ΑρχειοθήEις μνήμην του Ορφέως Μεγάλο κακό η ημιμάθεια…!!! ΛΕΙΒΗΘΡΑ : Μέχρι και έωςκη ιστολογίου

Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Ψηφιακή περιηγήση στη ζωφόρο του Παρθενώνα



Η ζωφόρος του Παρθενώνα, ένα μοναδικό έργο τέχνης, παρουσιάζεται σε έναν νέο δικτυακό τόπο που αξιοποιεί τις τεχνολογίες του Διαδικτύου για την ανάδειξη και προβολή πολιτιστικού περιεχομένου. Η εφαρμογή, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, απευθύνεται τόσο στους επιστήμονες όσο και στο ευρύτερο κοινό.
parthenon
Η ψηφιακή αναπαράσταση της ζωφόρου του Παρθενώνα παρουσιάζει, με εύληπτο και κατανοητό τρόπο στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, τη συνολική εικόνα ενός έργου μεγάλης αρχαιολογικής αξίας. Χαρακτηρίζεται όμως, ταυτόχρονα, και από επιστημονική τεκμηρίωση, γεγονός που την καθιστά απαραίτητο εργαλείο τόσο για τον αρχαιολόγο-μελετητή, που έχει τη δυνατότητα να διευρύνει τη σχετική έρευνα, όσο και για τον καθηγητή, που μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως εκπαιδευτικό βοήθημα.
Η εφαρμογή για τη ζωφόρο του Παρθενώνα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ)-Γ’ ΦΑΣΗ, Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης», το οποίο υλοποιείται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, με συγχρηματοδότηση κατά 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και κατά 20% από το Ελληνικό Δημόσιο (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», Γ’ ΚΠΣ 2000-2006). Συντονιστές του έργου ανάπτυξης της εφαρμογής ήταν από την ΥΣΜΑ (Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης-Τομέας Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης) οι Κ. Χατζηασλάνη και Ε. Καϊμάρα και από το ΕΚΤ η Ε. Σαχίνη. Την καλλιτεχνική επιμέλεια είχε ο Κ. Αντωνιάδης, ενώ η φωτογραφική ανασύνθεση έγινε από τον Σ. Μαυρομμάτη. Τεχνικός υπεύθυνος της εφαρμογής είναι ο Ν. Χούσος. Η ανάπτυξη της εφαρμογής έγινε από τον Γ. Κουτσούκο.
Ευχαριστούμαι για την επίσκεψη, στη σελίδα ΟρφέαςΛείβηθρα Όλυμπος Περισσότερα εδώ:www.parthenonfrieze.gr

ΕΤΣΙ ΕΙΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ =ΝΤΑΛΑΡΑΣ


Είναι η χιλιοστή φορά που εκφράζω την αμετακίνητη θέση μου, πως η κρίση στην Ελλάδα είναι βαθύτατα αξιακή…! Έτσι, ενώ εδώ, και δεκαετίες παρακολουθούμε ένα κράτος σε πλήρη κατάρρευση, ένα κράτος, δημιουργός, της κακομαθημένης και υπερκαταναλωτικής κοινωνίας. Και ενώ κάθε προσπάθεια προσέγγισης, η ανάδειξης του προβλήματος από ειδήμονες προσέκρουσε πάνω σε απίθανα πράγματα. Είναι συνηθισμένη η λάσπη και για τα δημόσια πρόσωπα . Ωστόσο ο Γεώργιος Νταλάρας ο οποίος δεν είναι κότα ,αλλά έχει τη δύναμη, να παίρνει πάντα θέση, να εκφράζει την πολιτική του άποψη .Και ως εκ τούτου, ενώ πρόσφερε σε ερμηνεία, μουσική, κλπ , εισέπραξε χθες τις εκτοξευμένες μυτζήθρες…Στην Ελλάδα ζούμε και πιστεύω ότι ο Γιώργος , θα το εκτιμήσει….!

«Μας αποκαλούν τεμπέληδες, μας χλευάζουν ακόμα και στα εστιατόρια»


σχολιο στο  "τροκτικο" απο  Orfeasleivithra Olympos · Leptokaryá, Pieria, Greece

Φιλες και φιλοι...Τραβηγμένα τα σχόλια σας ...! 

