήρησης απέβη άγονος, ενώ μεγάλο ήταν το διάστημα κατά το οποίο το πλοίο ήταν στη στεριά, καθώς καθελκύστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.


(Πηγή: Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα)


Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ



ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ
"Ο νευροχειρουργός Χρήστος Αντωνιάδης που σώζει ζωές με το νυστέρι του και θεραπεύει ψυχές με το στίχο του" (Λευτέρης Χαψιάδης)











Από το δίσκο "ΣΥΝΑΠΑΝΤΕΜΑΝ" (1994)
με Στέλιο Καζαντζίδη, Στάθη Νικολαϊδη και Χρήστο Χρυσανθόπουλο


ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ






Από το δίσκο "ΠΑΤΡΙΔΑ Μ' ΑΡΑΕΥΩ 'ΣΕ" (1997)
με Στέλιο Καζαντζίδη, Στάθη Νικολαϊδη και Χρήστο Χρυσανθόπουλο

Ο Φέγγον - Στάθης Νικολαΐδης-Χρήστος Χρυσανθόπουλος

ΓΥΡΣΗ Η ΤΣΕΝΤΖΗΡΗΣ ΚΙ ΒΡΗΚΗ ΤΟΥ ΜΥΡΜΙΓΚ!!!!!!!!!!!!


Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

ο γνωστός νευροχειρούργος Χρήστος Αντωνιάδης

30 ΙΑΝ 2013


Είχε χειρουργήσει και τον Κίρο Γκλιγκόρωφ, μετά την απόπειρα δολοφονίας του.
Απρόσμενα «έφυγε» από τη ζωή, σε ηλικία μόλις 63 ετών ο διακεκριμένος νευροχειρουργός, Χρήστος Αντωνιάδης.
Ο εκλιπών γεννήθηκε στην Ξηρολίμνη Κοζάνης, ενώ σπούδασε στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ. Χειρουργούσε στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο. Η κηδεία του θα γίνει...
αύριο, στην ιδιαίτερη πατρίδα του.
Είχε γράψει τους στίχους για πολλά τραγούδια στην ποντιακή διάλεκτο, ενώ σε συνέντευξη του πριν από λίγες μέρες είχε αναφερθεί στην μετάφραση της «Μήδειας» στα ποντιακά, που του πήρε πέντε χρόνια για να ολοκληρώσει.
Κίνητρο του, όπως είχε τονίσει, ήταν να μεταφερθούν, μέσω της Μήδειας, οι «αρχαίες μαγικές λέξεις», τα λεκτικά στοιχεία, δηλαδή, που άντεξαν στους αιώνες και διαφυλάχτηκαν στην ποντιακή διάλεκτο, μία μορφή λόγου που διατηρήθηκε λόγω της απομόνωσης του ποντιακού πληθυσμού για 2700 χρόνια.
«Λένε ότι, στις κρίσιμες στιγμές ενός πολιτισμού, η πρώτη γενιά επιβιώνει, η δεύτερη κουράζεται και η τρίτη ψάχνει. Ανήκω στην τρίτη γενιά και είμαι βαθιά συγκινημένος από όσα πέρασαν οι Πόντιοι. Ήρθαν ρημαγμένοι, οικονομικά τραυματισμένοι και εξαθλιωμένοι. Το μόνο που κατόρθωσαν να 'κουβαλήσουν' ήταν η γλώσσα τους, το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα του ανθρώπου, που τον διαφοροποιεί από τα ζώα. Σε αυτήν, αλλά και σε όλες τις γλώσσες, πρέπει να υπάρχει παρελθόν, παρόν και μέλλον γιατί χωρίς αυτά εξαφανίζεται και το έλλειμμα είναι κυρίως κοινωνικό», είχε επισημάνει.