Αυτοί είμαστε,  δεν τιμούμε

 τους αρχαίους ημών

 προγόνους...!...Δεν εκλέγουμε

 εργατικούς εκπροσώπους και μας φταίει η κάθε

 Μερκελ και ο κάθε Σαρκοζι, Μα τώρα που ο

 Σαμαράς διάβασε το μνημόνιο και είναι έτοιμος.. για

 πρωθυπουργός καλώς να των δεχτούμε...! 
  • 213
     
 «Μας αποκαλούν τεμπέληδες, μας χλευάζουν ακόμα και στα εστιατόρια»
Καθημερινό «εφιάλτη» ζουν χιλιάδες Ελληνες μετανάστες, κυρίως στη Γερμανία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που πέφτουν θύματα ρατσιστικής συμπεριφοράς λόγω της… στιγματισμένης καταγωγής τους
«>
Πάγωσε το χαμόγελο της 24χρονης Ειρήνης Παπαδάκη, η οποία σπουδάζει Νευροεπιστήμη τα τελευταία χρόνια στη Βρετανία, όταν με αφορμή μια εργασία δέχθηκε παρατήρηση σχετικά με την καταγωγή της.

Αγέλαστος Πέτρα - Agelastos Petra

Η Αγέλαστος Πέτρα (2000) είναι μία ταινία από τον σκηνοθέτη Φίλιππο Κουτσαφτή. Το κυρίως θέμα της ταινίας είναι η Ελευσίνα. Τα γυρίσματα της ταινίας διήρκεσαν 10 χρόνια. Η ταινία ακολουθεί τις ζωές ορισμένων κατοίκων της Ελευσίνας. Καθημερινοί, απλοί άνθρωποι παρελαύνουν μπροστά από τον φακό απαθανατίζοντας έτσι το κομμάτι της Ελευσίνας που κρατάνε μέσα τους. Η ταινία βραβεύτηκε στο 41ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

Οι 7 Σοφοί




1. ΧΙΛΩΝ Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ

Ο Χίλων ή Χείλων o Λακεδαιμόνιος, γιος του Δαμαγέτου, ήταν πολιτικός, νομοθέτης, φιλόσοφος και ελεγειακός ποιητής, που έζησε κατά τον στ' π.Χ. αιώνα και αναφέρεται ως ένας από τους Επτά Σοφούς της Aρχαίας Ελλάδας.
Γεννήθηκε το 600 π.Χ. στη Σπάρτη και πέθανε το 520 π.Χ. στην Πίσσα της Σικελίας. Κατά την παράδοση (και τον Έρμιππο) πέθανε σε ηλικία 80 ετών κατά τα προλεχθέντα, από τη μεγάλη του συγκίνηση και την υπερβολική χαρά του, όταν αγκάλιασε το γιο του, που μόλις είχε επιστρέψει Ολυμπιονίκης στο αγώνισμα της «πυγμής» (πυγμαχίας), οπότε και κηδεύτηκε με μεγάλες τιμές, ενώ στον τάφο του γράφτηκε η φράση: «Υιός Χίλωνος, πυγμή χλωρόν έλεν κότινον / Είδ΄ο πατήρ στεφανούχον ιδών τέκνον ήμυσεν ησθείς ού νεμεσητόν. Εμοί τοίος ίτω θάνατος» [«Μακάρι να είχα κι εγώ ένα τέτοιο θάνατο»]. Σύμφωνα με τον Διογένη το Λαέρτιο που τον βιογράφησε (Α’ 3,68-73), οι Σπαρτιάτες ανήγειραν και άγαλμα προς τιμή του, με το επίγραμμα «Τόνδε δορυστέφανος Σπάρτα Χίλων, εφύτευσεν, ός των Επτά Σοφών, πρώτος, έφυ Σοφός» [περ. «Η πολεμόχαρη Σπάρτη γέννησε αυτόν εδώ τον Χίλωνα, που ήταν ο πρώτος, δηλαδή ο μεγαλύτερος, Σοφός από τους επτά Σοφούς»].