Πόντος και Χρήστος Αντωνιάδης

Το όνομα Χρήστος Αντωνιάδης στη συνείδηση των Ποντίων είναι συνδυασμένο με πέντε – έξι τραγούδια τουλάχιστον και με μία περίοπτη θέση ανάμεσα στις κορυφαίες μορφές της ποντιακής λογοτεχνίας.
Η πρώτη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Κατάθεση Ψυχής», που μελοποιήθηκε από τον αείμνηστο Χρήστο Χρυσανθόπουλο και ερμηνεύτηκε από μεγάλους τραγουδιστές του ποντιακού χώρου με πρώτο τον Στέλιο Καζαντζίδη, μονοπωλεί κατά μία έννοια τα ενδιαφέροντα στο χώρο της ποντιακής μουσικής τα τελευταία είκοσι χρόνια από την

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Αρχίζει το 3ο φεστιβάλ θάλασσας στην παραλία της Λεπτοκαρυάς


  
  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013, ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ (ΕΝΤΕΧΝΑ ΚΑΙ ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ).
 
 
  Αρχίζουν από την Πέμπτη 18 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ οι εκδηλώσεις του 3ου φεστιβάλ θάλασσας, που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιείται στη Λεπτοκαρυά Δ.Δίου-Ολύμπου. 

Η πρώτη εκδήλωση (18/7/2013) περιλαμβάνει μουσική βραδιά με έντεχνο και λαϊκό τραγούδι, στην παραλία Λεπτοκαρυάς (café Αφροδίτη – café Αύρα). 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΒΛΑΧΙΚΗ ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ : ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟ ΡΗΓΑ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗ

Ο Ναός που περιστρέφεται και ο Ναός που δονείται...





Το Ιερό του Απόλλωνα στην Ηλεία, αλλά και ο Δελφικός Ναός κρύβουν σύμφωνα με τους ερευνητές, κάποια αναπάντεχα μυστικά. Οι αρχαίοι Ελληνικοί Ναοί δεν ήταν τυχαία αρχιτεκτονήματα. Σίγουρα, δεν κατασκευάστηκαν μόνο για να στεγάσουν τη αρχαία λατρεία, αλλά και για να αποτυπώσουν την αρμονία του Σύμπαντος. Μέσα τους είναι εγγεγραμμένη η βαθιά γνώση που συνδέει τη Γη με τον Ουράνιο θόλο, τον άνθρωπο με το ’Aπειρο. Ο Ναός του Επικούρειου Απόλλωνα στις Βάσσες Ηλείας κρατά επίσης, κάποια αναπάντεχα μυστικά βαθιά κρυμμένα. Κυριολεκτικά βαθιά στα θεμέλια του. 
Αυτά που οι κλασικά σκεπτόμενοι επιστήμονες χαρακτήρισαν «σαθρά» δίχως να καταλάβουν το «μυστικό» που κρύβεται εκεί.

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

42ο Φεστιβάλ Ολύμπου : Τρεις ακόμη ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις αυτή την εβδομάδα





  



   Με περισσή την αγάπη των κατοίκων της Πιερίας και των όμορων νομών συνεχίζεται με επιτυχία το πλούσιο πρόγραμμα του 42ου Φεστιβάλ Ολύμπου. 


Μετά τις συναυλίες με την Ελένη Βιτάλη και τους Locomondo (φωτορεπορτάζ του Ευριπίδη Θεοδοσίου στοwww.facebook.com/olympoufestival ), το πρόγραμμα γι’ αυτή την εβδομάδα έχει ως εξής:

Το 42ο Φεστιβάλ Ολύμπου φιλοξενεί την Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013 τη «Φαύστα» του Μποστ


Στο Αρχαίο Θέατρο Δίου στις 21:30

Της Ευαγγελίας Ράπτου – Στεργιούλα
 


   Πρόκειται για μια όμορφη, καλοστημένη και αστεία παράσταση. Φέρνει τους νεότερους σε επαφή με έναν μοναδικό για τα ελληνικά γράμματα συγγραφέα, που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικός και πρωτοποριακός, δίνοντας και στους παλαιότερους την ευκαιρία να τον ξαναθυμηθούν. 

Τι ήταν η Λεπτοκαρυά μας και πως την κατάντησαν!!!

Σήμερα  το μεσημέρι πηγαίνοντας προς την περιοχή  [κάβος] Λεπτοκαρυά. Kαι αναρωτιούνται γιατί τα δωμάτια έχουν μόνο  20 ευρώ...!!! Κ.Γ.





Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Ancient Greek - rituals - celebration Olympus (ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2013) ΜΟΥΣΙΚ...

ΗΣΙΟΔΟΣ 8ος ΑΙΩΝΑΣ πχ.!!!!


Ορφικός ύμνος Ευμενίδων


 
Ακούσατε με, με ευφρόσυνη διάθεση, 
ώ πολυένδοξοι Ευμενίδες, 
αγναί θυγατέρες του μεγάλου γηΐνου Διός και της Περσεφόνης, 
της αξιαγάπητης κόρης με τα ωραία μαλλιά, 
σεις αι οποίαι επιβλέπετε τον βίον όλων των ανθρώπων, 
πού ασεβούν αι τιμωροί των αδίκων,...

πού στεκεσθε επάνω εις την ανάγκην, 
μελαγχροινές βασίλισσες, που εκπέμπετε, 
πού πετάτε από τα μάτια σας φοβεράν σπινθηροβόλον λάμψιν, 
πού καταστρέφει τας σάρκας αιώνιες, φοβερές την όψιν, 
αποτρόπαιες, κυρίαρχοι, 
πού παραλύετε τα μέλη του σώματος με την μανίαν, 
αυστηρές, 

Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για τον Λιαντίνη.

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Τι είναι τελικά ο αρχαίος κόσμος;


Ο αρχαίος κόσμος ήρθε σε εμάς θλιβερά θρυμματισμένος. Μεγάλο μέρος από τα γραπτά του μνημεία χάθηκε, οι οικοδομές σωριάστηκαν, τ' αγάλματα και τ' αγγεία κατακομματιάστηκαν και θάφτηκαν κάτω από χώματα, ή κάτω από μεταγενέστερα χτίσματα.Μα το πιο αξιοθρήνητο, η κληρονομιά των αρχαίων παραδόθηκε σ' εμάς ακρωτηριασμένη, παρεξηγημένη και παραμορφωμένη από τις γενεές που μεσολάβησαν.
Ανάμεσα στην αρχαιότητα και τον νεότερο άνθρωπο στάθηκαν οι ελληνιστικοί χρόνοι, οι χρόνοι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, ο μεσαίωνας, που στην ουσία σύρθηκε ως τα χρόνια του διαφωτισμού και της αστικής δημοκρατίας και που κατά ένα τρόπο συνεχίζεται κάτω από τα μάτια μας. Σε όλη τη μακρόσυρτη διαδρομή, που η ζήση ξαναβυθίστηκε στην αγροτική οικονομία και την απολυταρχία κι ο νους στη θολούρα του μύθου, οι άνθρωποι είδαν και αγάπησαν στην αρχαιότητα τη θρησκευτική και μυθική της πλευρά. 

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Ποιός ήταν πραγματικά ο Ορφέας;

Η Εικόνα που έχουν για την Ελληνική Αρχαιότητα οι σοβαροί μελετητές της Αρχαίας Ελλάδας είναι τελείως διαφορετική από την επίσημη εικόνα που επιβάλλεται από την "χριστιανική εκπαίδευση". Όσοι σπουδάζουν
τροπ,φωτογ,Κων/νος Γιαντσιος
Αρχαιολογία βλέπουν να τους αποκαλύπτεται ένας κόσμος που κρύβεται επιμελώς από την επίσημη εκπαιδευτική κοινότητα και την επικρατούσα αντίληψη.

Να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: Για τους Αρχαίους Έλληνες (κι όχι μόνο τους μυημένους, τους φιλοσόφους, τους ιστορικούς, τους διανοητές, αλλά και τον απλό λαό) ο Ορφέας ήταν πραγματικό πρόσωπο για το οποίο υπάρχουν συγκεκριμένες ιστορικές αναφορές, πέρα από τους μύθους που δημιουργήθηκαν για τον Ορφέα, για διαφόρους λόγους.