         
Ιδιαίτερης τιμής και εκτιμήσεως έχαιρε ο Χίλων και κατά τη διάρκεια της ζωής του. Οι συμπατριώτες του, μάλιστα, τον εξέλεξαν και Έφορο, το 556 π.Χ. (κατά την 56η Ολυμπιάδα). Η θητεία του κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη και μάλιστα με μεγάλη σημασία στην ιστορική εξέλιξη του πολιτεύματος της πόλης, αφού κατά τη διάρκεια της θητείας του εισηγήθηκε και πέτυχε τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος του Λυκούργου, με την εξύψωση του θεσμού των Εφόρων και τον αποφασιστικό περιορισμό, κατά τον τρόπο αυτό, της βασιλικής δύναμης και εξουσίας, προς όφελος της λαϊκής κυριαρχίας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ




 Φωτο  Λειβηθρα 2007 Κων/νοςΓιαντσιος
Η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας θα λάβει μέρος στην έκθεση του Βουκουρεστίου TTR Romanian Tourism Fair 2012 από 15-18/03/2012 στο HALL C2 stand 34-34 κατόπιν ευγενικής χορηγίας του κου
Αβανίδη Ευάγγελου της Αβανίδης Τουρ. Ξεν. Επιχ.  Α.Ε..
Καλούνται τα μέλη της Ε.ΞΕ.Π. καθώς και οι τουριστικοί φορείς του νομού να λάβουν μέρος στο περίπτερο με οποιασδήποτε μορφής διαφημιστικό υλικό διαθέτουν.
Το Δ.Σ. της Ε.ΞΕ.Π. ευχαριστεί ολόθερμα τον κο Αβανίδη Ευάγγελο για την προσφορά του η οποία τιμά το σωματείο.



Εκ μέρους του Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΛΕΙΝΑ  ΑΦΡΟΔΙΤΗ
  

Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ "ΜΠΑΣΔΡΑΣ" ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ




Περισσότεροι από 800 δρομείς συμμετείχαν στον 3ο Ημιμαραθώνιο "ΔΙΟΝ"






ΕΤΡΕΞΑΝ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ

Με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή αθλητών και αθλητριών από πολλές περιοχές της χώρας, αλλά και από την Κύπρο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το πρωί της Κυριακής ο 3ος Ημιμαραθώνιος "ΔΙΟΝ", που διοργάνωσε ο  Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δρομέων Πιερίας "ΖΕΥΣ" σε συνεργασία με τον Δήμο Δίου - Ολύμπου.

Έτοιμος...Ο Σαμαράς...!


Έτοιμος...;;;  Είναι η χιλιοστή φορά που εκφράζω την αμετακίνητη θέση μου, πως η κρίση στην Ελλάδα είναι βαθύτατα αξιακή…!

Το δάκρυ του Τσάρου... Τι δάκρυ! Δάκρυα, ποτάμι. Και... κλάμα, ο Βλαντιμίρ! (βιντεο)

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΕΪΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ : ΑΝΟΙΞΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΚΧΙΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΩΣ ΤΗΝ ΓΚΟΡΤΣΙΑ"





    Από την προηγούμενη Κυριακή αγνοείται στον Όλυμπο ένας συνάνθρωπός μας και κανένας δεν ενδιαφέρθηκε να συνδράμει τις έρευνες κάνοντας το αυτονόητο. Ανοίγοντας με το εκχιονιστικό τον δρόμο από τον Σταυρό ως την τοποθεσία Γκορτσιά. Ένα κομμάτι δρόμου μήκους μόλις 4 χιλιομέτρων παραμένει κλειστό και ταλαιπωρεί και τους ανθρώπους της Πυροσβεστικής αλλά και τις ομάδες διάσωσης που διεξάγουν τις έρευνες στην περιοχή.
Επειδή τους τελευταίους μήνες διαβάσαμε και ακούσαμε ένα σωρό προτάσεις και  εξαγγελίες για την ανάπτυξη του Ολύμπου πιστέψαμε ότι κάτι πάει να γίνει αλλά δεν……. 
Ιωάννης Μπεϊνάς

Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Η ΙΚΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ



Η Ικεσία ήταν θεσμός στην Αρχαία Ελλάδα και οι ικέτες προστατεύονταν από έναν άγραφο νόμο. Προστάτης των ικετών θεωρούνταν ο Ικέσιος Δίας.  
Ο ικέτης είχε διαπράξει συνήθως έγκλημα ή σοβαρό αδίκημα, είχε παραβιάσει πολιτικό ή ηθικό νόμο. Για ασυλία προσέτρεχε στον βωμό ενός ναού ή στην εστία της οικίας ενός ισχυρού άνδρα. Στο χέρι του κρατούσε σύμβολο της δυστυχής του θέσης, ένα κλαδί ελιάς περιτυλιγμένο με άσπρο μαλλί προβάτου, την Ικετηρία.
Ο ικέτης τοποθετούσε την ικετηρία πάνω στον βωμό του ναού και παρέμενε εκεί όσο εκκρεμούσε η αίτηση  για ικεσία. Όταν ο άρχων της πόλης αποδεχόταν την αίτηση, ο ικέτης έπαιρνε από το βωμό το κλαδί ελιάς και έφευγε περιμένοντας συνήθως να εκδικαστεί η υπόθεσή του από κάποιο δικαστήριο. Στην περίπτωση που προσέτρεχε για προστασία σε κάποια οικία, τοποθετούσε την ικετηρία στην εστία της οικίας και καθόταν εκεί μέχρι ο οικοδεσπότης να δεχτεί να του δώσει προστασία.
Μερικές φορές ο ικετευόμενος δυσκολευόταν να κάνει δεκτή την αίτηση της ικεσίας και ο ικέτης αναγκαζόταν να γονατίσει μπροστά του και να τον ικετεύσει στο όνομα του πατέρα του, της μητέρας του και των παιδιών του, για να τον σώσει. Αξιοσημείωτη είναι η ικεσία του Θεμιστοκλή προς τον Άδμητο, τον βασιλιά των Μολοσσών [Θουκ. Α΄136]. Για να γίνει δεκτή η ικεσία του Θεμιστοκλή, η γυναίκα του Άδμητου του πρότεινε να κάτσει δίπλα στην εστία και να πάρει στην αγκαλιά του, το μικρό παιδί του βασιλιά.
Σε κάποιες περιπτώσεις ο ικέτης γονατιστός φύλαγε τα χέρια, άγγιζε τα γένια και τα γόνατα του ικετευόμενου. 
[Ιλιάδα Α΄ στιχ. 500] Η Θέμιδα για χάρη του γιού της Αχιλλέα, έγινε ικέτιδα στον Δία. Με το αριστερό της χέρι του έπιασε τα γόνατα και με το άλλο το πιγούνι και ικετεύοντας του ζήταγε να τιμήσει τον γιό της, που τον ατίμασε ο Αγαμέμνονας παίρνοντας του το πολεμικό γέρας.
[Ραψ. Ω στιχ. 477] Ο Πρίαμος, ο πατέρας του νεκρού Έκτορα, πήγε κρυφά ικέτης στον Αχιλλέα. Γονατιστός, αγκαλιάζοντας τα γόνατα του και  φιλώντας τα χέρια του φονιά, ικέτευε να του δώσει το σώμα του νεκρού Έκτορα για να το θάψει. Ο Αχιλλέας φέρθηκε με σεβασμό στον Πρίαμο. Πρόσταξε τις δούλες να πλύνουν το

ΘΑΥΜΑ!!!ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ!!!ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ!!!

ΘΑΥΜΑ!!!ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ!!!ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ!!!

Ηρακλείτεια Διαλεκτική.