Η Παραλία του Βορείου Αιγαίου, από τον Όλυμπο μέχρι τον Ελλήσποντο, ήταν γνωστή στους αρχαίους σαν Θράκη, εδώ και 35 αιώνες. Αργότερα οι δυτικές περιοχές κατοικήθηκαν από Μακεδόνες. Έχει πολύ λίγη σημασία ποιοι πληθυσμοί κατοίκησαν σε όλες αυτές τις περιοχές. Προέλληνες, Έλληνες, Εξωέλληνες, (Πίερες Θράκες, Μινύες, Μάγνητες, Κίκονες, Πιεριώτες Μακεδόνες, κλπ.) όλοι αυτοί οι λαοί έχουν κοινή φυλετική και πολιτιστική καταγωγή που ανάγεται στην παλαιολιθική εποχή.


φωτογ,Κων/νος Γιαντσιος
Η Περιοχή του Ολύμπου, της Πιερίας, και των Λειβήθρων, όπου γεννήθηκε, δίδαξε και τάφηκε ο Ορφέας

Η στενή εύφορη λουρίδα γης ανάμεσα στον Όλυμπο και την θάλασσα ήταν η Αρχαία Πιερία(από τον Μακεδόνα γενάρχη Πίερο). Στους πιερικούς πρόποδες του Ολύμπου(νοτιοανατολικούς πρόποδες) υπήρχαν πόλεις που αρχαιολογικές ανασκαφές ιχνηλατούν 35 αιώνες πίσω. Τα Λείβηθρα, η Πίμπλεια, το Δίον, κι άλλες πόλεις.

Ο Όλυμπος είναι το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας (κοντά στα 3000 μέτρα), ιερό βουνό, παγκόσμια γνωστό στους αιώνες, γιατί σχετίζεται με την ελληνική θρησκεία, αλλά και τον Ορφέα και την Ορφική Παράδοση. Ο Ορεινός Όγκος στην νοτιοανατολική πλευρά σχίζεται από την χαράδρα της Ζηλιάνας (αρχαίος χείμαρρος Συς, σήμερα Ζηλιάνα) χωρίζοντας το Βουνό σε Άνω Όλυμπο και Κάτω Όλυμπο.

Οι πολλές χαράδρες και ρεματιές δίνουν μια σπάνια ομορφιά στο τοπίο ακόμα και σήμερα. Σε αυτό το Τοπίο, που προκαλεί ιερό δέος, ηρεμία και περισυλλογή, και συγκίνηση που σου κόβει την ανάσα (τουλάχιστον σε αυτούς που κρατούν τους δεσμούς τους με την φύση), μπροστά στην πτυχή που χωρίζει τον Άνω Όλυμπο από τον Κάτω Όλυμπο, ήταν χτισμένα τα Λείβηθρα, η πόλη που γεννήθηκε ο Ορφέας.

Λείβηθρα (= ρείθρο, ρέμα, χείμαρρος και υγρός τόπος) σημαίνει ακριβώς τα ρείθρα και τις ρεματιές που μεταφέρουν τα νερά από το Ιερό Βουνό προς την θάλασσα. Τα Λείβηθρα, καθώς κυκλώνονταν από παντού από τα νερά που κυλούσαν έμοιαζαν σαν νησί στους πρόποδες του Βουνού. Ο οικισμός βρισκόταν στα υψώματα βορειοδυτικά της Ακρόπολης.
Εκεί που βρίσκονται σήμερα τα ερείπια της Ακρόπολης υπήρχε Αρχαίο Ιερό που σχετίζεται με τον Ορφέα.
...
Σύμφωνα με την Ορφική Παράδοση ο Ορφέας γεννήθηκε από την Μούσα Καλλιόπη,Παρθένα, που έμεινε έγκυος όταν λούστηκε στον θεό-ποταμό Οίαγρο, σε μία από τις σπηλιές του Ολύμπου κοντά στα Λείβηθρα και την Πίμπλεια. Αν και ο Οίαγρος σχετίζεται με τον Ζαγρέα, και μέσω του πατέρα του Χάροπα, με τα σκοτεινά βασίλεια, το πιθανότερο είναι πως ο Οίαγρος ήταν τοπικός άρχοντας (που έλαβε αυτό το όνομα καθώς σχετίστηκε με την Λατρεία του Διονύσου Ζαγρέα). Η μητέρα του Ορφέα ήταν κατά πάσα πιθανότητα κάποια ντόπια αρχοντοπούλα.

Την εποχή που γεννήθηκε ο Ορφέας, πριν από 29 αιώνες, η Διονυσιακή Λατρεία (η Λατρεία του Ταύρου) ήταν γνωστή σε όλο το μεσογειακό κόσμο, και στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης. Ο Ορφέας ανατράφηκε μέσα σε αυτό το θρησκευτικό περιβάλλον.

φωτογ,Κων/νος Γιαντσιος


Ο νεαρός άρχοντας όμως, δεν έλαβε απλά ιδιαίτερη μόρφωση, είχε από την φύση του ιδιαίτερα χαρίσματα. Αντιλαμβάνονταν το Θείο με ένα ιδιαίτερο τρόπο:

Ο Ορφέας αντιλαμβάνεται την ΘΕΟΤΗΤΑ σαν ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ με την Οποία σχετίζεται άμεσα, υπαρξιακά, και βιωματικά… όχι με ένα τρόπο εξωτερικό, σαν μια Βαθύτερη Απροσπέλαστη Πραγματικότητα που αποτυπώνεται σαν εξωτερική πίστη και λατρεία και μέσα από τελετουργικές πράξεις… Για τον Ορφέα η ΘΕΟΤΗΤΑ Είναι η Πηγή και το Βάθος της Ύπαρξης κι η Ουσία των πάντων, που Βιώνουμε Μέσα μας με ένα τρόπο άμεσο, εσωτερικό και βιωματικό.

Αυτή η ΜΙΑ ΟΥΣΙΑ (μεταφυσικά και σε ανώτερους κόσμους) διαχωρίζεται σε πολλές, ατομικές οντότητες, παραμένοντας στην Ουσία Μία. Ουσιαστικά και Μυστικά το Ένα είναι μέσα στα πολλά, στο καθένα και το καθένα ταυτίζεται με το Ένα, με το Όλο.

Από Αυτή την Κατάσταση στους Ανώτερους Κόσμους η περαιτέρω εξέλιξη στο Όλο και στο καθένα οδηγεί στην διαφοροποίηση από το Ένα και στην ίδια την ξεχωριστή ατομικότητα. Από εδώ αντλείται η έννοια της ψυχής (σαν το σύνολο της πνευματικής οντότητας) πουπηγάζει κι εξαρτάται από την Θεότητα, όποιο δρόμο εξέλιξης κι αν πάρει.

Κι από τον Φωτεινό Κόσμο του Νου η Ψυχή πέφτει στον Κόσμο της Απλής Ψυχής που εκφράζει την φύση της με την βούληση και το συναίσθημα.

Είναι αυτή η διαφοροποιημένη ψυχή που ενσωματώνεται στο υλικό σώμα που αποτελεί μεταφυσικά και κυριολεκτικά ένα «τάφο» για την ψυχή.

Από τους Φωτεινούς Κόσμους του Υπερπέραν, της Εξωπραγματικότητας (του ανθρώπου) η Ψυχή πέφτει στον Μεταφυσικό Άδη, στον «Κάτω Κόσμο», που είναι ο «υλικός κόσμος».

Η Ψυχή με όλες τις πνευματικές, νοητικές, και ψυχικές, λειτουργίες δένεται κυριολεκτικά μέσα στις ψυχοσωματικές διαδικασίες, και τις λειτουργίες του σώματος, και τον εξωτερικό κόσμο της ύλης. Από την ένωση της Ψυχικής Οντότητας με το σώμα, δημιουργείται ηυλική ψυχή, ο ψυχοσωματικός οργανισμός, η ζωή, το ζωτικό σώμα (που πρέπει να διακρίνεται από την Καθαρή Ψυχή).