Ο Ηράκλειτος μίλησε και η σκέψη μορφώθηκε. «Η σκέψη αρθρώθηκε», γράφει ο Κώστας Αξελός, έγινε λόγος. Μέσα σ’ αυτό που καλείται αδιευκρίνιστα «περιέχον», υπάρχει ο άνθρωπος ∙ μα δεν υπάρχει μόνο αυτός. Τίποτα αποσπασματικό, τίποτα απομονωμένο και μερικό δε θα μας βοηθήσει να νοήσουμε τη μόνη αλήθεια που είναι αυτή: όλα είναι ένα.
«ουκ εμού, αλλά του λόγου ακούσαντες σοφόν έστιν εν πάντα είναι» (απ. 50)
Η αλήθεια ενυπάρχει στην ολότητα και είναι η ολότητα ∙ μέσα στο όλον που αλλιώς ονομάζεταιΚόσμος, τα πάντα γίνονται, είναι, δημιουργούνται, αποκτούν νόημα. Ο Κόσμος αυτός είναι αιώνιος. Δεν έχει αφετηρία ούτε τέρμα χρονικό. Βασικό συστατικό του η αιώνια φωτιά που δεν είναι ξεκίνημα αλλά το ενεργειακό δυναμικό, μακριά από την ατάραχη ισορροπία που σημαίνει θάνατο.
«κόσμον τόνδε τον αυτόν απάντων, ούτε τις θεών ούτε ανθρώπων εποίησε, αλλ’ ην αεί και έστιν και έσται πυρ αείζωον, απτόμενον μέτρα και αποσβεννύμενον μέτρα» (απ. 30)
Ο Κόσμος δεν έχει ούτε χρονική αρχή ούτε τέλος. Κι όμως ο χρόνος τον εξουσιάζει. Όχι σαν κάποια εξώτερη δύναμη, αλλ’ ως η μη αντιστρεπτή επιβεβαίωση της αλλαγής που είναι γίγνεσθαι. Όσα συμβαίνουν στο «περιέχον», το όλον Είναι, είναι μετάβαση και αλλαγή. Χωρίς σκοπό, χωρίς τελικό νόημα και στόχο, χωρίς έσχατη βούληση, όπως ένα παιδί που παίζει με τα ζάρια.
«Αιών παις εστι παίζων, πεσσεύων ∙ παιδός η βασιλίη» (απ. 52)

Μεσάζοντες και…Ιντερνέτ


Μεσάζοντες και…Ιντερνέτ


Του Θανάση Νικολαΐδη
ΠΟΤΕ δεν…μείναμε από μεσάζοντες και αεριτζήδες. Δεν είναι το φαινόμενο ελληνικό, αλλά στη νεώτερη Ελλάδα της κομπίνας και της αρπαχτής, το χρήμα αλλάζει χέρια που δεν τα είδες. Γέμισε τσέπες φουσκωτές και θησαυροφυλάκια κι αν είδες τον μεσάζοντα, ζήτα του διεύθυνση και τηλέφωνο. Φαντομάς στη διακίνηση του προϊόντος και ξαφνικά παρών στην καίρια στιγμή. Για ν’ αρπάξει τον ιδρώτα του παραγωγού με ψεύ

Haris Alexiou - Best Of Haris Alexiou -- Mia Pista Apo Fosforo

Στέκουμε εμβρόντητοι μπροστά στην απερίγραπτη συμπεριφορά του πολιτικού μας συστήματος ,που ενώ « όλα τριγύρω αλλάζουνε », εκείνο μένει ίδιο και απαράλλαχτο…!

                                        ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΛΙΓΟ   ΧΑΡΟΥΛΑ ,ΜΕ ΦΩΣΦΌΡΟ!!!

Αποκρατικοποιήστε τα κόμματα, τώρα!!! Αποκρατικοποιήστε τα κόμματα, τώρα!!!




Του Νικου Μαραντζιδη*
Τα πολιτικά κόμματα ορίζονταν, μέχρι πρόσφατα, ως εθελοντικές ενώσεις πολιτών που οργανωμένα εξέφραζαν κοινωνικές ομάδες και συλλογικά συμφέροντα, ιδεολογίες και πολιτικά σχέδια για το μέλλον. Οργανικά μέλη της κοινωνίας των πολιτών, τα κόμματα θεωρούνταν οι φορείς εκείνοι που συνέδεαν τις διεκδικήσεις τμημάτων της κοινωνίας με το κράτος. Υπό μία έννοια, τα κόμματα αποτελούσαν.....
τους αγωγούς που μετέφεραν αιτήματα και επιδιώξεις από τα κάτω (πολίτες) προς τα πάνω (κράτος).

Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα;



«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα». Γιώργος Σεφέρης

Από την Νία Θεοφανίδου

Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα;
Γιατί μια Ομηρική λέξη μας φαίνεται δύσκολη και ακαταλαβίστικη;
Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρομε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Για του λόγου το αληθές θα αναφέρομε μερικά παραδείγματα για να δούμε ότι η Ομηρική γλώσσα όχι μόνο δεν είναι νεκρή, αλλά είναι ολοζώντανη....