Αυτή η θρησκευτική αντίληψη δεν ήταν κάτι καινούργιο στην Εποχή του Ορφέα. Στην πραγματικότητα είναι η ίδια η Ουσία της Διονυσιακής Λατρείας (με την μορφή του Ζαγρέα) που ανιχνεύεται σε ολόκληρο τον μεσογειακό κόσμο, στην Κρήτη, στην Ελλάδα, στην Εγγύς Ανατολή, στην Κάτω Ιταλία, τουλάχιστον 35 αιώνες πίσω.

Οι Λάτρες του Διονύσου με την αντίληψη της Βαθύτερης Ενότητας του Όντος (και του κόσμου), και με τα ιερά όργια (που σημαίνει ιερά έργα) Βιώνουν μυστικά την Ενότητα με το Θεό, το Ον, ταυτίζονται μαζί Του, συμμετέχουν έτσι στην Ουσία Του.

Ο Ορφέας δεν το αρνείται αυτό. Πίστευε όμως ότι η Θεία Δημιουργία κι η Εξέλιξη, γίνεται στους μεταφυσικούς κόσμους κι όχι εξωτερικά σε ένα «αντικειμενικό» κόσμο. Έτσι μόνοεσωτερικά, βιωματικά, μπορεί να γίνει Κατανοητή η Ουσία της Θεότητας, και να επιτευχθεί η Ένωση με τον Θεό. Εσωτερικεύοντας την Διονυσιακή Αντίληψη, προσεγγίζοντας βιωματικά (εσωτερικά) την Θεότητα ανοίγει τους Εσωτερικούς Ορίζοντες της Ύπαρξης προς τον Απέραντο Εσωτερικό Κόσμο και την ΘΕΟΤΗΤΑ.

Τι Διδάσκει στην ουσία ο Ορφέας; Ότι εφόσον η Ψυχή διαφοροποιείται (στους ανώτερους κόσμους) από το Ένα, το Όλον, και πέφτει στον υλικό κόσμο, και δένεται στο σώμα, ο μόνος δρόμος λύτρωσης είναι η λύσις της ψυχής από το σώμα. Αυτό μπορεί να γίνει εσωτερικά, μέσα στον καθένα, με την περισυλλογή των δυνάμεων της ψυχής και τον «αποχωρισμό» από το σώμα.

Η ΛΥΣΙΣ, ο «αποχωρισμός» από το σώμα, έχει πολλά επίπεδα εμβάθυνσης:

Μπορεί να σημαίνει την εξωτερική αποχή από μιασμένα αντικείμενα κι ανίερες πράξεις που οδηγεί στην ηθική στάση και στην ηρεμία.

Μπορεί να σημαίνει τον βαθύτερο ψυχικό (βουλητικό και συναισθηματικό) αποχωρισμό από την υλική ζωή που καλλιεργεί την αδιαφορία για τα εγκόσμια και την ησυχία.

Μπορεί να σημαίνει τον βαθύτερο αποχωρισμό του νου από την ενασχόλησή του με τον εξωτερικό κόσμο.

Μπορεί να σημαίνει το Εκστατικό Βύθισμα στην Ενότητα της Ύπαρξης, πίσω από όλες τις διαφοροποιήσεις.

Μπορεί να σημαίνει την Πλήρη Ταύτιση με την Θεότητα.


φωτογ,Κων/νος Γιαντσιος


Μπορεί ακόμα να σημαίνει τον συνειδητό αποχωρισμό από το σώμα και την μετάβαση στους κόσμους του υπερπέραν (αυτό που κάποιοι ονομάζουν αστρικό ταξίδι).

Μπορεί να σημαίνει τον φυσικό αποχωρισμό από το σώμα, που γνωρίζουμε σαν θάνατο.

Έτσι ο Ορφέας μιλά για μια ανοδική πορεία της ψυχής προς την Θεότητα, για μια εισέλιξη. Δεν αρνείται την εξωτερική λατρεία και τελετουργία, αλλά θεωρεί πως η εξωτερική λατρεία δεν είναι παρά ένα εξωτερικό πρώτο στάδιο στην πορεία προς τον Θεό. Στην πραγματικότητα ο Ορφέας με την Διδασκαλία του δίνει ένα απέραντο βάθος στην Διονυσιακή Λατρεία.